Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttnat på ditt nuvarande jobb? Trodde du trivdes som fisken i vattnet!
Jag trivs totalt sett, men vill inte jobba på samma sätt resten av livet och nu råkade jag få syn på en annons från ett företag inom en annan branch som jag är väldigt nyfiken på. Kommer absolut inte ta "vad som helst", men dyker det upp ett möjligt jobb som verkar mer spännande än nuvarande så kommer jag iaf söka :)
 
I dag började de skörda majsen har i närheten ... da vet vi att sommaren snart ar slut. Den har veckan har vi dock temperaturer upp till 39*- 40*C sa riktigt slut ar det inte ännu. Har uppe i Pacific Nord Vast ar dock September vandpunkten for sensommar/host.
Nu har det inte regnat sedan i Maj och vi förväntar oss en början pa regn i mitten-slutet av September.
Just nu plojer bönderna överallt runt omkring oss och det dammar något alldeles förskräckligt. Kanske inte sa konstigt nar det inte regnat pa over 3 månader. Nu börjar bönderna häromkring sa nästa ars skörd pa sina falt (de som inte kommer tillbaka samma som i ar alltså). Pa det viset har de växt 3-4 dm tills det börjar bli varmt igen i Mars nästa ar.

Det finns två traktorer som plojer i detta dammoln.
unnamed.webp
 
I dag började de skörda majsen har i närheten ... da vet vi att sommaren snart ar slut. Den har veckan har vi dock temperaturer upp till 39*- 40*C sa riktigt slut ar det inte ännu. Har uppe i Pacific Nord Vast ar dock September vandpunkten for sensommar/host.
Nu har det inte regnat sedan i Maj och vi förväntar oss en början pa regn i mitten-slutet av September.
Just nu plojer bönderna överallt runt omkring oss och det dammar något alldeles förskräckligt. Kanske inte sa konstigt nar det inte regnat pa over 3 månader. Nu börjar bönderna häromkring sa nästa ars skörd pa sina falt (de som inte kommer tillbaka samma som i ar alltså). Pa det viset har de växt 3-4 dm tills det börjar bli varmt igen i Mars nästa ar.

Det finns två traktorer som plojer i detta dammoln.
Visa bifogad fil 56580

40 grader :eek: Får jag fråga var du bor?
 
Men fuuuck :arghh:
Hade gjort iordning frukost och skulle ta med mig det och sätta mig vid datorn. Skulle släcka lampan i köket med knät eftersom jag hade händerna fulla (fat med macka, glas, telefon) och så var jag sådär darrig och konstig och lyckades på nåt sätt tappa fatet så det gick sönder och mackan gick förlorad :down: Bara att börja om :meh:
 
På jobb och funderar på hur jag ska få ihop dagen.

Har iallafall fått in en chaufför. Nyutexaminerad tjej med alla behörigheter och verkar jättetrevlig. Kul med en tjej till på jobbet (sitter ju med bara gubbar vanliga fall) hon verkar ha lite skinn på näsan också ytterligare ett plus :D

sen har hon en hund som kommer få följa med ytterligare plus i min bok :D

Men men åter till jobb helt kaos för övrigt. Magen har rättat sig till. Hundarna mina sover och är lugna för en gång skull.- (att börja jobba tar på dem med) :D

När jag väl fått ihop arbetsdagen vete tusan hur jag ska lyckas få ihop dagen efter. Behöver klona mig själv eller få mer timmar på dygnet. Gaaahh!! Varför ska alla måsten ta sån tid?
 
Äter frukost i väntan på att dagen ska dra igång på zoom. Funderar på vad vi ska göra ikväll för att stötta systerdottern. Hon flyttade ju hit för snart två veckor sen, men har haft sin pojkvän kvar. Han åker idag och det kommer att bli tufft för henne :heart A och jag har iaf planerat en pizzakväll med henne någon dag framöver :) Och vilken himla tur det är att hon fick tag i boende så nära både oss och mormor!
 
Var skitpepp på att få gå på första föreläsningen idag, men eftersom jag hade ont i halsen igår (dock inget idag) håller jag mig hemma och är med över zoom. Det är dock väldigt oklart om alla föreläsningar i kursen kommer ges både online och på campus.. Hade varit väldigt smidigt om så var fallet, med tanke på att (i alla fall jag) alltid blir lite småsjuk när terminerna drar igång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 212
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 212
Senast: tanten
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp