Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stressen när chefen ringer och typ "Jag är där snart, men känn ingen stress, tänkt käka och så" och man ba "Jaha, så trevligt... var är där?" och han är övertygad om att han har bjudit in till ett viktigt möte på andra sidan stan - men missat det.

Jahopp, kasta i sig mat och åka iväg då. Kommer nog precis hinna. :nailbiting:
 
Ligger i schäslongen och läser denna bok. Rimligt med perspektiv när en påbörjat en diet för typ 25 kilos viktnedgång 😅 Ger visst perspektiv på att en förmodligen kommer överleva 😆

E940F594-5DAF-4564-98E6-01DDF60E4B63.jpeg
 
Varit på vårdcentralen, blivit böjd och klämd på. Hur svarar man egentligen på frågan "Hur mår du?"? Tänker att jag har ju helt uppenbarligen tagit mig dit så det är bra :up:

Sen till stallet, mockning och klapp på ponnyn. Han var ju väldigt svårfångad innan, men nu kunde jag fånga honom i grimman utan större problem. Sen insåg han nog att jag har godis och inte kommer slå honom, så då var han riktigt social. Är ju väldigt roligt när de vill vara med och hitta på saker :love:
 
Min mormor har dött och jag vill inte gå på begravningen
Mormor har lidit av demens i många år och knappt varit kontaktbar de senaste åren så det är en lättnad att det är över
Men Mamma tycker jag ska gå på begravningen för alla mina kusiner ska dit :meh:
Beklagar sorgen :heart

Så kände jag också när min Mormor dog. Hon hade dels levt med obotlig lungcancer i nästan 10 år som till slut hade spridit sig. Sedan så råka hon ut för en fallolycka som gjorde att hon blev dement till slut plus att det fick stråla henne i hjärnan flera gånger som säkert också påverkade. Hon mindes ingen av oss på slutet, hon yrade bara om sin barndom :cry: Men gick på begravningen iaf, försökte minnas hennes bra tid innan allt. Men absolut jag hade ingen lust, de tog i mot och gjorde ont.
 
Sitter och blänger på telefonen och väntar på att veterinären ska ringa och säga att hunden är vaken från narkos och vi kan hämta honom. Vill få hem min skrutt :heart

Veterinären sa att det ”är den finaste dvärgpinscher jag träffat tror jag!” Kanske hon säger till alla, men det gjorde mig glad iaf!

Han är vaken och mår bra :heart Så nu ska jag åka och hämta hem honom. Skrapat tandsten och även tagit prov på en knöl som visade sig vara helt ofarlig fettknöl. Så skönt! Nu är det bara magutredningen som tickar vidare men skönt att åtminstone få det andra ur världen.
 
Min mormor har dött och jag vill inte gå på begravningen
Mormor har lidit av demens i många år och knappt varit kontaktbar de senaste åren så det är en lättnad att det är över
Men Mamma tycker jag ska gå på begravningen för alla mina kusiner ska dit :meh:
Jag gick inte på min farmors begravning. Aldrig gillat henne och hon gillade inte mig. Hon var också rejält dement på slutet och hade upprepade hjärnblödningar. Var nog skönt för henne när hon väl somnade in.
Aldrig ångrat att jag inte gick på begravningen.
 
Beklagar sorgen :heart

Så kände jag också när min Mormor dog. Hon hade dels levt med obotlig lungcancer i nästan 10 år som till slut hade spridit sig. Sedan så råka hon ut för en fallolycka som gjorde att hon blev dement till slut plus att det fick stråla henne i hjärnan flera gånger som säkert också påverkade. Hon mindes ingen av oss på slutet, hon yrade bara om sin barndom :cry: Men gick på begravningen iaf, försökte minnas hennes bra tid innan allt. Men absolut jag hade ingen lust, de tog i mot och gjorde ont.
Mormor yrade också bara om sin barndom mindes ingen av sina barn
Jag känner mest att hon har varit borta så länge att jag redan tagit farväl
Jag gick inte på min farmors begravning. Aldrig gillat henne och hon gillade inte mig. Hon var också rejält dement på slutet och hade upprepade hjärnblödningar. Var nog skönt för henne när hon väl somnade in.
Aldrig ångrat att jag inte gick på begravningen.
Jag funderar på att gå för Mammas skull annars lär väl Mammas syskon gnälla över att jag inte är där :meh:
Mammas bror är ett praktarsel
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp