Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
som patient så säger jag inte emot ett skit när en läkare/sköterska säger något om det inte är ett personangrepp

Nä de som jobbar på akuten bör vara experter på att bedöma vad som anses akut och inte. Måste vara riktigt snabbverkande antibiotika du fick! Hoppas tandläkaren fixar biffen. Vet flera som fått snabb och bra hjälp på distriktstandvården på Fridhemsplan, bara ett tips!
 
Nä de som jobbar på akuten bör vara experter på att bedöma vad som anses akut och inte. Måste vara riktigt snabbverkande antibiotika du fick! Hoppas tandläkaren fixar biffen. Vet flera som fått snabb och bra hjälp på distriktstandvården på Fridhemsplan, bara ett tips!
som de föklarade till mig
Tanden var ju såklart dålig, men problemet var ju att bakterier spritt sig till mjukdelar i munbotten som snabbt kan orsaka hotade luftvägar och sepsis
 
Nästäppan har gett med sig lite men får ge upp och återgå till min vanliga taktik, uttrappning. Lär skrämma slag på alla annars i dessa tider :rofl: Så blir en sväng till närbutiken vid 9, sen till jobbet. Skönt börja sent idag.

Föreslår att slicka i dig wasabi direkt från tuben. Då blir det fart på allt. Jag var beroende ett tag och satt och slickade i mig. Tyvärr gillade inte magen det.
 
Tjoho min granne gick med på att byta förråd med mig! Ska pallra mig ner till förrådet och lyfta in mina grejer om en stund. Är inte så mkt men hon har ett mkt praktiskt hyllsystem i sitt förråd samt att det ligger smidigare till. Hon hyr ut i andra hand och behöver typ knappt förrådet så var grymt att hon kunde byta.
 
Absolut! Vi kör PowerPoint-presentation på söndag kl 15! :D

Då kommer @Hippocampus att bli väldigt besviken tyvärr, eftersom att bröllopet går av stapeln i Skåne :laugh: Förvisso med en och annan kilt närvarande, men ingen ogift sådan!
Yes! Klockan 15 svensk tid eller skotsk tid? O_o

I Skåne?! Där bor ju jag! Ska det vara här så MÅSTE det ju komma en busslast med ogifta kiltar, kanske de jag har valt från power-pointpresentationen?
 
Sitter och blänger på telefonen och väntar på att veterinären ska ringa och säga att hunden är vaken från narkos och vi kan hämta honom. Vill få hem min skrutt :heart

Veterinären sa att det ”är den finaste dvärgpinscher jag träffat tror jag!” Kanske hon säger till alla, men det gjorde mig glad iaf!
 
Smått ångest över mötet idag klockan 13. Har svårt att koncentrera mig på det jag borde läsa. Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar istället.
Mamma försökte peppa med att det inte är jag som brustit i mitt ansvar utan handledaren men känner mest att det är jag som måste sitta på möten med flera människor idag och försöka reda upp röran 🙃😑 Suck efter mötet ska jag åka och borra in näsan i Trulis päls ❤️ Försöker tänka på de att Trulis väntar.
 
Hungrig och har packat 95 snabbtestkit nu på morgonen. Började dock snurra till det lite på slutet och glömma en av 5 delar, så jag tar en paus nu innan jag går på lunch.
En kollega har berättat att hen inte mår så bra, så har agerat psykolog samtidigt som jag packade.

Rastlös nu när jag slutade packa, nu längtar jag bara till ridskolan :p
 
Nu jävlar!!

På torsdag får ni hålla tummar och tår för då ska jag på anställningsintervju :banana:

Nästan exakt likadant jobb jag har idag. Jag skickade in ansökan i fredags och imorses ringde de och ville ha ett möte.

Blev glad när de gav 2 alternativ 1 via teams 2 personligt. Bara där liksom.

Tjoho!

Tur jag fixade frissan för ett tag sedan nu måste jag bara damma av mina personliga färdigheter igen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp