Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har världens snällaste grannar.':heart

Tidigare idag skulle jag köra vatten till hästarna och bilen bara vägrade. Ena grannen försökte hjälpa mig få igång den men trots startkablar så vägrade den. Nu fick jag ju en laddare monterad gratis på verkstan igår men hade naturligtvis inte kopplat in den så jag drog igång laddaren och surade på bilen.

Min andre granne fick igång traktorn så vi kunde köra foder till hästarna, men jag gick över fältet till hagen och sen in till hästarna och öppnade foderbordet och sen hagen så han kunde köra in med balen. Jag öppnade den på gaffeln, han tippade in den och sen skar jag av snörena medan han fick mina nycklar och hämtade vattnet.

Jag var helt slut av promenaden. Som att gå i lös sand, två steg framåt och ett tillbaka, grynig snö. Väl tillbaka vid bilen så startade den snällt och jag fantiserade om flera flaskor god, engelsk cider.

Åkte och köpte en säck morötter till hästarna och sen till systemet för att handla för pengar hovslagaren skulle fått. Lång näsa, cidern jag ville ha var slut. 😵 Kollade på mobilen, jo. Ett annat system hade 14 flaskor kvar så jag körde vidare. Väl framme fanns bara två så jag köpte dem + några flaskor irländsk + att jag hade köpt några små burkar torr cider jag aldrig testat innan.

In och handla lite frukt och sen köpte jag med mig en chop-chop på vägen hem för jag orkade inte laga någon mat. Medan jag är inne och handla mat ringer de från jobbet och frågar om jag kan jobba måndag - tisdag ÖT, vilket jag naturligtvis kan. :banana:

Träffade på en granne på parkeringen som erbjöd mig mat när hon hörde att jag inte hunnit äta något ännu men jag hade ju köpt med mig så det behövdes inte. Nu sitter jag i soffan, ätit frukost kl 16, hunnit med lite cider till och efter maten och är jättetrött ... bokat taxi för att hämta ut hyrbil i morgon som jag ska ha på jobbet till veckan. 7 dagar kval ÖT! :bow::bow::bow:
 
Förövrigt kär i min lilla fina nya bil 😍 Han är så fin så lille blå ❣️🙏 Skönt att köra en bil som inte känns som en traktor att framföra 🤣

Nu äntligen hemma och hästarnas husse dök upp till slut, han hade glömt slå in pinkoden på telefonen efter den starta om 🤦‍♀️ Så då kan man ju inte nå honom.
 
Det plingar och plingar i min telefon. Vår nystartade förening har fått ett 70-tal medlemmar innan vi ens hunnit ha nån verksamhet.
I väntan på organisationsnummer och bankgiro har pengarna styrts till mig via swish. Men nu har vi org.nr så jag kan slippa den hanteringen i fortsättningen. Även om jag är noggrann och för över pengarna till ett särskilt konto så fort jag får dem, så är det lite nervöst att ha nån annans pengar på mitt konto. Känns dock lite fint att bygdens folk litar på mig och betalar sina slantar till mitt privata konto.
 
Varulven låter verkligen som en varulv när jag släpper ut dem, fåntratt är knäpp tyst när han rusar ut men varulven kastar sig med ett vrål som hade kunnat skrämma vem som helst!

Nu har jag petat in de sista pinnarna i brasan, druckit mig mätt på cider och ska strax dra mig mot sängen. Fikadejt med en kompis i morgon efter jag hämtat ut hyrbilen, men först hoppas jag på att sova hela natten. Får bara inte glömma bort att hundarna är ute och skrämmer vildsvins-Särimner & co långt bort till Valhall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp