Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast, nog kan man komma ihåg 6e november 1632 och dimman över Lutzen.
Dessutom firas Gustav Adolfsdagen med allmän flaggdag i Sverige och Finland den 6e november, det är baske mig allmänbildning i sitt prydno.

Ja, det gör jag. Jag pratade om att minnas namn på personer vars enda insats är att göra ett attentat som fick stora konsekvenser.

Och Jag hade ingen aning om varken artalet och nar det nu namns sa visste jag ju namnet men ar helt saker pa att jag inte skulle ha kunnat grava upp det ur minnet sjalv ... Jag kan inte alla presidenter heller, bara en del av de som anses viktiga men blandar garna ihop flera. :crazy: Jag har dock kunskaper i annat. Att kunna rabbla regenter (eller presidenter) och minnas artal har jag aldrig forstatt vitsen med.
 
Jag har landat här igen efter en god middag :d Nästan orimligt mätt och belåten.

Innan middagen så har jag varit ute i nya pysselrummet och röjt, så nu ser det värre ut än ett bombnedslag! Men nu ska bara en låg byrå flyttas in från stallet och efter det kan jag börja röja tillbaka saker som ska vara där och bära ut sånt som inte får vara kvar.
Det tar på krafterna att jobba med den här kassa kroppen, men sinnet blir nöjt när det blir röjt (hahaha, dålig humor också) :D
 
Mysko, mitt lilla guldfisk växer så det knakar. Äter och skiter...
 

Bifogade filer

  • 20211217_211106.jpg
    20211217_211106.jpg
    230,3 KB · Visningar: 12
Har lagt kokosfiber i blöt och plockat fram kandidater bland krukväxterna inför terrariebygget. Lille kisse har somnat och tigger ingen mat. Jag är lite orolig i mattehjärtat, men jag antar att jag ska vänta några timmar innan jag ringer akutsjukhuset i alla fall.
 
Släppt in hästar och promenerat med Morrhoppan. Hon är mer som en hund istället för en katt 😂👍 Men bra med motion för henne för nu är hon trött och sover efter ha ätit.


Maggan (fölungen) skulle prompt inte med in för hon skulle jaga stallkatten istället tyckte hon .. Skitunge! Blir roligt när den där på allvar ska börja gå i grimskaft som de vuxna hästarna. Just nu leder vi henne mest bara in när hon gör såna här saker vänder och hittar på annat istället för att följa med Mamma in och så får hon sitta i fast inne i grimskaft vid all hantering då. Men till slut så tog hungern över eller så var de för att katten flydde i panik 😂👍
Hennes mamma var ju inte till någon hjälp heller, hon mumsa mat för glatta livet och sket fullständigt i vad barnet gjorde😏😏

Tacksam för min gamla Trulis som bara väntar snällt på sin tur, går snällt in med matte och speciellt nu när de är isbana överallt. Nej han är bra han ❤️ Måste nog säga de till honom lite oftare, man tar honom gärna gör given just för att han bara rättar in sig i ledet.
 
Har lagt kokosfiber i blöt och plockat fram kandidater bland krukväxterna inför terrariebygget. Lille kisse har somnat och tigger ingen mat. Jag är lite orolig i mattehjärtat, men jag antar att jag ska vänta några timmar innan jag ringer akutsjukhuset i alla fall.
Lill kisse här hemma kräktes här om dagen på morgonen, misstänker att hon hade ätit för fort eller något olämpligt. Hon var lite låg på förmiddagen men sen på eftermiddagen var hon som vanligt och åt mat och drack vatten ur fontänen. Och ja hon gillar att stoppa saker i munnen som inte borde vara där så vi får ha ögon i nacken hela tiden 😬
 
Lill kisse här hemma kräktes här om dagen på morgonen, misstänker att hon hade ätit för fort eller något olämpligt. Hon var lite låg på förmiddagen men sen på eftermiddagen var hon som vanligt och åt mat och drack vatten ur fontänen. Och ja hon gillar att stoppa saker i munnen som inte borde vara där så vi får ha ögon i nacken hela tiden 😬
Jag får också rädda diverse föremål, men det som kom upp var i alla fall bara korvbitarna han fått som godis på promenaden så jag hoppas att det var det som inte stämde överens. Det är ju som sagt inte den bästa maten direkt, och han var så duktig så han fick många småbitar. :o
Han har i alla fall tvättat sig och ligger ihoprullad intill mig just nu. Jag blir bara så orolig när djuren mina inte är hungriga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp