Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon, hemligheternas mästare, kom hem tömde postlådan. Sen räckte över ett paket med låda märkt med företagslogga och säger: ”Det här är ngt skit du beställt väl?”
Nej, det är en julklapp han köpt till mig och glömt att han beställt.
Sen undrade han om jag packat upp de påsarna som stod i köket. För han ville ju egentligen inte att jag skulle se hud-prylarna där i eftersom de skulle bli julklapp. Det låg inga hudvårdsprylar där. Han insåg att de låg dolda i en annan väska och att han spoilat 2 julklappar på 2 minuter. 😂
 
Kom iväg och handlade, blev dyrt men unnade mig några saker. Det är ju trots allt jul snart! Det var inte så mycket folk så det var skönt!

Har nu ätit räkmacka och avokado och så te till det. Mätt och belåten. Nu ska jag hänga tvätt och lägga in en tvätt till 🧺
 
Jag är jättesugen på choklad och har 5 min till närbutiken men är trött och ute är det både blankis + blåser rejält så får inte ut mig själv :cautious: överväger gå och lägga mig fast jag jag borde vänta till 21 iaf. Kanske går till butiken imorgon när de öppnar istället, behöver liks bakchoklad och mer grädde till godis.
 
Jag gör ljus. Visa bifogad fil 81808

Rättare sagt, jag gör om gamla ljusstumpar till nya ljus.
Hej smålänning, hur går det för dig?
Jo tack bara bra.
Jag låg och läste på buke igår innan jag skulle sova och fick tydligen någon slags inspiration av detta? För jag fick en tanke på om att använda ett äpple som kan stå stadigt (rätt vänd eller upp och ned) och sedan använda ett sånt där verktyg för att få ut mitten. Men istället sätta ett ljus i det.
Eh, ingen aning om hur det skulle bli, ett slags luktljus? :cautious::rofl: Doft, varmt äpple? Någon dag iallafall, sedan skulle det nog inte bli så trevligt :p
 
Nu är liten uppe och dricker! :love: Förlåt om det lät dramatiskt, men jag blev så himla paff, han har verkligen aldrig ens varit lite deppig sedan första dagen han kom hit och så bara kaskadkräks han helt plötsligt.

Jag vet precis hur du känner dig. Megara kräktes upp sin frukost härom dagen och jag var på väg till vet, innan jag sansade mig. Gissar att hon ätit lite för snabbt eftersom det var hela bitar av blötmaten som kom upp. Tänkte att jag skulle avvakta lite innan jag åkte, hon fick ingenting på några timmar (fruktansvärt sur katt som käkade på allt som gick att gnaga på :meh:), tiggde och bet mig. Sedan fick hon bara en yttepytte portion flera gånger och det var inte mer med det.
 
Blev en snabb sväng till stallet och fixade boxen och lunchade hästarna innan det var dags för att göra oss iordning för julfirande hos sambons familj 🥰. Så mysigt att komma till julfint kök och julmusik i bakgrunden 😍. Som alltid pulshöjande och skojigt med julklappsspelet 😁. Fanns mycket roliga och fina julklappar men det allra mest eftertraktade julklappen i år blev ostbrickan i presentask som sambon och jag hade köpt 😄. Sambon lyckades behålla 5 julklappar och jag en; en flaska prosecco 😄🥂.
Efter starkvinsglöggen var det himla gott med julbord; inte minst den inlagda sillen som var lika supergod som alltid 😋. Det var heller inte dumt med dessa söta julkakor och hemlagad ostkaka; nom nom 😋. Blev även ett glas prosecco till sällskapsspelet (Vem vet mest) 😊. Nu är det hög tid att krypa ner i sängen efter en riktigt härlig eftermiddag och kväll 🥰.
 
Jag vet precis hur du känner dig. Megara kräktes upp sin frukost härom dagen och jag var på väg till vet, innan jag sansade mig. Gissar att hon ätit lite för snabbt eftersom det var hela bitar av blötmaten som kom upp. Tänkte att jag skulle avvakta lite innan jag åkte, hon fick ingenting på några timmar (fruktansvärt sur katt som käkade på allt som gick att gnaga på :meh:), tiggde och bet mig. Sedan fick hon bara en yttepytte portion flera gånger och det var inte mer med det.
Det är lätt att bli sådan tycker jag, jag är generellt lite övermammig och han är ju så himla liten. Tänker att det går inte så många vattendroppar för att den där lilla kroppen ska bli uttorkad och jättesjuk. :heart
Tur djuren inte alltid är lika dramatiska som oss människor.
Han har för övrigt fått en liten köttbit men är inte riktigt lika på att tigga om vanligt och verkar lite trött, så jag vet inte om han är helt hundra.
 
Senast ändrad:
Nyss varit ut på nattkissen med vovven, FRUKTANSVÄRT underlag efter att först ha fått 2 dm snö som inte hann med att plogas bort, sen plusgrader, och sen runt nollan och snöblandat regn. Höll på att slå omkull mig flera gånger!

Har faktist beställt mig ett par broddskor i födelsedagspresent/julklapp från mig, till mig som ska komma på Måndag, längtar verkligen efter dom nu, börjar bli ohållbart att knappt ens ta sig 20 meter till brevlådan!
 
Jag drack Cherry Coke ikväll för första gången på lääänge. Åh, vad jag älskar det!
Sambon kom hem med dumlekolor. Jag åt en och drack sen en slurk läsk. Läsken smakade typ bittert och helt utan socker.
Då vet vi hur mycket socker det är i Dumle om en cola smakar likt vatten i sötma i jämförelse. 😂
 
Nyss varit ut på nattkissen med vovven, FRUKTANSVÄRT underlag efter att först ha fått 2 dm snö som inte hann med att plogas bort, sen plusgrader, och sen runt nollan och snöblandat regn. Höll på att slå omkull mig flera gånger!

Har faktist beställt mig ett par broddskor i födelsedagspresent/julklapp från mig, till mig som ska komma på Måndag, längtar verkligen efter dom nu, börjar bli ohållbart att knappt ens ta sig 20 meter till brevlådan!
Vart köpte du skorna? Är på jakt jag med.
 
Vart köpte du skorna? Är på jakt jag med.
C53E574A-77AA-436F-AA55-A0518B828F1C.png


Hade tänkt att vänta tills mellandagarna för ev ännu mer rea, men med det här underlaget så blir det omöjligt…. Fanns även billigare varianter, men jag fastnade för denna modell som jag anser ser mer ut som en vanlig känga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp