Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
437176CA-7E91-409A-8A71-5E4081187802.jpeg


Så här ser underlaget ut nu. Åkte förbi en traktor igår och kastade på några enstaka gruskorn som bara rullade av, idag har jag inte sett röken av varken sand eller grus. Bedrövligt är det! Har varit för snål för att köpa dubbskor, men inser att det blir dyrare att bryta benet/armen och bli sjukskriven i flera veckor… :crazy: Har ju hund, så jag måste ju ut på det här.
 
Visa bifogad fil 81926

Så här ser underlaget ut nu. Åkte förbi en traktor igår och kastade på några enstaka gruskorn som bara rullade av, idag har jag inte sett röken av varken sand eller grus. Bedrövligt är det! Har varit för snål för att köpa dubbskor, men inser att det blir dyrare att bryta benet/armen och bli sjukskriven i flera veckor… :crazy: Har ju hund, så jag måste ju ut på det här.
Ring kommunen. Det där är inte okej.
 
Drömt så många sinnessjuka mardrömmar i natt att jag börjar ifrågasätta min mentala hälsa (igen) :angel:
Hade varit kul att få veta varför i hela friden min hjärna gillar att plocka fram massa monster och hemska grejer 90% av gångerna.

Vaknade dessutom sjungandes "Döööda gula maaattttooor" ... vad det nu betyder :cautious::D
 
I dag har jag tillbringat storre delen av dagen med en hast med colic :down: Han blev forst helt galen nar han sag mig och skulle UT UR BOXEN ... men nar jag kom in i boxen och blev sur pa honom och forklarade BESTAMT att NU AR DET NOG! tryckte han in ansiktet i brostet pa mig sa veterinaren trodde att han tankte bita mig. Han visade dock vetten tanderna tva ganger ... men hon kom med SPRUTOR och han ar en wimp. :angel:
Efter en langre stund hand betande med farskt gras med mycket, mycket vatska var han betydligt lugnare. Han har sina mycket bestamda ideer den.🙄 Helt klart sa har han inte ont i magen langre och helt klart fick han kolik nar han inte far beta sa mycket han vill (vi ar oroliga for founder, vad det nu heter) nu nar det ar kallt och han inte gillar att dricka sa mycket.
 
I dag har jag tillbringat storre delen av dagen med en hast med colic :down: Han blev forst helt galen nar han sag mig och skulle UT UR BOXEN ... men nar jag kom in i boxen och blev sur pa honom och forklarade BESTAMT att NU AR DET NOG! tryckte han in ansiktet i brostet pa mig sa veterinaren trodde att han tankte bita mig. Han visade dock vetten tanderna tva ganger ... men hon kom med SPRUTOR och han ar en wimp. :angel:
Efter en langre stund hand betande med farskt gras med mycket, mycket vatska var han betydligt lugnare. Han har sina mycket bestamda ideer den.🙄 Helt klart sa har han inte ont i magen langre och helt klart fick han kolik nar han inte far beta sa mycket han vill (vi ar oroliga for founder, vad det nu heter) nu nar det ar kallt och han inte gillar att dricka sa mycket.
Fouder heter fång, och det förstår jag att ni oroar er för!
 
Sovit som en kratta, har börjat vakna en gång i timmen ungefär sista veckan 🥱😏 Men börjar äntligen känna mig som folk igen efter jag vaccinerade mig i torsdag. Nu är de bara armen som är kokhet och svullen där de stack. Förut har jag haft ont i armhålan och trött & hängig överlag. Men idag blir en bra dag punkt. Hästarna är ute och alla fått varm vatten, bara hugga in på mockningen nu då.
 
Trodde jag vaknade med halsont men det var nog bara att jag var extremt torr i halsen :p Hoppas hoppas att dotterns små baciller inte lyckades sprida sig vidare, hon hade bara feber något dygn.

Vi fortsätter på temat låga förväntningar, men städa upp i köket MÅSTE jag lyckas med idag, klängiga barn eller ej 😅
 
Sovit som en kratta, har börjat vakna en gång i timmen ungefär sista veckan 🥱😏 Men börjar äntligen känna mig som folk igen efter jag vaccinerade mig i torsdag. Nu är de bara armen som är kokhet och svullen där de stack. Förut har jag haft ont i armhålan och trött & hängig överlag. Men idag blir en bra dag punkt. Hästarna är ute och alla fått varm vatten, bara hugga in på mockningen nu då.
Min läkare sa att det var ett bra tecken på att vaccinet satt igång immunförsvaret. Trösta dig med det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp