athena_arabians
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
God morgon!
Annie Lööf var med i fråge-programmet ”Alla mot alla” och trodde Gustav II Adolf levde på 1800-talet. Ska jag tolka det som att slaget vid Lützen skedde 1832?
Hoppas den inte är full av kåda....Var ute på ett jobbärende och passade på att köpa med en julgran (till mig själv) eftersom ärendet var precis bredvid granngården. Stuvade in den i bilen eftersom jag inte hade takräcket på (och ska parkera inne i stan sen, har den helst inlåst då... ) och den blev visst så lång att den ligger genom hela bilen fram till växelspaken.
Nu ska jag åka och möta upp maken och överlämna bilen till honom, han är lyckligt ovetande än så länge
Farbror grön delade just ett recept för sådana praliner om du vill inspireras av det.Tack så mycket för snabbt svar! Kan absolut dela med mig av tillverkningsprocessen om det lyckas, min erfarenhet av likörpraliner är mycket begränsad Jobbar mest med fyllningar på ganachebas. Ska testa i helgen, återkommer med rapport!
Jag känner mig typ personligt KRÄNKT?! Gick från chock till ilska och nu vill jag bara gå och lägga mig igen.
Gurra
Brorsan testade ungen nu. Han ba ”hur dog Gustav II Adolf”?
Ungen: ”slaget vid Lützen”
Han: ”vad var det för väder”?
Ungen ”dimma för ingen kunde se något”
Ska vi gå efter det betyder det att Jean Baptiste Bernadotte varit kung i tre år i år
håller helt med digTyvärr betyder det ju också att vi har lite att se fram emot... som ett antal krig och folkmord
Det är lätt att fnissa lite åt att placera Gustav II Adolf helt fel men det tyder på en historielöshet som gör mig mörkrädd. Nu har vi som mänsklighet varit för bra på att upprepa historiens misstag men att inte känna till historien alls ökar risken för det. Att känna till vår historia är enda sättet att kunna påverka vår framtid.
Jag måste erkänna att jag är riktigt bedrövligt på historia. Jag vet knappt vad nuvarande kung heter, så vet definitivt inte vad alla f.d kungligheter hette eller, jag har kanske koll på att grejer har hänt, men skulle för mitt liv inte kunna ange ett årtal. Det är knappt så jag kan ange när andra världskriget utspelade sig.Tyvärr betyder det ju också att vi har lite att se fram emot... som ett antal krig och folkmord
Det är lätt att fnissa lite åt att placera Gustav II Adolf helt fel men det tyder på en historielöshet som gör mig mörkrädd. Nu har vi som mänsklighet varit för bra på att upprepa historiens misstag men att inte känna till historien alls ökar risken för det. Att känna till vår historia är enda sättet att kunna påverka vår framtid.
Ska vi gå efter det betyder det att Jean Baptiste Bernadotte varit kung i tre år i år
Jahopp. Tydligen ska vi iväg på julbord med jobbet ikväll. Första gången på kanske 2 år som det blir någon form av AW. Men, guess what. Stället vi ska till har inga vegetariska alternativ på sitt julbord, sååå ingen AW för mig. Har ändå vant mig senaste åren vid att alla restauranger har vegetariska alternativ (att små korvkioskar och liknande inte har det förstår jag). Känns trist.
Blir spännande att se hur många världskrig det blir
Samma här. Kan inte nämna en endaste kung från förr. Har verkligen minus i historieintresse.Jag måste erkänna att jag är riktigt bedrövligt på historia. Jag vet knappt vad nuvarande kung heter, så vet definitivt inte vad alla f.d kungligheter hette eller, jag har kanske koll på att grejer har hänt, men skulle för mitt liv inte kunna ange ett årtal. Det är knappt så jag kan ange när andra världskriget utspelade sig.
Ska vi köra vadslagning? Jag lägger pengarna på tre st