Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag jullov! 🥳😍🤩

Jag fick någon form av total minnesförlust och tappade helt förmågan att minnas och tänka typ fem minuter in på provet, så det gick säkert inte jättebra. Men just nu kan jag inte bry mig mindre 🤷🏽‍♀️ Det är väldigt inte mig att inte bry mig, men just nu orkar jag helt ärligt inte bry mig 😅

Väntar på bussen och när jag kommer hem ska jag slå in julklappar 🎁😍🤩
Skulle egentligen gjort det tidigare i veckan men prioriterade att plugga inför provet :p
 
Senast ändrad:
Var ute på ett jobbärende och passade på att köpa med en julgran (till mig själv) eftersom ärendet var precis bredvid granngården. 🌲 Stuvade in den i bilen eftersom jag inte hade takräcket på (och ska parkera inne i stan sen, har den helst inlåst då... :nailbiting:) och den blev visst så lång att den ligger genom hela bilen fram till växelspaken.

Nu ska jag åka och möta upp maken och överlämna bilen till honom, han är lyckligt ovetande än så länge :angel:
Hoppas den inte är full av kåda.... :nailbiting: 🤪 :D
 
Jahopp. Tydligen ska vi iväg på julbord med jobbet ikväll. Första gången på kanske 2 år som det blir någon form av AW. Men, guess what. Stället vi ska till har inga vegetariska alternativ på sitt julbord, sååå ingen AW för mig. Har ändå vant mig senaste åren vid att alla restauranger har vegetariska alternativ (att små korvkioskar och liknande inte har det förstår jag). Känns trist.
 
Jag känner mig typ personligt KRÄNKT?! 😂 Gick från chock till ilska och nu vill jag bara gå och lägga mig igen.
Gurra 💔

Brorsan testade ungen nu. Han ba ”hur dog Gustav II Adolf”?
Ungen: ”slaget vid Lützen”
Han: ”vad var det för väder”?
Ungen ”dimma för ingen kunde se något”

Ska vi gå efter det betyder det att Jean Baptiste Bernadotte varit kung i tre år i år :cool:
 
Ska vi gå efter det betyder det att Jean Baptiste Bernadotte varit kung i tre år i år :cool:

Tyvärr betyder det ju också att vi har lite att se fram emot... som ett antal krig och folkmord :cry:

Det är lätt att fnissa lite åt att placera Gustav II Adolf helt fel men det tyder på en historielöshet som gör mig mörkrädd. Nu har vi som mänsklighet varit för bra på att upprepa historiens misstag men att inte känna till historien alls ökar risken för det. Att känna till vår historia är enda sättet att kunna påverka vår framtid.
 
Tyvärr betyder det ju också att vi har lite att se fram emot... som ett antal krig och folkmord :cry:

Det är lätt att fnissa lite åt att placera Gustav II Adolf helt fel men det tyder på en historielöshet som gör mig mörkrädd. Nu har vi som mänsklighet varit för bra på att upprepa historiens misstag men att inte känna till historien alls ökar risken för det. Att känna till vår historia är enda sättet att kunna påverka vår framtid.
håller helt med dig
 
:rofl:Tyvärr betyder det ju också att vi har lite att se fram emot... som ett antal krig och folkmord :cry:

Det är lätt att fnissa lite åt att placera Gustav II Adolf helt fel men det tyder på en historielöshet som gör mig mörkrädd. Nu har vi som mänsklighet varit för bra på att upprepa historiens misstag men att inte känna till historien alls ökar risken för det. Att känna till vår historia är enda sättet att kunna påverka vår framtid.
Jag måste erkänna att jag är riktigt bedrövligt på historia. Jag vet knappt vad nuvarande kung heter, så vet definitivt inte vad alla f.d kungligheter hette :angel: eller, jag har kanske koll på att grejer har hänt, men skulle för mitt liv inte kunna ange ett årtal. Det är knappt så jag kan ange när andra världskriget utspelade sig. 😅
 
Jahopp. Tydligen ska vi iväg på julbord med jobbet ikväll. Första gången på kanske 2 år som det blir någon form av AW. Men, guess what. Stället vi ska till har inga vegetariska alternativ på sitt julbord, sååå ingen AW för mig. Har ändå vant mig senaste åren vid att alla restauranger har vegetariska alternativ (att små korvkioskar och liknande inte har det förstår jag). Känns trist.

Men det måste de väl ändå kunna skaka fram även om det inte står på menyn?!
 
Jag måste erkänna att jag är riktigt bedrövligt på historia. Jag vet knappt vad nuvarande kung heter, så vet definitivt inte vad alla f.d kungligheter hette :angel: eller, jag har kanske koll på att grejer har hänt, men skulle för mitt liv inte kunna ange ett årtal. Det är knappt så jag kan ange när andra världskriget utspelade sig. 😅
Samma här. Kan inte nämna en endaste kung från förr. Har verkligen minus i historieintresse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp