Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade ett paket igår på morgonen. Fick avisering att det var inlämnat vid 8:30. Sedan ingenting förrän vid nästan kl 17. Från inlämningsort att det var på väg. Sedan ingenting på hela kvällen/natten. När jag till slut fick avisering nu på morgonen (från ca kl 4:30, men jag fick den senare) står det bara "paket på väg". Ja, men VAR??? VAR??? :arghh::cautious::D
 
Satan i gatan vad trött jag är. Glömde av den lilla detaljen med att sova så vart uppe hela natten.

Kommer inte bli långvarig på jobbet idag.

Vanligtvis klarar jag en natt lite då och då utan sömn. Får ibland att man inte kan somna.

Nu är jga alldeles för sliten för att klarar av att jobba. Borde egentligen inte åkt in.
 
Tillverkar egna chokladpraliner som julklapp åt familj och vänner i år och har stött på ett problem som Buke kanske kan hjälpa mig med. Tycker inte det förtjänar en egen tråd så kanske nån kan svara här :) En av personerna som ska få praliner i julklapp gillade Aladdins pralin 'körsbär i likör' skarpt, och den finns ju inte längre i Aladdins ask. Jag skulle gärna återskapa den men har ingen aning om hur den smakade eller hur den var uppbyggd :confused: Har försökt googla och inte blivit mycket klokare. Borde det finnas en bit körsbär i pralinen, eller är det en vanlig likörpralin? Eller ska det vara båda, så att den är fylld med likör + en bit körsbär? Mörk- eller mjölkchoklad till skalet? Har tillgång till både hemlagad körsbärslikör och körsbär som använts vid tillverkningen, så vågar hoppas på att kunna svänga ihop något. Tur att man är ute i god tid... not :angel:
 
Tillverkar egna chokladpraliner som julklapp åt familj och vänner i år och har stött på ett problem som Buke kanske kan hjälpa mig med. Tycker inte det förtjänar en egen tråd så kanske nån kan svara här :) En av personerna som ska få praliner i julklapp gillade Aladdins pralin 'körsbär i likör' skarpt, och den finns ju inte längre i Aladdins ask. Jag skulle gärna återskapa den men har ingen aning om hur den smakade eller hur den var uppbyggd :confused: Har försökt googla och inte blivit mycket klokare. Borde det finnas en bit körsbär i pralinen, eller är det en vanlig likörpralin? Eller ska det vara båda, så att den är fylld med likör + en bit körsbär? Mörk- eller mjölkchoklad till skalet? Har tillgång till både hemlagad körsbärslikör och körsbär som använts vid tillverkningen, så vågar hoppas på att kunna svänga ihop något. Tur att man är ute i god tid... not :angel:

Det var ett körsbär i likör med chokladskal (mörk choklad).

Edit: Den var en favorit hos mig så säg gärna till om du klurar ut hur en tillverkar den :angel:
 
Det var körsbär i likör med chokladskal (mörk choklad).

Edit: Den var en favorit hos mig så säg gärna till om du klurar ut hur en tillverkar den :angel:

Tack så mycket för snabbt svar! :love: Kan absolut dela med mig av tillverkningsprocessen om det lyckas, min erfarenhet av likörpraliner är mycket begränsad :o Jobbar mest med fyllningar på ganachebas. Ska testa i helgen, återkommer med rapport!
 
Var ute på ett jobbärende och passade på att köpa med en julgran (till mig själv) eftersom ärendet var precis bredvid granngården. 🌲 Stuvade in den i bilen eftersom jag inte hade takräcket på (och ska parkera inne i stan sen, har den helst inlåst då... :nailbiting:) och den blev visst så lång att den ligger genom hela bilen fram till växelspaken.

Nu ska jag åka och möta upp maken och överlämna bilen till honom, han är lyckligt ovetande än så länge :angel:
 
Var ute på ett jobbärende och passade på att köpa med en julgran (till mig själv) eftersom ärendet var precis bredvid granngården. 🌲 Stuvade in den i bilen eftersom jag inte hade takräcket på (och ska parkera inne i stan sen, har den helst inlåst då... :nailbiting:) och den blev visst så lång att den ligger genom hela bilen fram till växelspaken.

Nu ska jag åka och möta upp maken och överlämna bilen till honom, han är lyckligt ovetande än så länge :angel:

Det känns som om du gjort en installation av "en pinne i röven" :angel: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp