athena_arabians
Trådstartare
Jahapp. Tappade fokus helt nu. Käkar frukost och ska ta tag i dagen
Känner ett plötsligt behov av att plugga Svea Rikes regentlängd... är helt ärligt skakig på de pre-Gurra I
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jahapp. Tappade fokus helt nu. Käkar frukost och ska ta tag i dagen
För att citera en viss fåsteing person, jag vet inte vad trejevärskrget komer att utämpas med men det 4 de bli med stenar och pinnar.Blir spännande att se hur många världskrig det blir
Samma här. Kan inte nämna en endaste kung från förr. Har verkligen minus i historieintresse.
https://kungarochkrig.podbean.com/Känner ett plötsligt behov av att plugga Svea Rikes regentlängd... är helt ärligt skakig på de pre-Gurra I
Bara tre? Verkar lurt
Okej, är inte allmänbildad dåFör mig handlar det inte om att vara historieintresserad, utan om allmänbildning att kunna placera Gustav II Adolf i stormaktstiden. Samma med att kunna placera Gustav III på 1700-talet och kanske känna till att han blev skjuten på en maskeradbal.
För mig handlar det inte om att vara historieintresserad, utan om allmänbildning att kunna placera Gustav II Adolf i stormaktstiden. Samma med att kunna placera Gustav III på 1700-talet och kanske känna till att han blev skjuten på en maskeradbal.
Känner ett plötsligt behov av att plugga Svea Rikes regentlängd... är helt ärligt skakig på de pre-Gurra I
Det var jävligt tjafsigt och hattigt före Vasa. Satt med det några dagar när jag var sjuk. Det anser jag nog inte tillhör allmängods men tipsar om Livrustkammarens regentlängd! Den kan du hänga på väggen. Jag har den på insidan av skafferiet
Jo, jag tenderar att bli lite yr där. Det var verkligen tjafsigt, lite dokusåpavarning
Vissa saker kan man hänga upp på händelser. Som skottet på maskeradbalen. Gustav IIIs kulturella betydelse etc. Armfeldt har jag en smula koll på pga släktbandFör mig handlar det inte om att vara historieintresserad, utan om allmänbildning att kunna placera Gustav II Adolf i stormaktstiden. Samma med att kunna placera Gustav III på 1700-talet och kanske känna till att han blev skjuten på en maskeradbal.
Haha eller hur? Sjukt många turer. Man ba
Vissa saker kan man hänga upp på händelser. Som skottet på maskeradbalen. Gustav IIIs kulturella betydelse etc. Armfeldt har jag en smula koll på pga släktband
Men just årtal och regentlängder är värre. Just för att det är så erbarmligt trist.
anekdoter är roligare
Ha! Kopparhanteringen i Sverige har jag bra koll påKanske men en vill ju inte dra i för mycket heller. Jag sätter två daler kopparmynt på färsk koppar från Falu gruva (som ju är i drift)
... och sedan påstås det att historia är tråkigt. Det går ju att göra hur kul som helst. Jag vet att mamma hade en reenactment av en offentlig hängning också
Ja! Men upplever att ungdomar är mkt mer intresserade av historia nu, mkt för att det ju måste presenteras på ett tillgängligt och entusiasmerande sätt. Ett mkt bra exempel är ju livrustkammarens Instagram.
Det känns ju rimligt! Dessutom, finns ju en hel del vegetarisk grejer på ”klassiskt” julbord också så du borde kunna vara lugn med att du blir mätt red_chilli. Även om det kanske inte blir så skojig och varierat som det hade kunnat vara på ett ställe som ansträngt sig mera.Men det måste de väl ändå kunna skaka fram även om det inte står på menyn?!
Det känns ju rimligt! Dessutom, finns ju en hel del vegetarisk grejer på ”klassiskt” julbord också så du borde kunna vara lugn med att du blir mätt red_chilli. Även om det kanske inte blir så skojig och varierat som det hade kunnat vara på ett ställe som ansträngt sig mera.