Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en obehaglig bilresa på väg till jobbet idag. Bilen hade ett hybridfel för två veckor sedan som verkstaden fixade. Det var tydligen ett logikfel som var känt (dock utan lösning). Jag fick reda på att det i princip var ofarligt att köra vidare med, så när det inträffade idag igen (dock utan gul motorlampa) så körde jag vidare, men i ganska lugn hastighet.

När eldriften tog slut så gick det inte längre att gasa, utan bilen satte sig på 80 km/h (på motorvägen) och ville varken åka fortare eller långsammare (supertät trafik, mitt i rusningen och kolsvart ute). Jag fick köra en knapp mil innan jag kunde köra av vägen till en rastplats, och fick hålla tummarna att bilen det faktiskt skulle gå att stanna bilen ordentligt.

Efter omstart fungerade bilen precis som vanligt. På jobbet nu och försöker få bukt på spänningshuvudvärk.

Nu ska jag snart åka hem i den roliga bilen ...
 
Sitter återigen på kontoret och väntar på en leverans som inte verkar dyka upp, men den här gången är jag åtminstone frisk! Och så har jag havremjölkschoklad att tugga på :d Fick dessutom besked om löneförhöjning idag, "för att visa vår uppskattning för allt bra jobb du gör". så det känns svårt att klaga på jobbet när jag vet att de kommer att ge mig några tusenlappar extra i månaden hädanefter :D

Ikväll vankas först klassisk konsert (i liten skala), sedan en drink på min favoritbar och slutligen middag på ett riktigt pangställe som vi (= jag och sambon) velat prova länge. En bättre torsdag!
 
Föreläsningar hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Vid lunch pausen fick Morrhoppan vara med matte ut en stund på balkongen och i ett oövervakat ögonblick fick hon tag i en blåmes som hon snabbt som tusan sprang in med. Så vi fick fatt i katten och bände upp käkarna på henne och plocka ur den stackars fågeln. Den klara sig utan större blessyrer. Fick sitta en stund uppe på gardinstången innan den självmant flög ut igen.


Kattskrället stängde jag in i sovrummet, hon hoppa på dörren och jamade i högan sky. Matte hade snott den tilltänkta lunchen 😬 Matte är en elak matte enligt Morrhoppan .. 9 månader och en riktigt jägare ...
 
Möss? Det fick igång Bruce några gånger i min förra lägenhet.
Nej, jag hittade skälet sen. Det var en övervintrad och groggy fluga som kröp runt på golvet. Hon tappade bort den när den flög någon m ibland. Därför jag inte såg den förrän jag kikade igen och hon boinkade ihjäl den med nosen och blev jättebesviken över att den bara låg still och skällde på den en gång. :laugh:
Hade hon varit barn hade jag blivit orolig att jag närt en blivande seriemördare vid min barm. Sängvätare som plågar djur och har en störd mamma-realtion. :eek::D
Hon är mästare i att boinka ihjäl myror och ibland skälla besviket under den säsongen. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp