Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chips med potatissmak - vad gör dom egentligen chips av där borta? 😁
Vad ska man säga? Jag började gapskratta när jag såg dem, men man måste ju prova! :D
1639606657606.webp

Kom hem runt 12.40 och var helt slut, kunde verkligen inte hålla mig vaken hur mycket jag än försökte. Det bara gick inte, så jag sov mellan typ 15-19 💤

Nu har jag precis pluggat klart för idag och har lagt mig i sängen under tyngdtäcket och värmefilten :heart Har inga lektioner imorgon (senare idag), så jag tänker ta sovmorgon och sen spendera resten av dagen med att plugga helt i min egen takt inför provet på fredag 📖

När jag mår dåligt så spårar det ur med sömnen i form av att jag sover hela eftermiddagarna, pluggar till efter tolv på natten och sover några få timmar på natten. Men jag orkar inte ta tag i det precis just nu. Så planen är att jag ska hålla ut tills efter provet på fredag (då jag går på jullov :love:) och sen ta tag i mående :)

Funderar på om dax hämta allergi nässprayen, känns så. Sen huvudvärken inte ger sig riktigt heller.. Haft flyttstäd i förra boende idag (onsdag), kort sagt glad huset är historia för mig även om jag saknar läget :cry: Troligen svartmögel i det redan flytta in, och inte blitt bättre efter 2st översvämningar i källaren (men ägaren ordnat fort och bra trots allt, men möglet troligen kvar i väggarna) och skulle inte förvåna mig hussvamp på kuppen med, veckan innan vi flyttade stack en liten svamp upp i badrummet på övervåningen :rofl:. Tilläggas sagt till om möglet, men ägaren verkar inte ta det så allvarligt och inte heller förståelse läge dränera om huset egentligen för länge sen, vill inte veta hur ser intuti väggarna :nailbiting:

Jag hade en obehaglig bilresa på väg till jobbet idag. Bilen hade ett hybridfel för två veckor sedan som verkstaden fixade. Det var tydligen ett logikfel som var känt (dock utan lösning). Jag fick reda på att det i princip var ofarligt att köra vidare med, så när det inträffade idag igen (dock utan gul motorlampa) så körde jag vidare, men i ganska lugn hastighet.

När eldriften tog slut så gick det inte längre att gasa, utan bilen satte sig på 80 km/h (på motorvägen) och ville varken åka fortare eller långsammare (supertät trafik, mitt i rusningen och kolsvart ute). Jag fick köra en knapp mil innan jag kunde köra av vägen till en rastplats, och fick hålla tummarna att bilen det faktiskt skulle gå att stanna bilen ordentligt.

Efter omstart fungerade bilen precis som vanligt. På jobbet nu och försöker få bukt på spänningshuvudvärk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 534
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat