Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:bump: och kanske :nailbiting: De har öppnat ett bageri/café precis bredvid jobbet, restaurangen i samma lokal öppnar i januari. Supergott nybakat fikabröd, tittade även på trevliga smögåsar och sallader så det kommer helt klart bli ett bra alternativ när man saknar matlåda.
 
Målat halvdag idag. Därefter fick jag besök av en modig person som trotsade min förkylning (eller vad det nu är) och kom på middag. Hon gick precis. Nu halvligger jag i schäslongen och funderar på ett glas rödvin
 
Har spenderat kvällen med att fixa julklappar, både till secret santa och till en annan person. Nu har jag "bara" kvar att skriva ledtrådar till secret santa - om jag orkar. Tre olika paket som ska gömmas på jobbet, med ledtrådar som leder mitt offer från den ena klappen till den andra, tänker jag....
 
Efter stallfix, julpyntning och fika med stallkompisarna blev det soffhäng till bonde och julkalendern med älsklingen ❤. När pållan kom in hade jag ännu inte hunnit lägga in hö så hon gick direkt på granriset såklart, bushäst 😅 Stod en stund och myste och bara njöt av att jag har lyckan att äga denna underbara häst ❤.
 
Dagen idag har varit ganska tung.

Efter jobbet åkte jag ut till stallet och gjorde iordning men det kändes inte bättre där

Det känns tomt och jag jänner mig ensam trots att jag VET att jag inte är det.

Sambon var hemma före mig. Tänt i brasan, tänt ljus och maten var nästan klar. Lyckades få i mig lite mat sen gick vi och la oss i sängen och kollar på film.
Vi ligger under samma täcke jag, sambon och hundarna och jag känner att dagens tomhet har lättat.

Bra avslut på dagen. Hoppas sömnen infinner sig. Haft lite svårt med den det sista vilket inte är så konstigt.

Går långsamt men det kommer bli bättre.
 
Har redigerat klart julbilderna jag tog på vovven här om dagen:
9ABAD077-6950-4A11-AEA8-A897E09EF9A1.jpeg

Detta är en av favoriterna! ♥️

Gick också nyss in på teams och insåg att läraren skickat ut slutbetygen för kursen vi läst nu, och jag hade visst fått ett A! Så himla glad, två kurser avklarade, och två A! O_o:bump::banana:Det trodde jag ALDRIG! Jag hoppade liksom av gymnasiet för att jag fixade inte att plugga, nu gör jag tydligen det med bravur!:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp