Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo var på väg till DK för jobb. Bilen pajade på motorvägen innan Markaryd. Den gick 9 km/h och vägrenen full i snövallar. Så han fick delvis ligga i körfältet till första avfart.
Nu väntar han bärgare och alla verkstäder stängda. Så antingen hyrbil eller sova hos en kompis där och hoppas på att få bilen fixad imorgon och skjuta på allt en dag. Boka om kan bli milt sagt knepigt!
Stackarn! ❤️
 
Avdelning irritation:

A) avokadon jag skulle ha till mina fajitas var svart, så inga fajitas ikväll som jag sett fram emot. Hur avokado kan gå från omogen till svart är en ständig förundran.

B) när jag skulle bära in spaghettipaketet så hade den gått upp i ena änden, naturligtvis den jag höll neråt så fick spaghetti över hela hallgolvet.

:meh:

Jaja, vad är en bal på slottet.

Nu ska jag äta lussekatter.
 
Vilken jävla vecka.
Vi har haft en riktigt, riktigt allvarlig olycka på jobbet där endast turen gjorde att en arbetare kom levande hem. En millimeter till på fel sida och han hade fallit handlöst från ett åttavåningshus.

En sån olycka som bara inte får inträffa, men som ändå hände.

Svårt att sova, tusen frågor, internutredning, anmälan till Arbetsmiljöverket, etc.

Och ändå, en sån enorm tacksamhet över att det trots allt inte blev värre än såhär.
 
Städat färdigt hos husen för den här veckan och spenderade en extra stund på golvet med fina burman som varit ensam hemma sedan i måndags. Hon har en människa som kommer förbi en gång om dagen för mat och vatten och lite mys, men jag skulle verkligen inte kunna lämna min hund eller katt så. :heart Nu sitter jag här och har dåligt samvete för jobbkatten när jag är hemma, och för mina hemdjur när jag är på jobbet. :arghh:
 
En äkta burma! Underbart söt 😻
Hon är så rolig! Matte ber om ursäkt för henne hela tiden (hon är en liten pest. ;) ) men jag tycker ju att hon är underbar. :D Det där är lilla Willow. Miniburman. Little miss trouble.
1639593847998.png
 
Vi har ju inte traditionen med julmiddag med jobbet pa samma satt "over here", men i dag har vi haft frukost med jobbet. :D Det vill saga att nagra tappra sjalar (4 man och en kvinna) gjorde var sin ratt (bacon, korv, sas, agg, och hash browns) och vartefter vi kom in fran morgon korningen av barn sa blev vi serverade. :D Inte alls sa manga at gangen med tanke pa smittspridning, men mycket trevligt och uppskattat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp