Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag åkt 1,5h till skolan och lika långt hem. Sen var jag hemma i ca 2h och hade bland annat ett digitalt vårdmöte. Efter det åkte jag och mamma tillbaka till staden där jag går i skolan (1h) och nu sitter jag och väntar på mamma som är på ett möte/fixar en grej, sen ska vi åka hem igen (jag följer med mamma för att hon inte orkar köra hela vägen) 😊

Åker ju buss och spårvagn till och från skolan, så det är därför det tar längre tid. Sammanlagt kommer jag ha spenderat 5h i buss/bil bara idag 😅🚙
 
Sådär. Nu har jag testat med region Skåne. Fy och blä för att behöva skölja näsan (och sedan svälja) med koksaltlösning..... :wtf: Redan där var min kräkreflex aktiverad, och jag tycker att det fortfarande svider lite i ena näsborren.... Hoppas nu bara på ett snabbt NEGATIVT provsvar också :up: !
Hur gjorde du testet? Nyfiken för jag har testat mig många gånger men aldrig sköljt näsan eller behövt svälja något 😬
 
Hur gjorde du testet? Nyfiken för jag har testat mig många gånger men aldrig sköljt näsan eller behövt svälja något 😬
Jag vet - jätteäckligt. När jag testar i region Kronoberg gör man inte det heller. Men enligt region Skånes instruktioner skulle man först skölja näsan med koksaltlösning från en liten flaska som fanns med i påsen. Hälla hälften i varje näsborre och sedan låta det rinna ner i halsen och svälja..... :wtf:
 
Jag vet - jätteäckligt. När jag testar i region Kronoberg gör man inte det heller. Men enligt region Skånes instruktioner skulle man först skölja näsan med koksaltlösning från en liten flaska som fanns med i påsen. Hälla hälften i varje näsborre och sedan låta det rinna ner i halsen och svälja..... :wtf:
Och nu vet vi varför folk undviker att testa sig i det länet :idea: :yuck:
 
Sådär, ätit och nu är jag stabil 5.2. Skönt. Undrar om katter kan lukta sig till (hundar kan ju det) när man luktar äpple. Megara har iaf varit mycket gosig idag. Iofs kan det bero på att jag sov så djupt att jag missade hennes lunch :cry: så nu har jag dåligt samvete. Det blev en del Dreamies som tröst och en extra generös portion Sheba.
 
Om det skulle vara så att folk inte tror mig...... Ser nu att det står saltlösning och inte koksaltlösning. Ja, SALT var det absolut.
instruktion.jpg
 
Jag vet - jätteäckligt. När jag testar i region Kronoberg gör man inte det heller. Men enligt region Skånes instruktioner skulle man först skölja näsan med koksaltlösning från en liten flaska som fanns med i påsen. Hälla hälften i varje näsborre och sedan låta det rinna ner i halsen och svälja..... :wtf:
Men blä! Och sen, är det inte bättre att det faktiskt är snor i näsan när man testar? :confused:
 
Sitter och varvar ned efter dagens dust med svärfar och granngubben som tog sig friheten att bestämma var på gården 4 pall pellets skulle stå. Min markering dög ju inte och det var ju ett så dåligt ställe så de tyckte det var bättre att låta alla pallarna stå mitt på våran uppgång så ingen kunde ta sig upp med bilen. :meh:

Värre blev det sen när jag fick dra igång grävmaskinen som svärfar är förbjuden att röra sen han höll på att slå sönder vårat hus med skopan…Gubbar och deras idéer. :banghead:
 
Killen fortsätter vägra handdukarna å envisas med att han ska köpa nya. Jag sa att han inte behöver köpa nya å kan använda dom ja hade me mig.
”Nä ja tror inte grabbarna gillar dom”
Blev lite kinkig på honom och ifrågasatte varför inte grabbarna får föra sin egen talan om de gillar dom eller inte. Det hade han inget svar på.

Likadant hade ja me mig extra påslakanset då han inte har så många sångkläder till sängen vi sover i.
Men de duger inte heller, antagligen för mycket mönster. 🙄
Känner mig lite nedstämd när jag bara försöker va snäll, men uppenbarligen uppskattas inte det…
 
Killen fortsätter vägra handdukarna å envisas med att han ska köpa nya. Jag sa att han inte behöver köpa nya å kan använda som ja hade me mig.
”Nä ja tror inte grabbarna gillar dom”
Blev lite kinkig på honom och ifrågasatte varför inte grabbarna får föra sin egen talan om de gillar dom eller inte. Det hade han inget svar på.

Likadant hade ja me mig extra påslakanset då han inte har så många sångkläder till sängen vi sover i.
Men de duger inte heller, antagligen för mycket mönster. 🙄
Känner mig lite nedstämd när jag bara försöker va snäll, men uppenbarligen uppskattas inte det…
Du tror inte att han känner att det han har inte duger, att du lägger dig i?
 
Du tror inte att han känner att det han har inte duger, att du lägger dig i?
Han har själv sagt att handdukarna han har till grabbaena inte duger (de har klagat på att de är för hårda). Han har dock inga pengar att köpa nya just nu pga skyhög elräkning. Därav ja tänkte va snäll då ja hade handdukarna liggandes hemma. Win-win, handdukar som är mjuka som annars bara legat å skrotat. Han kan lägga sina pengar på elräkningarna så länge så kan han köpa nya handdukar senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp