Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig väldigt trött. Tyvärr är det alldeles för tidigt för att gå å lägga sig.
Killen håller på å städar. Jag vet inte va jag ska göra, skulle kunna titta på nått på netflix men ja vet inte vad. Tycker det är svårt att hitta något bra i tv-appen.
 
Musikhjälpen i stan den här veckan. Lite blandade känslor måste jag säga; Musikhjälpen är härligt att se och höra såhär i juletid men seriöst detta folkhav utanför buren! Folk står som packade sillar 😳. Hur trög får man lov att vara?!? En sketen spruta eller två är INTE tillräckligt för att stå och flåsa på andra i nacken som förr....
 
Jag vet - jätteäckligt. När jag testar i region Kronoberg gör man inte det heller. Men enligt region Skånes instruktioner skulle man först skölja näsan med koksaltlösning från en liten flaska som fanns med i påsen. Hälla hälften i varje näsborre och sedan låta det rinna ner i halsen och svälja..... :wtf:
Men fy! Jag som tyckte att vårt gurgeltest var illa nog, med saltlösningen som upprepande gånger först skulle sköljas i munnen och sedan gurglas i svalget innan man spottade ut det för provtagning.

Var med stor ansträngning jag stod emot kväljningarna, hade verkligen inte pallat att vätskan skulle gå via näsan och än mindre svälja det 🤢
 
Jag ar hemma pa lunch mellan korningarna av skolbarn. En tallrik blabar och cheerios med lactosfri mjolk ... och en jalapeno popper som jag inte orkade i gar kvall.
Samtidigt letar grannen efter namn och nummer till killen som kan fixa var vattenlacka. Hon hade en vattenlacka nagon stans utomhus i somras, och hittade da igen den som forst och framst kunde hitta lackan ... da vatten bolaget ringde i dag och meddelade att vi den har manaden har gjort av med dubbelt sa mycket vatten och inget lacker innomhus ar det dags att ta fram "vatten lacke letar killen" sa vi kan atgarda det.
 
Min älskade guldhäst blev också fin I glitter Luciadagen till ära 😍❤. Stannade på ridbanan idag med då jag måste klä om bakre broddskorna innan de används igen 🙃 så var tryggast så; skritt och trav (lite för halt för galopp) barbacka även idag 😍.
Sen ikväll lussefika för att fira dels Lucia och dels min dopdag för 34 år sedan 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp