Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan, vaknade av att bs sjönk som en sten, var nere på 1.9 sedan slutade libren att visa något utan annonserade bara LO. Ätit ett paket sorbet (hallelujah för att jag hade det hemma annars hade det varit lite jobbigt) fick upp det till 2.2 och nu stiger nu brant. Välkommen rekylen :meh:
 
Åkt in till kontoret idag. Ändå lite uppiggande att höra och se lite kolleger. En del kolleger har jag inte träffat på snart två år. Men kaffet... Myndighetskaffet... Det är brunt, det är det. Det är varmt... ...typ. Men någonstans där upphör likheterna med det zoegakaffe som jag brygger hemma i pressobryggaren. Jag är rädd att det här kommer att gå ut över min prestation idag.

Jag fick kämpa hårt för att få behålla en riktig espressomaskin när mirakelmaskinen Queen of Coffee kom hit. Så nu har vi två maskiner, en som gör coffee-ish hot liquid + massor av latte, wienervals, tevatten, näskaffe, mjölkpulverblask och en som gör KAFFE enligt mitt eget programmerade recept och bönval.
 
Mest grinig över att vara på jobbet i dag. PMSen är inte nådig :angel: Tur jag har ridlektion i eftermiddag :love: Undrar om man vågar hoppas på Drömhästen igen, eller kanske den springiga som jag blivit så bra kompis med :)
Gillar inte när man får önska häst på ridskolan, jag vill ju önska alla liksom, älskar alla nästan lika mycket.
 
Har de lucia i edinburgh?
Sändningen är från SVT så jag tror inte de har Lucia, är nog bara dalahästarna de försöker sno från oss.
Gissar friskt på svenska kyrkan utrikes :)
@Mineur nämnde Lucia i kyrkan så det är nog den @TeamLundVer menade.
Tänker på att man blir aldrig så svensk som när man bor utomlands :D
Härligt att de har Luciakonsert i svenska kyrkor i andra länder :love: Jag är lite nyfiken på vilka det är som sjunger i dessa körer. Och om det är några som inte är utomlands svenskar som går på dem.
Kan liksom tänka mig att det låter lite urnordiskt eller så :D
Älskar engagemanget! :D Det är faktiskt inte Svenska Kyrkan som står bakom (de gör dock en massa sånt här nere i London), utan en helt ideell kör som någon drog igång för 4 år sedan. Vem som helst får vara med (fast helst ska man nog vara svensk, eller åtminstone skandinavisk) och de hyr in sig i St John's kyrka invid slottet på lucia varje år. Jag har bara sett dem en gång tidigare men då var de jätteduktiga!

Igår var jag på en annan luciakonsert här i Glasgow som anordnades av elever på Royal Conservatoire of Scotland. Där var det inte en enda kotte som var svensk (fast i publiken var vi rätt många :angel:)! Det var dirigenten som stod bakom - han kommer från Tyskland men var i Sverige på utbytesår för några år sen. Under den tiden fick han uppleva luciatraditionen och blev så förtjust i den att han ville testa att göra något liknande själv, och på den vägen var det! Det var väldigt underhållande att höra grabbarna försöka ta sig igenom solo-bitarna av Staffan var en stalledräng, men utöver det hördes det knappt att de inte var svenska! Antar att det här med att plugga in smått obegripliga texter på märkliga språk och få det att låta "rätt" är något som man är ganska van vid om man valt att studera klassisk musik :D Länk till ett smakprov om det är nån som vill se/höra själv:
 
Härligt att de har Luciakonsert i svenska kyrkor i andra länder :love: Jag är lite nyfiken på vilka det är som sjunger i dessa körer. Och om det är några som inte är utomlands svenskar som går på dem.
Kan liksom tänka mig att det låter lite urnordiskt eller så :D
När jag var au pair i USA så var jag med i en luciakör vid några tillfällen :D Vi sjöng bland annat på ett ålderdomshem där det bodde personer med rötter i Sverige/Norden.
 
Älskar engagemanget! :D Det är faktiskt inte Svenska Kyrkan som står bakom (de gör dock en massa sånt här nere i London), utan en helt ideell kör som någon drog igång för 4 år sedan. Vem som helst får vara med (fast helst ska man nog vara svensk, eller åtminstone skandinavisk) och de hyr in sig i St John's kyrka invid slottet på lucia varje år. Jag har bara sett dem en gång tidigare men då var de jätteduktiga!

Igår var jag på en annan luciakonsert här i Glasgow som anordnades av elever på Royal Conservatoire of Scotland. Där var det inte en enda kotte som var svensk (fast i publiken var vi rätt många :angel:)! Det var dirigenten som stod bakom - han kommer från Tyskland men var i Sverige på utbytesår för några år sen. Under den tiden fick han uppleva luciatraditionen och blev så förtjust i den att han ville testa att göra något liknande själv, och på den vägen var det! Det var väldigt underhållande att höra grabbarna försöka ta sig igenom solo-bitarna av Staffan var en stalledräng, men utöver det hördes det knappt att de inte var svenska! Antar att det här med att plugga in smått obegripliga texter på märkliga språk och få det att låta "rätt" är något som man är ganska van vid om man valt att studera klassisk musik :D Länk till ett smakprov om det är nån som vill se/höra själv:
Skoj att man sprider traditionen, det behövs ju lite ljus i mörkret! :D:up: Roligt att det är dessutom två olika grupper som har samma idé!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp