Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vi höll på med all form av musik när jag var yngre så jag har faktiskt kunnat kula. Det var häftigt! Läste även en kurs på universitetet om folkmusik, det var riktigt intressant.

Är fortfarande tjurig över att jag satt bredvid en ingenjör på middagen i lördags som på fullaste allvar inte visste om att det finns estetiska linjer på Sveriges gymnasieskolor. När jag tänker efter, så kanske det är tur att den där middagen är just årlig och inte oftare.
Jag gick en konstnärlig linje (om man är frikostig) på gymnasiet och har ingengörsexamen!
 
Jag har ett syskon som är ingenjör och läste naturvetenskap med estetisk inriktning ;)

Jag gick en konstnärlig linje (om man är frikostig) på gymnasiet och har ingengörsexamen!

Ja alltså, ni får inte tolka detta som att jag inte tror att ingenjörer kan ha koll på kultur :D I just detta sällskap med KTH:are är dock intresset för sådant begränsat och just denna kunskapslucka var bortom denna värld.
 
Ja alltså, ni får inte tolka detta som att jag inte tror att ingenjörer kan ha koll på kultur :D I just detta sällskap med KTH:are är dock intresset för sådant begränsat och just denna kunskapslucka var bortom denna värld.
Nej varför skulle jag tro det?
Just idag känns det som att denna ingenjör inte har så mycket koll på någonting,
Tror jag behöver mer påfyllning i koffein omloppet.
 
Årets mysigaste morgon :heart

b3d93d0c-08f1-4871-b35e-143ff172a6cd.jpeg


Nu ska jag ta itu med lite jobb med ambitionen att sluta en timme tidigt idag så jag kan åka till Edinburgh och gå på julmarknad följt av luciakonsert i kyrkan :love:
 
Årets mysigaste morgon :heart

Visa bifogad fil 81497

Nu ska jag ta itu med lite jobb med ambitionen att sluta en timme tidigt idag så jag kan åka till Edinburgh och gå på julmarknad följt av luciakonsert i kyrkan :love:
Härligt att de har Luciakonsert i svenska kyrkor i andra länder :love: Jag är lite nyfiken på vilka det är som sjunger i dessa körer. Och om det är några som inte är utomlands svenskar som går på dem.
Kan liksom tänka mig att det låter lite urnordiskt eller så :D
 
Åkt in till kontoret idag. Ändå lite uppiggande att höra och se lite kolleger. En del kolleger har jag inte träffat på snart två år. Men kaffet... Myndighetskaffet... Det är brunt, det är det. Det är varmt... ...typ. Men någonstans där upphör likheterna med det zoegakaffe som jag brygger hemma i pressobryggaren. Jag är rädd att det här kommer att gå ut över min prestation idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp