Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså travhästar 😍
Tänker på en häst som fanns på mitt gymnasium, han var såå snäll. Eller ja, de flesta var det men särskilt han, och en till . Mitt hjärta slår lite extra för dessa hästar, oftast så coola och snälla och fina ❤️
Han är de absolut snällaste som någon sin vandrat på denna jord ❤️ Trulig mot folk som inte tillhör hans inre krets ( Enmans häst delux typ ) men aldrig någonsin att han försökt med några dumheter.
 
Funderar på att köpa en ny mobil :banghead: Jag har funderat på det länge, och tänkt att jag skulle kolla lite extra nu när det är black friday-reor överallt. Sedan har jag lite lagt det åt sidan. Meeen faktum är att det nu börjar bli så kallt ute att min mobil troligen kommer sluta fungera när som helst (blir det nollgradigt eller kallare så går den lätt från 50% batteri till 3% batteri och stänger sedan av sig) och den har löjligt lite lagringsutrymme. Eftersom den är många år gammal nu så är inte heller kameran speciellt bra. MEN, den fungerar ju (förutom när det är kallt :cautious: ).

Såg nu att Samsung A52s är på rea och den verkar ju helt ok. Garanterat bättre än min nuvarande i alla fall. Sedan sneglar jag på de med bäst kamera, inser att de mobilerna inte är vad jag vill ha i övrigt och så funderar jag på att ändå behålla den mobil jag har nu (en S7).

Jag ska nog äta middag nu och fundera vidare lite...
Jag slog till på en Xperia 10III. Det föll mig inte in att den kunde vara sämre än min urgamla Samsung 7. Men kameran är riktigt kass. Förvränger färger och har usel skärpa. Avråder från den!!
 
Jag tar 10 mg :D Har tagit 12 mg som mest men minskat till 11 mg och sen 10 mg.
Om man inte tagit det förut kan det räcka med 1 mg.
Har du fått recept från farbror Vitrock eller köper du utan recept? Tänker att farbror Vitrock borde veta vilken dos som kan vara lagom.

Farbror vitrock tills det slutade gå under högkostnaden då började jag importera. Rekommendationen då var mellan 3-4 men i kombination med en del annat. Har gjort ett (helt frivilligt och okänt för farbror vitrock) uppehåll på de som är beroendeframkallande, inte för att jag någonsin blivit beroende trots att jag ätit en hel del som ska vara det, men brukar kolla med jämna mellanrum att jag inte är det för säkerhetsskull. Därmed tänkte jag öka dosen lite för att kompensera men det verkar inte vara någon strålande idé. Klubbad säl och lite sådär bakis.
 
Farbror vitrock tills det slutade gå under högkostnaden då började jag importera. Rekommendationen då var mellan 3-4 men i kombination med en del annat. Har gjort ett (helt frivilligt och okänt för farbror vitrock) uppehåll på de som är beroendeframkallande, inte för att jag någonsin blivit beroende trots att jag ätit en hel del som ska vara det, men brukar kolla med jämna mellanrum att jag inte är det för säkerhetsskull. Därmed tänkte jag öka dosen lite för att kompensera men det verkar inte vara någon strålande idé. Klubbad säl och lite sådär bakis.
Har du kollat om de är ”time release”? Då sitter de nog i längre än direktverkande. Kan vara därför du blir seg dagen efter.
 
Jag tar inte bort elandet forran jag blir tillsagd ... och far ett annat alternativ da hela min matsmaltnings apparat, och en del annat, kolapsar i sa fall. Tack var prednison, tycker jag mig ma tamligen bra :) da star jag garna ut med att inte ha ogon. :p

Vad har du för dos? Om du vill svara 😅
 
Är helt slut. Har varit iväg och tittat på Sveriges starkaste man-finalen.
 

Bifogade filer

  • 43836EE3-3994-4B89-A7A8-0A8E8243A4D8.jpeg
    43836EE3-3994-4B89-A7A8-0A8E8243A4D8.jpeg
    274,9 KB · Visningar: 19
Trist :( Luktar det fortfarande illa efter avsköljning och luftning skulle jag skippa det.
Här blev det gryta på älg, gris, korv, champinjoner och grillad paprika.

Mest luktade det nog annorlunda. Min sambo tyckte inte att det luktade något konstigt och tyckte att det blev himla gott. Jag hade nog lite svårt att släppa lukten (är lite mer känslig än sambon), men resten av grytan tog ingen smak och grytbasen med grädde, viltfond och kantareller och savoykål till blev riktigt bra. Men lite störigt var det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 196
· Visningar
33 372
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp