Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har du för dos? Om du vill svara 😅

Jag ar inne pa 3 dje manaden, sa nu ar det vad man kallar en "trickle dos" ... vilket ar 5-10 mg dagligen. "Over here" borjar vi vanligtvis med en hog dos och sedan trappar ner ungefar en vecka i taget tills man kommer till 5-10 mg, eller atminstone under 40 mg. Har du en "trappa ner" dos, eller fick du en stadig dos (hur mycket?) pa en gang?

Da jag har tagit Prednisone ofta valjer jag sjalv eftersom lakaren anser att jag ar smart nog att kunna avgora hur mycket jag behover. :p Jag tar 10 mg varje morgon, tar jag mindre drar min Rheumatoid igang och da det inte bara gor ont utan asamkar bestaende skada haller jag den stangen.
 
Det var skönt med sovmorgon och efter frukost och Leif och Billy och sambon åkt iväg tog jag en promenad och sen städade lite granna innan jag åkte till stallet 😊. Förutom skötsel av (testade även att longera lite granna I skritt och trav) av min fjordpålla som hade rullat sig ordentligt ❤ hade jag ju lovat att fixa skötseln av en stallkompis fjordvalack i helgen så blev några timmar I stallet I lugn och ro 😊. Ikväll var det himla gott med tacos och en Tre apor- cider 😋. Såg på Så mycket bättre med :).
 
Har ätit en (sen) middag, koreansk gurksallad med sesamfrön/olja, soja, gouchang (pepparflingor), salladslök och vitlök. Och böngroddssallad. Tillsammans med koreanskt ris i ångkokaren och bulgogi. Mycket mätt och belåten :d

Grubblar lite på att köpa ett nytt grafikkort eftersom jag misstänker att det är det gamla som krånglar. Tittar på BF men den är helt meningslös eftersom de GPU som finns på 'rea' ligger i prisklassen 20-45 tusen. Eh, ok.
 
Men alltså herregud, jag måste ha världens bästa faster! Jag har babblat och skrattat hela dagen, märkte inte att klockan är så mycket :eek:
Inte träffats på hundra år pga pandemi och annat, har inte insett hur mycket jag saknat henne.
Faster är så där magisk, man känner sig sedd, uppskattad och viktig så fort hon är i närheten. Ett rent lyckopiller i människoform!

Ligger i fasters gästsäng nu och bara myser. Sovdags men jag är nästan för glad för att sova. :love:
 
Visa bifogad fil 79930Hahaha! Skulle ta ett kort på min utebelysning men sen kom det någon så tänkte att det kanske såg lite skumt ut att ta kort på huset (bor i lägenhet) så gjorde det lite snabbt. Kollade aldrig på resultatet, såg detta nu 😂
Hahaha jag har EXAKT samma sorts bild från ikväll - fast då på restaurangen vi besökte! I mitt fall kände jag mig stressad av en familj som skulle gå förbi men som stannade bakom mig för att låta mig ta en bild först. Det gick ju bra :meh:

20211120_191523.jpg
 
Jag ligger återigen i min lyxiga gästsvit och är, liksom @Hoarfrost, lite för glad för att kunna sova just nu. Jag har haft en jättefin dag med min lika jättefina vän och inser verkligen hur jag saknat att umgås med henne. Vi har inte kunnat ses ordentligt på två år pga Covid, men ändå är det som att ingen tid alls passerat. Så himla fint med sådan vänskap!

Nu ska jag sova i några timmar innan vi ger oss av in i storstan imorgon för att gå på Svenska Kyrkan i Londons årliga julmarknad. Jag är pinsamt taggad!
 
Man får visst inte vara effektiv här hemma. Tände lampan i köket, satte på vattenkokaren, kaffemaskinen och micron. Då gick säkringen :D aja, flirpade tillbaka den och använde sen maskinerma en i taget. Om en stund ska jag ge mig iväg till stallet :up:
Kännr igen det där från huset vi bodde förut. Där kunde man inte köra torktumlaren i kombination med vattenkokaren och/eller micron.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
33 185
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp