Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså jag kommer vara barskrapad innan dagen är slut 😩
jag hade katterna och hundarna i en gemensam försäkring hos moderna, och när jag avlivade hundarna förra året så sa jag ju upp försäkringen. Tänkte ju inte på katterna där:banghead: Iaf, förra veckan så hade nog en av gladorna som bor här gett sig på ena katten och gjort tre hål i ryggen på hennE.
Åkte till vet, ( fick stort beröm för hur bra jag själv hade tvättat och fixat) och fick åka hem med lite mediciner. Innekatt 10 dagar till återbesök idag för att se så det läkt ordentligt + vaccination.
Jag lät henne gå ut igår eftersom det nästan var helt läkt och för att hon höll på att rasera mitt sovrum. Så idag när jag ska plocka in henne i buren så ser jag att hon har ett stort gapande hål i ryggslutet genom muskeln 😩😩😩
Sp fröken fick stanna hos vetten för stygn och drän.
och eftersom jag fortfarande är inom 20 dagars spannet på nystarten av försäkringen såfår även denna vändan gå ur min egen ficka.
Det är roligt att h djur....😅😅
Måste ha jinxat något när jag skaffade ny försäkring känner jag 😂😂😂
 
Dubbelvikt och gul?

Nä, jag vet faktiskt inte. Det syntes inte utåt på mig men det kändes som någon huggit en kniv i magen. Akut operation då gallgångarna var helt igensatta.

Usch :(

Jag vet inte heller, men läkaren sa att jag inte såg ut som en sån. Blev lite fundersam på hur en sån ser ut O_o Men så läste jag att risken är större för kvinnor än män, vid övervikt, med högre ålder och vid graviditet. Så en tjock, gammal, gravid tant då kanske :confused::rofl:

Jaja, hursomhelst är jag hemma nu sedan ett tag, var förbi apoteket men så sjukt mycket folk så jag tar det ikväll istället. Nu ska jag försöka sova en timme.
 
Hör och häpna men jag har suttit och legat i solen i totalt en timme! Inte riktigt min grej att bara slappa på det viset, redigt varmt är det ute också. Men jag tänkte ta vara på den kanske sista värmen för i år och slappa istället för att ta halvt livet av mig under en promenad :p Nyttigt för mig att inte göra något ibland också.

Har inte mycket jobb kvar att göra idag så jag kan nog hämta ungarna lite tidigare och ta helg :)
 
Är helt dagvill för jag brukar aldrig jobba på den här avdelningen på fredagar. Här brukar jag jobba på torsdagar men jag jobbade på en annan avdelningen igår som är den jag brukar jobba på fredagar 💁‍♀️ Helt snurrig så vet knappt vilken dag det är.
 
Är proppmätt, det blev en glass i dag med.
Nu är det inte så långt kvar så kan jag få åka hem. Hittills har inget gått baklänges, men däremot stått still. Vilket ju är marginellt bättre än att det går baklänges i alla fall :up:

Sitter och väntar på listor och annat från kollegor men om jag känner dem rätt har precis alla flexat ut pga fredag 🙄
 
Min kompis ringde precis och hade panik. Hon hade åldersnoja och vill inte fylla 30.
Tack och lov verkar hon må bättre nu efter att jag gett henne det lugnande beskedet att hon inte ens är 20 😂 😁

Vad jag kände mig gammal nu drygt 32 år här 😂. Fast jag var likadan förut!!...Men har börjat vända på det; är så tacksam att jag fått leva till 30 för det är ju faktiskt inte alla som får...❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 370
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 134
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp