Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju otroligt märkligt att man inte skiljer mer på det? Jag vet att det finns skillnader men har aldrig behövt sätta mig in i det, tack och lov.
Ja.
Som nu i coronatideroch man gått ut med att diabetiker är en riskgrupp.
Dvs diabetiker typ 2.

Typ 1 lever som helt friska människor. Har man inga andra symptom elelr sjukdomar klarar man allt som en "frisk" gör. Jan Brink är diabetiker och ett gäng andra toppidottsmän också. Knappast de första man tänker på som riskgrupp. :)
 
Men kul.. pratade precis med en gammal kollega. Hon berättade att jag var den enda som blev uppsagd i vintras pga Corona, trots att det var flera som kom in efter mig. Men så är det med bemanning, bara att sparka ut den man inte vill ha. Jag blev väl obekväm kanske. Men nu känns det skit, hade varit bättre att inte veta.. De andra från bemanning skulle gått veckan efter mig men så blev det visst inte. Jag är glad för deras skull men bitter för min egen.
 
Varit i skogen med min murvelbest. ❤
IMG_20200806_150923_600.webp
 
Jag har inventerat nycklar till skåp (vi fick nyligen denna uppgift, det har tydligen varit kaos innan)
Hivade precis allt som låg kvar i skåpen. Förutom 7 oöppnade blöjpaket. Funderar på om jag ska orka donera dem... men vart?

För övrigt var två skåp fullproppade med takpapp. Så om någon vill ha massa takpapp kan de hämta här :cautious:
Jag kan ta det. :)
 
Vi med. Enkelt lösning. Stäng dörren. Men jag älskar att ha dörren öppen sommartid. Så jag står ut med en miljon flugor! :laugh:

Tycker flugorna här är ovanligt speedade nu? Det brukar ju gå att ha ihjäl ett gäng när de sätter sig i fönstren eller på någon hyggligt plan yta. Ofta har de varit så tröga så man kan slå dem i flykten till och med.

Men de som är inne nu verkar vara av någon ultraflygsort som bara kör runt runt i racerfart med tvära kast hit och dit huuuur länge som helst, upp i taket, ner vid golvet, in i en ruta och sedan åt andra hållet och upp i taket igen på en kvarts sekund. Får vänta ut dem flera minuter för att de ska ge ett hyggligt slagläge. :cautious:
 
Tycker flugorna här är ovanligt speedade nu? Det brukar ju gå att ha ihjäl ett gäng när de sätter sig i fönstren eller på någon hyggligt plan yta. Ofta har de varit så tröga så man kan slå dem i flykten till och med.

Men de som är inne nu verkar vara av någon ultraflygsort som bara kör runt runt i racerfart med tvära kast hit och dit huuuur länge som helst, upp i taket, ner vid golvet, in i en ruta och sedan åt andra hållet och upp i taket igen på en kvarts sekund. Får vänta ut dem flera minuter för att de ska ge ett hyggligt slagläge. :cautious:

De har tagit ladd, 100%!
 
Jahapp. Tänkte sanera mig själv men kör 1700-tals inspirerad hygien dvs bytte om och sprayade på lite parfym 😅
Ska ut och käka middag med några kompisar så är ändå inte nobelfesten direkt. Hittade dock en fin klänning i garderoben som jag inte använt. Känner mig en aning ljuv men ska kombinera med sneakers.

Satt och tänkte idag att jag ju blir arbetslös nu i höst. Mamma har tjatat på mig konstant att jag måste söka jobb hit och dit. Jag känner mig nästan orimligt lugn. Jag tänker fan njuta av att vara arbetslös, iaf ett halvår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 404
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 156
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp