Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag klar med allt jag skulle göra idag! :banana: Och sitter just nu vid stallet och gör ingenting några minuter innan jag tar in hästarna.
Sen ska jag hem och borde äta middag men kommer troligtvis inte göra det. Tror jag bara ska kolla lite på Youtube och sen gå och lägga mig tidigt och försöka sova, om det inte är svinvarmt i sovrummet :nailbiting:
 
Jordgubbar och spel. Älskar spel där man kan göra precis vad man vill :D
Hörde en röst som ropade på hjälp. Letade efter rösten som kom från ett kylskåp.
Det var ett barn därinne som hette Billy. Billy ville ha hjälp att hitta hem. Jag sa ja (pga så himla snäll)

Jag och Billy går mot hans hem, vi hittar en gubbe. Gubben typ "gullig unge, säljer du?" Jag säger att japp jag säljer. Efter lite prutande kommer vi överrens om 350 caps (spelets pengar). :up: Kommer då på att om han köper barn och har sig är han säkert rik, plus att det inte är snällt att köpa barn. Dödar snubben.

Går tillbaka till barnet som typ "Jag hatar dig, du sålde mig!" jag förklarade att äsch jag lurades ju bara 🙄 Vi vandrar vidare till barnets föräldrar och jag får hittelön på 500 caps. 💰
 
Korvgrillning i skogen till middag idag. Plockade 7 liter blåbär och några kantareller också :) Får väl roa mig med att rensa skiten i morgon😂 Hade mer kantareller i kylen från häromdagen så det blir kantarellsmörgås till kvällsmat idag:d
970ADA07-98C4-45EE-813C-B08F5C9AEEC4.webp
 
Jag har inventerat nycklar till skåp (vi fick nyligen denna uppgift, det har tydligen varit kaos innan)
Hivade precis allt som låg kvar i skåpen. Förutom 7 oöppnade blöjpaket. Funderar på om jag ska orka donera dem... men vart?

För övrigt var två skåp fullproppade med takpapp. Så om någon vill ha massa takpapp kan de hämta här :cautious:
Det fick jag göra på mitt sommarjobb. Det kom en chef och frågade efter nyckeln till lokal X. Men ingen visste vilken nyckel som gick dit och sen kom någon på att en nisse har alla ca 2000 nycklar I HUVUDET. Alltså nyckel Y går till lokal Z osv, med 2000 (!) nycklar :rofl:

Det blev ju minst sagt bli lite problematiskt när den personen var på semester, eller sjukskriven eller bara på ett möte. Så jag fick gå igenom alla nycklar och maila någon nyckel-gubbe som kunde kolla vart de gick. Efteråt kunde vi slänga en stor säck nycklar (och det finns numer ett register...) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 406
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 158
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp