Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men skärp sig kroppen!

Du kan få av mig. Jag äter godis, glass och druvsocker med mjölk mest hela tiden. Min kropp har bestämt sig för att den knappt behöver något insulin alls.

Är de i maskopi för att djävlas tro?

Känns banne mig så ibland. Jag går på väldigt lite insulin och brukar äta det mesta utan prolem så varför det här händer är för mig en stor gåta.
 
@tanten

:rofl: :rofl: :rofl:
20200627_204350.webp
 
Långlunchat med kompisen. Satt ute och myste med en varmrökt laxsallad som var så full av varmrökt lax att jag knappt fick i mig det. Nu mätt, matt, belåten och glad. Kompisen gör mig alltid glad.
Dags att tackla de där skåpen igen 🙄 Fast jag tror mitt IQ gick ner minst 50% efter all den där maten.
 
Långlunchat med kompisen. Satt ute och myste med en varmrökt laxsallad som var så full av varmrökt lax att jag knappt fick i mig det. Nu mätt, matt, belåten och glad. Kompisen gör mig alltid glad.
Dags att tackla de där skåpen igen 🙄 Fast jag tror mitt IQ gick ner minst 50% efter all den där maten.

Hm... kanske skulle röka lite lax till middag? :idea:
 
Känns banne mig så ibland. Jag går på väldigt lite insulin och brukar äta det mesta utan prolem så varför det här händer är för mig en stor gåta.
Jag har en bekant som efter lång tid i konflikt med vården har fått det konstaterat att hon inte tål Metformin trots att hon har diabetes, kan det vara något sånt som spökar? Jag är extremt dålig på diabetes men har följt hennes kamp att hantera sina problem.
 
Nu har jag fått en del gjort och ska till stallet snart och få allting där gjort. Hade tänkt rida, men det börjar bli varmt och vi hopptränade igår så jag misstänker att min häst har tänkt vila idag. Får se vem av oss som vinner den diskussionen :D

Om jag var du skulle jag skritta en kravlös runda efter hårdare träning igår,,,,Ut och mys och njut vettja :love: . Om du vinner diskussionen haha :D
 
Jag har en bekant som efter lång tid i konflikt med vården har fått det konstaterat att hon inte tål Metformin trots att hon har diabetes, kan det vara något sånt som spökar? Jag är extremt dålig på diabetes men har följt hennes kamp att hantera sina problem.

Din väninna misstänker jag har typ 2 jag har typ 1 så Metformin är inget jag har. Mitt blodsocker rukar inte vara såhär. Jag kan få lite lågt ibland men aldrig att det sticker iväg såhär.

Tack för omtanken :heart
 
Jag tar hand om mig men min diabetes verkar inte vilja samarbeta. Vaknade med skyhögt socker och det vill inte släppa. Vete tusan vad jag ska ta mig till. Vågar inte ta mer insulin har redan tagit mer än 4 dubbla korttidsverkande doser vad jag tar per dygn och det gjorde en liten, liten tendens till att gå ner och nu har det gått upp igen.
Kollat insulinet, bytt insulinet, bytt stickställe WTF liksom.Visa bifogad fil 55278

Ser inte bra ut, men inte farligt högt iaf. Hmm, hur mycket långverkande tog du igår kväll? Jag hade omvänt för inte så länge sedan, låg ner på 2,6 och fick inte upp eländet hur mycket söta saker jag åt. Hur mår du annars? Både fysiskt och psykiskt kan det ju påverka ganska rejält.
 
Jag har en bekant som efter lång tid i konflikt med vården har fått det konstaterat att hon inte tål Metformin trots att hon har diabetes, kan det vara något sånt som spökar? Jag är extremt dålig på diabetes men har följt hennes kamp att hantera sina problem.
Inte samma sjukdom :)

Det är ett läkemedel för diabetes typ 2. Som är en helt annan sjukdom än diabetes typ 1.
Det är extemt förvirrande att de går under samma namn.
 
Sitter på jobbet och längtar efter att få åka hem... Svär över det förbannade journalsystemet och bara hänger sig hela tiden. Kan knappt jobba...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 404
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 156
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp