Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och pappa har varit runt på många apotek och ett apotek hade kvar några förpackningar av min medicin, så nu är problemet löst för en månad till. Därför siktar vi på att kontakta läkaren på torsdag eller fredag när pappa är ledig :)

Vi var även hos optikern idag och köpte nya linser till mig. Jag fick inte skriva under lappen för bidrag från landstinget själv och pappa kunde ju inte följa med igår. Så vi gick dit idag efter pappas jobb och fixade det - 178kr för sex månader är helt klart godkänt även om linsvätska tillkommer :)
 
Eftersom FB/insta fylls av bilder på svamp och blåbär så travade jag mkt självsäkert ut i skogen till mina svampställen. Tog med två stora påsar IOM det. Den enda svamp jag såg var en jäkla ticka på en stubbe. Och inte ett bär. Allt var snustorrt trots att det regnat och regnat halva sommaren.
Mysigt att sitta vid dammen med vovvi iaf!
91BFBAA0-92C1-4BD9-ACE5-4AF18DF7E54C.webp
 
Hoppas att allting i kylen är okej? Strömmen gick ca 20:45 och var tillbaka 2-3 timmar senare. Vid kl 22:45 hade den inte kommit tillbaka och då somnade jag efter att ha läst att tekniker hade hittat felet och höll på jobba på det. Prognosen var att strömmen skulle vara tillbaka kl 7:30 idag, men redan ca 23:45 när jag vaknade till hade vi ström igen. När jag googlade stod det någonstans att mat i kyl håller sig kall i 2 timmar under ett strömavbrott. Jag har nog inget jättekänsligt i den. Inget rått kött t.ex. Men matlådan till idag borde jag väl ändå kunna äta (lagad mat = min fantasi-soppa från igår ;) ) :confused:?
 
Hoppas att allting i kylen är okej? Strömmen gick ca 20:45 och var tillbaka 2-3 timmar senare. Vid kl 22:45 hade den inte kommit tillbaka och då somnade jag efter att ha läst att tekniker hade hittat felet och höll på jobba på det. Prognosen var att strömmen skulle vara tillbaka kl 7:30 idag, men redan ca 23:45 när jag vaknade till hade vi ström igen. När jag googlade stod det någonstans att mat i kyl håller sig kall i 2 timmar under ett strömavbrott. Jag har nog inget jättekänsligt i den. Inget rått kött t.ex. Men matlådan till idag borde jag väl ändå kunna äta (lagad mat = min fantasi-soppa från igår ;) ) :confused:?

Jag hade inte tvekat en sekund. Det enda som jag nog inte hade vågat testa är färs och kokt ris. Det hade säkert kunnat klara sig också men jag är lite åt det mer försiktiga hållet pga min mage... den är dålig nog, jag vill inte ge den matförgiftning också.
 
Behöver råd. Sytt en klänning, men tydligen har jag gått upp alldeles för mycket i vikt sen sist jag gjorde det mönstret så den passar inte.

Ska jag
A) kassera
B) göra klart och skänka till second hand
C) göra klart och hänga in i garderoben i väntan på att kroppsformen ska bli sitt forna jag igen
D) försöka sätta paneler i sidorna så den blir lite bredare. Jag tror jag har tyg till det, åtminstone till en kortare version.

IMG_20200805_065149.webp
 
Behöver råd. Sytt en klänning, men tydligen har jag gått upp alldeles för mycket i vikt sen sist jag gjorde det mönstret så den passar inte.

Ska jag
A) kassera
B) göra klart och skänka till second hand
C) göra klart och hänga in i garderoben i väntan på att kroppsformen ska bli sitt forna jag igen
D) försöka sätta paneler i sidorna så den blir lite bredare. Jag tror jag har tyg till det, åtminstone till en kortare version.

Visa bifogad fil 55228

Jag röstar på alternativ D!
 
Behöver råd. Sytt en klänning, men tydligen har jag gått upp alldeles för mycket i vikt sen sist jag gjorde det mönstret så den passar inte.

Ska jag
A) kassera
B) göra klart och skänka till second hand
C) göra klart och hänga in i garderoben i väntan på att kroppsformen ska bli sitt forna jag igen
D) försöka sätta paneler i sidorna så den blir lite bredare. Jag tror jag har tyg till det, åtminstone till en kortare version.

Visa bifogad fil 55228

Helt klart D :D
 
Jag har skitjobbig huvud- och nackvärk :down: Började känna av det igår kväll men tänkte att jag skulle sova bort det. Men har tvärtom mer ont nu än då :arghh:

Pressar/gnisslar du tänder på nätterna? Det gör jag så sova bort nackvärken fungerar icke... När jag känner att det är på gång igen sover jag med en vetevärmare kring nacken, har jag tur har det släppt till nästa dag men ibland tar det några nätter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 393
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 149
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp