Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en härlig ridtur slappnade jag av och kliade på pållan och bara var medan hon halvsov, älskade häst 😍. En ridtur utan ångest; när det började pyttelite kom jag på mig själv med hur viktig andningen är, sååå skönt att detta börjar bli allt lindrigare mot tidigare, är som att börja leva på nytt typ...❤.
 
Nu är det sådär konstigt och jobbigt igen. Jag vet inte hur jag ser ut :confused: Alltså, jag kan ju titta i spegeln och se, men jag kan inte tolka det. Vet inte om jag är tjock eller inte, ful eller inte, om magen är ganska platt eller som en degklump, idag tyckte jag dessutom att det praktiskt taget kunde stå "hora" i pannan på mig pga så uppenbart vad jag varit med om tidigare i livet och hur (vissa) personer ser på mig :confused:
Sen en annan gång kan jag tycka att jag ser ganska trevlig och normal ut. Eller "sexig" och då blir jag äcklad.
Men jag VET liksom inte hur det EGENTLIGEN är :banghead:
 
Nu är det sådär konstigt och jobbigt igen. Jag vet inte hur jag ser ut :confused: Alltså, jag kan ju titta i spegeln och se, men jag kan inte tolka det. Vet inte om jag är tjock eller inte, ful eller inte, om magen är ganska platt eller som en degklump, idag tyckte jag dessutom att det praktiskt taget kunde stå "hora" i pannan på mig pga så uppenbart vad jag varit med om tidigare i livet och hur (vissa) personer ser på mig :confused:
Sen en annan gång kan jag tycka att jag ser ganska trevlig och normal ut. Eller "sexig" och då blir jag äcklad.
Men jag VET liksom inte hur det EGENTLIGEN är :banghead:
Har du hört talas om body dysmorphia disorder? Tycker många av dina tankar liknar det. Ta hand om dig! :heart
 
Har du hört talas om body dysmorphia disorder? Tycker många av dina tankar liknar det. Ta hand om dig! :heart

Nja, hört det nån gång men har inte direkt koll. Jag googlade lite snabbt nu och fick fram att det kallas "upplevd fulhet". Tänk om jag skulle ta upp de med vården och de bara "nejdå, ingen fara, du ÄR sådär ful på riktigt" :crazy:
 
Fast den kan hålla på så även i perioder när jag ätit bättre :down:

Gallan?
Jag kan få sjuka kramper i liksom intervaller. Sådär då man viker sig dubbel. Inte så najs.
Blev jättesjuk i Mexiko för några år sedan och upplevde att problemen intensifierades efter det. Min kusins man som är läkare bad mig lova söka för det så får väl ta tag i det i höst.
 
Gallan?
Jag kan få sjuka kramper i liksom intervaller. Sådär då man viker sig dubbel. Inte så najs.
Blev jättesjuk i Mexiko för några år sedan och upplevde att problemen intensifierades efter det. Min kusins man som är läkare bad mig lova söka för det så får väl ta tag i det i höst.

Det låter inte helt osannolikt när jag googlar på det iallafall. Borde kanske också ta tag i det.
 
Det låter inte helt osannolikt när jag googlar på det iallafall. Borde kanske också ta tag i det.

Lägger till att jag kallsvettas i intervaller. Blir ibland yr. Hjälper dock att tänka på vad man äter, äta regelbundet och rimliga mängder.
Undvik fet och kryddig mat. Jag kan inte äta lax (rökt lax är tex rena döden), inte heller stora mängder kött. Undvik ägg, lök, paprika, tomater med skal osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 386
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 148
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp