Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort gastroskopi och nåt mer (som jag inte minns vad det hette) för typ ett ahalvår sedan, men man hittade inget konstigt så allt ska tydligen vara som det ska :confused:
Släppte vården dig då, när dom inte hittade något?
Har dom tittat i magen/magmunnen och i tarmen?
Att jag undrar är för att jag har Celiaki och det konstaterades när jag var vuxen. Jag hade ett h-vete med magen så igenkänningsfaktorn är hög, tyvärr...
 
Släppte vården dig då, när dom inte hittade något?
Har dom tittat i magen/magmunnen och i tarmen?
Att jag undrar är för att jag har Celiaki och det konstaterades när jag var vuxen. Jag hade ett h-vete med magen så igenkänningsfaktorn är hög, tyvärr...

Japp, allt såg bra ut och då fanns det väl inget mer att utreda antar jag. Magmun, tarm och sånt är kollat. Ser man celiaki där?
 
Jag och dottern tog en ridtur med islandshästarna och sen en cykeltur med hunden och shettisen. Vi fann kantareller precis vid vägkanten :D
7E780CCB-68B6-4103-B8F7-F2EAA1BA3646.webp
 
Japp, allt såg bra ut och då fanns det väl inget mer att utreda antar jag. Magmun, tarm och sånt är kollat. Ser man celiaki där?
Ja om man har en Celiaki som är aktiv så är tarmluddet dött i stora eller små delar av tarmen. Och det är när Celiaki är aktiv som man har alla symptom.
När man sen äter rätt så kan tarmluddet växa tillbaka och då fungerar magen igen.

Men sen kan man vara födoämnes-allergiker och ha dina symptom. Då är det bra att träffa en dietist som kan leda en genom den djungeln. För då måste man börja utesluta saker en sak i taget, med kontroller.
Jag har koll på detta eftersom min mor är det :(

Just ja, magmunnen kollar man för att se om det är magsår eller inflammation i magen.
 
Ja om man har en Celiaki som är aktiv så är tarmluddet dött i stora eller små delar av tarmen. Och det är när Celiaki är aktiv som man har alla symptom.
När man sen äter rätt så kan tarmluddet växa tillbaka och då fungerar magen igen.

Men sen kan man vara födoämnes-allergiker och ha dina symptom. Då är det bra att träffa en dietist som kan leda en genom den djungeln. För då måste man börja utesluta saker en sak i taget, med kontroller.
Jag har koll på detta eftersom min mor är det :(

Just ja, magmunnen kollar man för att se om det är magsår eller inflammation i magen.

Antar att det isåfall bara är att kontakta vårdcentralen igen och ta upp det?
 
Jag har gjort gastroskopi och nåt mer (som jag inte minns vad det hette) för typ ett halvår sedan, men man hittade inget konstigt så allt ska tydligen vara som det ska :confused:
När jag äter dåligt ett tag och sen äter en vanlig måltid får jag jätteont i magen, kan det vara något sånt?
Annars skulle jag testa igen med att få igång någon ny utredning, kanske gå till någon form av dietist?
 
När jag äter dåligt ett tag och sen äter en vanlig måltid får jag jätteont i magen, kan det vara något sånt?
Annars skulle jag testa igen med att få igång någon ny utredning, kanske gå till någon form av dietist?

Tycker det är lika även i "bra" perioder så jag tror inte det. Får försöka orka ta tag i att få en ny utredning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 386
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 148
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp