Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis vaknat för att släppa ut hästarna, men hundarna ligger precis bredvid sängen och sover sååå sött så jag vill inte störa dem genom att kliva upp :love:
Men jag tror inte heller att hästarna vill få sen morgon idag med tanke på att de kom in tidigt igår pga vädret O_o
 
Kikar ut på min nya bil, vi köpte igår när CSN väl betalade ut en stor summa pengar. Bilen är pytteliten men den tar bara 0,6 i blandad körning i skillnad till min andre bil som tar 1,2 i blandad körning :up: Och ja, jag må vara gift men jag sköter allt kring dom, och då blir det mina bilar :angel::laugh:

Nu ska jag kika efter ett runt och vitt soffbord. Helst på Ikea för dit ska mannen få åka i helgen då vi ska bygga ny säng till en av sönerna.
 
Kikar ut på min nya bil, vi köpte igår när CSN väl betalade ut en stor summa pengar. Bilen är pytteliten men den tar bara 0,6 i blandad körning i skillnad till min andre bil som tar 1,2 i blandad körning :up: Och ja, jag må vara gift men jag sköter allt kring dom, och då blir det mina bilar :angel::laugh:

Nu ska jag kika efter ett runt och vitt soffbord. Helst på Ikea för dit ska mannen få åka i helgen då vi ska bygga ny säng till en av sönerna.
Bilar är väl det enda jag känner att jag är totalt ointresserad av, de ska rulla och gå och helst vara snåla. Jo de ska vara stora nog att få in hund och packning. :)

Annars är grillen min, tekniska saker min avdelning, jakten och skyttet är gemensamt intresse. :) Å andra sidan är maken rätt ointresserad av bilar också så det är i slutändan gemensamma beslut och det är jag som åker till verkstaden eftersom jag har haft mer flexibelt jobb. :)
 
Bilar är väl det enda jag känner att jag är totalt ointresserad av, de ska rulla och gå och helst vara snåla. Jo de ska vara stora nog att få in hund och packning. :)

Annars är grillen min, tekniska saker min avdelning, jakten och skyttet är gemensamt intresse. :) Å andra sidan är maken rätt ointresserad av bilar också så det är i slutändan gemensamma beslut och det är jag som åker till verkstaden eftersom jag har haft mer flexibelt jobb. :)

Helt enig med dig gällande bilar.Det är inte mitt intresse alls, men stora bilen är vald utifrån att vara automat och 7 sits. Lilla bilen är enbart vald som min pendlarbil till jobbet. Men då det hänt mer än en gång som min man glömt byta däck i tid, besikta i tid, försäkra bilen osv så sköter jag nu allt sånt för det blir så onödiga utgifter annars :crazy:
 
Ytterligare en dag då man vaknar till ett behov att ELDA. Märkligt detta...... :crazy:

När jag släppte ut hästarna i morse "snavade" jag över en död mullvad, en ännu levande mullvad och ett fågelben + fjädrar. Herr Katt verkar ha haft en aktiv natt (monster :meh: !). Alternativt finns det väl en möjlighet att mullvadarna kan ha kommit upp till ytan för att de höll på att drunkna...... :cautious:
 
Gah. Gårdagens knottbett har spridit svullnaden till större delen av högra kinden. Ögar är lite öppet men ser ut att vara inbäddat i två prinskorvar. Har inte ont i alla muskler som jag hade igår men jag är fortfarande trött och ser illa.

förbaskade knott!
Det brukar gå att förebygga genom att ta en tablett direkt när jag blivit biten men jag vaknade ju såhär igår. Blev biten under natten.
Kliar gör det också. Vill helst riva med naglarna över ögat och kinden men inser att det är en dålig idé.

Kort sagt är det lite synd om mig.
 
Gah. Gårdagens knottbett har spridit svullnaden till större delen av högra kinden. Ögar är lite öppet men ser ut att vara inbäddat i två prinskorvar. Har inte ont i alla muskler som jag hade igår men jag är fortfarande trött och ser illa.

förbaskade knott!
Det brukar gå att förebygga genom att ta en tablett direkt när jag blivit biten men jag vaknade ju såhär igår. Blev biten under natten.
Kliar gör det också. Vill helst riva med naglarna över ögat och kinden men inser att det är en dålig idé.

Kort sagt är det lite synd om mig.
Du kanske ska be om lite starkare allergitabletter? Eller antihistaminer? Så där är det ju odrägligt att ha det. Jag reagerar också på knott och mygg i vissa fall men det brukar räcka med en vanlig receptfri tablett så mår jag bra igen.
 
Alltså jag är så jävla GLAD och tacksam över att folk vill umgås med mig!
Dels mina ungdomliga kollegor som alltid vill komma på AW, och alltid vill hänga trots att jag är typ 20 år äldre än dom. Så kul!
Och för ngn vecka sen träffade jag och min kusin två jättetrevliga tjejer tjejer på krogen som vi började snacka spontant med. En av dessa är nu typ en av mina bästa vänner och vill alltid hitta på saker, dra ihop folk till olika aktiviteter! Sjukt kul!
Jag blir ändå lite typ paff att folk vill umgås med mig liksom :D

Klart vi vill umgås med dig, du är ju helskön :heart

Edit: Och har en mångfacetterad musiksmak :D :up:
 
Jag fortsätter att städa på datorn!

Perfekt sysselsättning när jag är portförbjuden från jobbet pga ont i halsen plus att det är inneväder, jag är uttråkad annars och verkligen på tiden att jag gör detta! 👍👍👍

Idag har jag kopierat in bilderna från mobilen på ett minneskort! Det blev 1900 bilder bara det, så uppe i 18 100 bilder nu! 😮😮

Och så "hittade" jag en mapp med flera gamla dokument som ska gås igenom och kastas! Plus att jag ska gå igenom och spara/kasta bilder i bild-mappen på mailen!
Men nu ville datorn först ha en paus!

Dagen är räddad! :bow:
Plus att jag fick tvätt-tid i em 👍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 100
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp