Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen försvann ute ju
Kaffet är klart och disken står redo att diskas
Duschen är gjord och lägenheten känns hyfsat fräsch.
Skurar med citronsåpa för det luktar så gott.
Ska röja min arbetsplats bara. Men det hinns med det också
 
Kom precis en snubbe och inledde med ”spelar du golf?”.
(Sjukt oklart eftersom jag har jordens oklaraste icke så golfiga outfit på mig. Ser mer ut som Snoop Dogg korsat med Dynastin/Dallas).
Jag ba ”ser det ut så eller?”.
Han ba ”Öhm nej”. Sen dog konversationen ut 😅😅

(Lite som när jag var på ett hak i Norrbotten och en snubbe kom fram och ba ”kör du nå skoter”).
 
Nu har jag stängt av jobbtelefonen och ska logga ut från datorn :)
Ska iväg och fixa naglarna och sen direkt till stallet. Efter stallet ska jag duscha och sen ska jag och 26-åringen laga mat, pasta Quattro formaggio :d Avrundar sen kvällen med att kolla på film :)
 
Jag brukar funka bra på vanliga Loratadin men då måste jag ta den dirkt när jag bli biten.
Nu har jag använt Desloratadin som jag tar mot min njurklåda. Trodde de skulle hjälpa men det verkar inte så.
Lite purken över att det inte lägger sig. Jag borde åka och handla men vill inte för jag ser ut som jag fått stryk.
:down: Men både pollen och knott verkar slå hårdare i år än tidigare år, jag brukar klara mig fint utan allergitabletter efter midsommar men det kliar i ögonen och jag nyser som en tok om jag slarvar. Fick knottbett på ena foten en kväll och den svullna upp. Det la sig tog med extra allergitablett och alovera after sun. Enligt devisen man tager vad man haver :rofl: det kliade helt hysteriskt och det var det första jag hittade i flyttröran.
 
Efter mycket om och men fick jag ett mejl om att ersättaren till den däcksstol som jag hade reklamerat hade anlänt till butiken. Jag tyckte egentligen att det var overkill att beställa hem en ny stol då det hade gått att laga snyggt med nya träpluggar, alternativt att de hade beställt en reservdel. Nåja, en ny stol skulle det bli, så jag konkade in den gamla i bilen och åkte till butiken.

När jag skulle få den nya stolen visste inte riktigt försäljaren vad de skulle göra med den gamla så han tyckte att jag kunde ta hem och laga den - ”det finns ju reservdelar”. Jag fick alltså den trasiga stolen och det sade jag så klart inte nej till. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 098
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp