Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig dag :). På dagen stallet och tömkörde min pålla och sen firade vi (sambon och brorsan med familj) mamma som fyllde år i söndags med hennes som alltid lika vackra och underbart goda smörgåstårta och så jordgubbar med vaniljglass och vaniljgrädde 😋😍. Lite gos med brorsonen det lilla han satt still; for ju omkring 🥰.
 
Drack två glas vin. Blev sugen på en promenad. Började gå. Blev lite sugen på att jogga. Så jag joggade 1,5 km! Första gången jag "tränar" sen i mitten på februari. Sen gick jag 3,5km till. Detta ska firas med en dusch och ytterligare ett glas vin :laugh:

Min kusin tog en redig krogkväll runt Stureplan och sprang dagen efter Sthlm marathon bakis. Sjuk jävel. Såg liksom på hans insta-stories att han var i gasen vid 03.00 och ba herregud... Men han stod på startlinjen på morgonen. Dock tydligen det värsta han gjort i livet. Hans man är läkare och ba ”😑😑😑
 
🙄🙈 Löjligt lättpåverkad, ett glas rosé och jag känner mig lullig. Nåja extra farmor och farfar kom över med flyttgröt och paj så vi satt ute i blåsten och åt. Sen kom även makens "chef" ( den han jobbar på timme hos) med arbetskläder och drack kaffe och prata bort en stund. Det är även en granne och maken har känt honom hela hans liv. :) När alla åkte så käkade vi även lite nyrökt abborre och glass och jordgubbar. :)
 
Tvättar och fixar matlåda till imorgon. Har paxat en ny, fin, grymt bekväm bh som levereras till butiken inom kort - både behöver och present till mig själv i ett (hey, varför inte unna sig nåt fint när det är något som jag faktiskt behöver köpa i vilket fall?). Det tog bara 29år i livet att hitta en riktigt bra modell e:laugh:
 
Min kusin tog en redig krogkväll runt Stureplan och sprang dagen efter Sthlm marathon bakis. Sjuk jävel. Såg liksom på hans insta-stories att han var i gasen vid 03.00 och ba herregud... Men han stod på startlinjen på morgonen. Dock tydligen det värsta han gjort i livet. Hans man är läkare och ba ”😑😑😑
Då är en kort joggingrunda inget att skryta med :laugh:
Fick precis ett väldigt bra bud på en tavla. Har ev tänkt ha den själv men liksom inte bestämt mig. Funderar på att sälja men är lite ambivalent
Och, vilken tavla!?
 
Är klar med tvätten! Innan kl 22 - då brukar jag annars hämta upp den sista tvätten och ha vikning etc kvar. Och jag fick tvättat lite nya kläder (basplagg) som legat i frysen ett tag, så nu ligger de redo för att användas istället. Yay! Nu ska jag vila nån minut, sen duscha och sova.
 
Jag har full möjlighet att jobba hemifrån, typ närmaste månaden. Det finns dock vissa problem.
1. Sambon har semester
2. Sambons bror kom förbi efter lunch

Varför är det ett problem? Jo, för att efter lunch så har dom borrat i plattan, rivit kakel, kört motorsåg osv osv. Dom två i kombination LÅTER. Så från och med imorgon åker jag in till kontoret och sitter där alldeles själv. Alla andra har nämligen semester :laugh:
 
Och, vilken tavla!?

Denna:

BA84C48F-570C-48FF-8344-9F8135008624.webp
 
Varför hamnar jag alltid i kontakt med värdelösa människor på nätet?
Hittade en kanal som "räddar kattungar" på youtube. Problemet är att samma person "räddar" samma 3 kattungar 10 gånger på ett halvår. Vi snackar kattungar som knappt andas och är nära döden.

Har rapporterat skiten ur kanalen, och funderar på att ringa mina vänner som snokar efter pedofiler och se om vi kan hitta var den här idioten bor och polisanmäla.
Blir så himla arg och ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 098
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 156
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp