Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Vädret var ändå rätt okej här på morgonen, dock blåsigt som bara den. Men sedan kom de mörkgrå molnen, vinden tilltog och nu - tada! - ösregnar det igen........ :wtf:

Fuktigt och dant. Jag har satt fyr i kaminen idag igen. Det känns inte riktigt normalt att behöva göra det i juli....... I natt vaknade jag av att det kändes varmt och klibbigt. Hunden flåsade på sängen. Det var egentligen inte jättevarmt i huset alls, sisådär 21 grader. Men på grund av luftfuktigheten, och på grund av att jag hade spätt på den ännu mer med att hänga en omgång tvätt inomhus, så kändes det som om det dröp av fukt. Så det fick bli AC på. Det torkade i alla fall upp inomhusluften så det inte kändes som att andas in ett vattenfall....... :meh:
 
Jag är så nöjd att jag ÄNTLIGEN kan få till en god köttfärssås, vet jag testat att följa diverse olika recept men inget som smakat gott enligt mig, men nu så.
Lök, vitlök, nötfärs, timjan, röd paprika, soja, tomatpuré, finkrossade tomater med vitlökssmak, salt och peppar. :d
 
Jag kollar massa tävlingsvloggar på youtube från folk som åker på roliga ponnymeetings. Och blir jättesugen.
Jätterimligt eftersom jag
1. Har storhäst
2. Tävlar så låga klasser så det finns inga roliga meetings
3. Oavsett inte kan åka på meeting eftersom det är svårt att lösa med hund- och ponnyvakt osv
Jaja. Kan väl bli sugen på roliga ponnymeetings ändå :D
 
Det regnar på tvären och ibland skiner solen.
Sicket sommarväder
Och inte ser det ut att bättra sig något nämnvärt den närmsta tiden heller...... Denna förbenade BLÅST...... :wtf:
Skärmbild (597).webp
 
Idag har jag en dag där jag bara fokuserar på mig och gör absolut ingenting. Behöver verkligen återhämta mig. Så när sambo idag drog till DK så har jag iklädd pyjamas hasat till soffan och ligger under täcke med vovvi på ryggstödet med sitt huvud på min axel.
Jag åt också glass till frukost. :laugh:
 
MEGARA! Jag har fönstret i mitt arbetsrum lite på glänt, det stoppas av att öppnas bredare av min datorskärm. Och när katten sitter på fönsterbrädan så gör det att hon knuffar fönstret stängt. Men på något sätt, fråga mig in hur, lyckades hon krångla sig ut och plötsligt sitter det en nöjd katt och slickar tassarna på fönsterblecket (som är 50 cm minst djupt) utanför fönstret :nailbiting:

Flyttade hastigt bort allt så jag kunde öppna fönstret mer och få in henne. Men vågade inte vara för hastig om hon skulle få för sig något. Så pratade mjukt och lockande och prasslade med en Dreamies påse medan jag sa mycket fula ord till mitt älskade kattskrälle. Nu är hon inne, fått en Dreamies och jag har stängt fönstret helt. Adrenalinet flödar och hon ligger och sover nöjt på sin kattsäng bredvid mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 103
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp