Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag godmorgon-gosade med andra hunden kom jag ihåg vad jag drömde.
I slutet av drömmen så var jag i ett rum, mamma skrek i panik utanför. Sprang ut och då låg hunden där på golvet och krampade och var helt kontaktbar, efter ett tags panik blev han helt stilla och dog.
Fy fan vilken vidrig dröm :cry: :arghh:
 
Här matar vi alla djur... :rofl:

106473034_3650018318360048_7883462652017202829_n.jpg


https://scontent-arn2-1.cdninstagra...=5F04E792&oh=52ef6e40fd6d78fcaec62a302c1ec8d8

Det är en flock domherrar här också... så snart kommer vintern och det bli mycket snö :cool: Särbon har alltid en massa domherrar året om pga matningen. De blir SKITSURA om den är tom! :rofl:
 
Jäklar vad länge jag sov i dag. Känner mig jättepigg.
Drömde att det var krig och jag hade en tidning som kunde bli vad som helst. Använde den för att skapa väggar och smyga runt soldater, och gjorde den till en hink med frätande syra när jag hamnade i problem. Kastade på soldaterna och sprang iväg.
 
Jäklar vad länge jag sov i dag. Känner mig jättepigg.
Drömde att det var krig och jag hade en tidning som kunde bli vad som helst. Använde den för att skapa väggar och smyga runt soldater, och gjorde den till en hink med frätande syra när jag hamnade i problem. Kastade på soldaterna och sprang iväg.

Tittat för mycket på Doctor Who? :D Jag tänker på hans sonic screwdriver :laugh:
 
Här matar vi alla djur... :rofl:

106473034_3650018318360048_7883462652017202829_n.jpg


https://scontent-arn2-1.cdninstagra...=5F04E792&oh=52ef6e40fd6d78fcaec62a302c1ec8d8

Det är en flock domherrar här också... så snart kommer vintern och det bli mycket snö :cool: Särbon har alltid en massa domherrar året om pga matningen. De blir SKITSURA om den är tom! :rofl:
Det är trist men jag vågar inte mata några fåglar här, inte ens på vintern. Jag är rädd för att det blir lite väl enkelt för Herr Katt. Som att få småfåglarna serverade på silverfat....... :crazy:
 
Det är trist men jag vågar inte mata några fåglar här, inte ens på vintern. Jag är rädd för att det blir lite väl enkelt för Herr Katt. Som att få småfåglarna serverade på silverfat....... :crazy:

Kulan (dvs grannens katt) har respekt för särbon. Det är inte kul med en salva från en soft airgun... :angel: Men visst, det går några ekorrungar varje år :(

Edit: Nej, klart att han inte siktade på katten, han är inget monster. Men det funkar om det viner nära också.

Edit 2: Jag matar inte fåglarna hemma heller... men det är mest för att jag inte vill ha mer möss än vad jag redan har... det märks verkligen att jag inte har katt längre, jag fick ju tom lov att sätta en fälla under diskbänken nu på sommaren och det brukar aldrig behövas förutom på vintern.
 
Senast ändrad:
Kulan (dvs grannens katt) har respekt för särbon. Det är inte kul med en salva från en soft airgun... :angel: Men visst, det går några ekorrungar varje år :(

Edit: Nej, klart att han inte siktade på katten, han är inget monster. Men det funkar om det viner nära också.
Hur vågar du skriva sådär på ett forum?!!? :laugh:
 
Det är trist men jag vågar inte mata några fåglar här, inte ens på vintern. Jag är rädd för att det blir lite väl enkelt för Herr Katt. Som att få småfåglarna serverade på silverfat....... :crazy:
Exakt min anledning till att inte mata småfåglarna.

Plus att det ramlar ner solrosfrön från min skorsten. Misstänker mössen. Men här har inte matat fåglar på minst tio år. Jag vill inte få dem att samla mer än nödvändigt.
Det räcker fint med att de stoppar katternas torrfoder i fönsterspringorna... (har kattmat på altanen när ena katten inte vill gå in. )
 
Eftersom jag är en idiot märkte jag inte att klädpaketet jag beställde automatiskt gick på min gamla adress i en grannstad 50 min bort. :up:
Insåg det idag när jag tyckte det var skumt att jag inte ens fått någon avi trots att det gått 2,5 v. :idea:
Nu hemkommen efter en tripp till den staden. Som jag var i igår.:banghead:
Läste ”50 mil” :nailbiting:
Tur det inte var så långt i alla fall :rofl:
 
Nyss ätit frukost, blev tonfiskmacka för osten var frusen. Förvånansvärt gott faktiskt!

Igår kväll såg jag ”Prinsessan Mononoke” för första gången, är ett stort Ghibli-fan men den var lite väl brutal och mörk för min del. Älskar att de kommit på Netflix och jag äntligen har tid att se några nu 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 105
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp