Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blåser satan och regnar i byar här. Det kommer massor med vatten hårt mot sidorna av huset i byar och låter som fasen. Sen försvinner det och sen upprepas det. Känns som att vara i en biltvätt. :laugh:
Igår skakade krukorna på fönsterbrädan för att det blåste så mycket, och då är det ändå en inglasad balkong framför den väggen :rofl:
 
Nu ska jag gå hem! Eller mer korrekt gå till bilen och köra till stallet. Därefter ska jag, beroende på väderleken, ta ett pass på gymmet eller ta en PW :)
 
Carglass. :meh: Att försöka få kontakt med dem är helt omöjligt. Jag fick inget kvitto skickat till min epost efter byte av rutan och tänkte försöka nå dem via deras ”chat”. Men de förstår inte vad ordet chat betyder så resultatet var att jag skickade iväg ett meddelande som jag (förhoppningsvis) får svar på via mejl. Jag provade att ringa dem, men det går bara att boka en tid för samtal. Problemet är att när man trycker ”bekräfta” på den bokade tiden så händer ingenting. Gah!
 
Skickat en tavla. Packat noga men slänger nån idiot på posten ett mindre men tungt paket tup ett bowlingklot på så pajar duken. Så ber till högre makter att det kommer fram i ett stycke. Känns som lite 50/50 😰
Tips är att ha sådana där orangea klisterlappar med "aktas ömtåligt" på, då är risken större att det överlever, dock ej helt säkert med tanke på att den mänskliga faktorn fortfarande kvarstår men.... :7
 
Tips är att ha sådana där orangea klisterlappar med "aktas ömtåligt" på, då är risken större att det överlever, dock ej helt säkert med tanke på att den mänskliga faktorn fortfarande kvarstår men.... :7

Det har jag självklart haft! Men man vet ju lite hur paket hanteras beroende på vilket mood paket-sorteraren/lastaren har 🤨
 
Senast ändrad av en moderator:
Det har jag självklart haft! Men man vet ju lite hur paket hanteras beroende på vilket mood paket-sorteraren/lastaren har
Det största problemet på postnord är deras sorteringsmaskiner, där paket ramlar ner å åker omkring, lär höra mer insider information i augusti när jag träffar extra syrran som jobbar på en av deras sorteringsterminaler. Ej hört så mycket gott än av det hon berättat hittills. Vilket är tråkigt, men de är underbemannade och svämmar över med paket och det ska sparas pengar å yada yada... så någonstans blir det lidande tyvärr, tycker själv inte om det.
 
Första semesterdagen och jag sov till kl 10. Sen har vi fixat och flyttat runt lite hos kaninerna. Ungarna åkte till varsin kompis nu så jag och maken tänkte ta en cykeltur om vi hinner mellan skurarna. Är rätt trött på regn nu faktiskt... Kommer dröja innan vi för resten av gruset till ridbanan när det ska va sånt här pissväder...
 
Tja, här i inlandet är det inte roséväder iaf... *hutter*

Det började precis regna här också! Blir nog lite Chateau Quinsaq!

Btw. Äntligen kom mina sportiga pjucks med ups hemleverans! Ni kan kalla mig Sporty Spice 😅

35701385-192A-4067-A270-6E185259B34D.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 103
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp