Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag hade gått i pension nu hade jag fått 18kr/månadenGjort något deprimerande. Jag har kollat min pension.
Ännu värre för maken. Han har jobbat i sexton år och kommer få ut 3000 över garantipension för skatt. Kul. Tur att vi har många år kvar.
Han tog baksmällan också iaf, alltid någotMurphy, kära du, Murphy
Loggade in på minpension.se och försökte tyda. Tjänstepension 3300 och allmän pension 11900 Har 30 år kvar att jobba och pensionssystemet lär se helt annorlunda ut då (det nuvarande är förlegat). Känner ingen stress egentligen, jag tror att det privata sparandet kommer bli betydligt viktigare.Gjort något deprimerande. Jag har kollat min pension.
Ännu värre för maken. Han har jobbat i sexton år och kommer få ut 3000 över garantipension för skatt. Kul. Tur att vi har många år kvar.
Haha, ja men så är det nog för mångaOm jag hade gått i pension nu hade jag fått 18kr/månaden
Öka ditt privata pensionsspar! Om du inte redan har ett ISK så börja där!
Har 30 år kvar att jobba och pensionssystemet lär se helt annorlunda ut då (det nuvarande är förlegat). Känner ingen stress egentligen, jag tror att det privata sparandet kommer bli betydligt viktigare.
Sambon åkte precis ner till lokalpuben för att skaffa middag take away till oss
Sambon kom just hem. Han stoppade $20 (130sek typ) i en pokermaskin väntandes på maten.
Minor Jackpot!!
$600 (närmare 4000sek)
OMG!!!!
Exakt! Räknar inte ens med att det finns ngt pensionssystem att falla tillbaka på om typ 30 år. Plus att pensionsåldern kan ju vara typ 85 eller likn.
Bäst är att spara utav helvete, alternativt göra smarta investeringar nu som gör dig ekonomiskt oberoende senare i livet.
Fast att pensionssystemet ska haverera har det sagts sen typ 70-talet.
Jag är övertygad om att det kommer ske! Man kan iaf inte räkna med det om typ 25 år. Risken finns att vi även kommer behöva privata vårdförsäkringar. Är väl redan gränsfall nu.
Kollapsar det blir det synd om oss som jobbat med dålig lön och dåliga villkor. Får väl hoppas att folk röstar smart i valen framöver.
Det ska du nog inte heller räkna med
Möjligen kanske jorden går under innan vi hinner gå i ”pension”