Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort något deprimerande. Jag har kollat min pension. :cry:
Ännu värre för maken. Han har jobbat i sexton år och kommer få ut 3000 över garantipension för skatt. Kul. Tur att vi har många år kvar.
Loggade in på minpension.se och försökte tyda. Tjänstepension 3300 och allmän pension 11900 🤷🏻‍♀️ Har 30 år kvar att jobba och pensionssystemet lär se helt annorlunda ut då (det nuvarande är förlegat). Känner ingen stress egentligen, jag tror att det privata sparandet kommer bli betydligt viktigare.
Om jag hade gått i pension nu hade jag fått 18kr/månaden 👌
Haha, ja men så är det nog för många :D
 
Dags för smygpremiär av nya Pelle Svanslös filmen :)
20200112_110253.webp
(Reclinerfåtöljer är standard på den här bion 👌)
 
Har 30 år kvar att jobba och pensionssystemet lär se helt annorlunda ut då (det nuvarande är förlegat). Känner ingen stress egentligen, jag tror att det privata sparandet kommer bli betydligt viktigare.

Exakt! Räknar inte ens med att det finns ngt pensionssystem att falla tillbaka på om typ 30 år. Plus att pensionsåldern kan ju vara typ 85 eller likn.
Bäst är att spara utav helvete, alternativt göra smarta investeringar nu som gör dig ekonomiskt oberoende senare i livet.
 
Exakt! Räknar inte ens med att det finns ngt pensionssystem att falla tillbaka på om typ 30 år. Plus att pensionsåldern kan ju vara typ 85 eller likn.
Bäst är att spara utav helvete, alternativt göra smarta investeringar nu som gör dig ekonomiskt oberoende senare i livet.

Fast att pensionssystemet ska haverera har det sagts sen typ 70-talet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 199
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp