Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit vaken ett tag. Vet inte riktigt varför. Sitter i köket och lyssnar på hur kylskåpet bubblar och låter. Det låter inte helt friskt.. Men så länge det faktiskt fungerar lär det få stå kvar.
Hyresvärden kommer på "den årliga inspektionen" i nästa vecka någon gång. Har skrivit en lista med allt vi är missnöjda med. Eller ja, det är tre grejer: otäta dörrar och fönster, dålig lukt i badrummet och bubblande kylskåp. Dyr elräkning kan inte hyresvärden påverka tyvärr (eller jo, indirekt genom att uppdatera element och täta överallt). Men istället höjs hyran 1,2 % har jag för mig att det var. Nåja, sånt är livet och någonstans måste man ju bo.
 
Hästarna fodrade och två av dom fick gå in för att äta. Äter frukost själv nu och ska hinka lite kaffe innan jag ska gå ut och börja träna hästar. Tre stycken ska ridas :D
 
Nä Men tänk, det är tvärgrått och regn idag med! Vilken överraskning! Jag har tom börjat längta efter snö..
Blir soffa och film idag med. Måste mocka lösdriften också.
Hade helst stannat i sängen hela Dan...
 
Nä Men tänk, det är tvärgrått och regn idag med! Vilken överraskning! Jag har tom börjat längta efter snö..
Blir soffa och film idag med. Måste mocka lösdriften också.
Hade helst stannat i sängen hela Dan...
Vi ska hämta hö idag. Samma väder som förra gången vi hämtade hö, dvs ösregn. Vi får hoppas på en lucka i molnen så vi lyckas få in höet något sånär torrt........ :crazy:
 
FREEEEEEDOOOOOOOOOM!!!!

6 dagar senare; 22h i sadeln senare, runt 200 westernsadlar på och av senare(många fler men detta enbart för mig ) ca 2.5 ton foder givet senare, över 100, förhoppningsvis, nöjda kunder senare (utom kanske den jag skrev om här om dagen, stackarn)...

NU 3 dagar ledigt!!! :banana:

Skål!!
 
Gjort något deprimerande. Jag har kollat min pension. :cry:
Ännu värre för maken. Han har jobbat i sexton år och kommer få ut 3000 över garantipension för skatt. Kul. Tur att vi har många år kvar.
 
FREEEEEEDOOOOOOOOOM!!!!

6 dagar senare; 22h i sadeln senare, runt 200 westernsadlar på och av senare(många fler men detta enbart för mig ) ca 2.5 ton foder givet senare, över 100, förhoppningsvis, nöjda kunder senare (utom kanske den jag skrev om här om dagen, stackarn)...

NU 3 dagar ledigt!!! :banana:

Skål!!

Jag bokade precis in mig på en båttur runt ön med fiske och snorkling på schemat! Treat myself!
 
Kokar kaffe till grannen...

AE9905AB-5D88-4D3E-BA65-34694C1FF559.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 199
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp