Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satt fast i klistret mexikanska tullen efter att ha råkat kryssa "SI" (ja) på att jag hade vapen och utrotningshotade djur med mig. Den bakfyllan var inte att leka med så tänkte fel :p
När de öppnade min resväska hade jag x antal zip-påsar med kritvit karibisk sand av mjölkonsistens i denna.
Min kompis är smyckesdesigner och hade bett mig ta med mig sand. VAD I HELVETE vad detta inte var uppskattat av mexikanska tull-polisen. Försökte dra ett skämt för att lätta upp stämningen men nej ... det hjälpte inte ;)
Underbart!
Har själv fått en väldig respekt för tullar överlag.
Lyckas bli både visiterad och så öppnar de väskor och förhör. Tur att jag är sansad och pratar bra men rätt skumt när andra kan gå förbi obehindrat och man själv undrar om man kommer få sätta sig på planet öht eller ska de gå vidare med ”fallet” dvs mig 😅
 
Katten tycker att vi ska gå och lägga oss nu 🥰
E4702935-0910-46A1-884A-6C853BA1AE6E.webp
 
"Magsjuka" är ju ett vitt begrepp ;). Om du med magsjuka menar vinterkräksjuka (norovirus), så finns det inget som tyder på att det skulle vara luftburent. Det utsöndras via kroppsvätskor som diarre eller kräk. Däremot ska det extreeeemt få partiklar till för att du ska bli sjuk. Så det räcker med att en person som inte har tvättat händerna efter toalettbesök tar i samma dörrhandtag som du, för att du ska bli sjuk. Diarré och kräkningar kan man ju ha av många orsaker, till exempel om man blir exponerad för bakterier som salmonella eller bacillus cereus. Bakterier är heller inte luftburna.
https://svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/vinterkraksjukan-kan-vara-luftburen

Där jag kommer ifrån har vi alltid kallat det magsjuka.
 
Underbart!
Har själv fått en väldig respekt för tullar överlag.
Lyckas bli både visiterad och så öppnar de väskor och förhör. Tur att jag är sansad och pratar bra men rätt skumt när andra kan gå förbi obehindrat och man själv undrar om man kommer få sätta sig på planet öht eller ska de gå vidare med ”fallet” dvs mig 😅

Jag blir alltid "slumpmässigt utvald". Min bror är mkt road över detta, det slår ALDRIG fel :rofl:
 
112 låter rimligt! ;)
Jag krockade ju med en stor jävla fet råtta på innergården där jag bodde förr (300 meter från där jag bor nu...) och trodde det var granntantens terrier... FY SATAN vad vidriga dom äääääär! :eek:
Ja jag tror det, eller Securitas i alla fall :eek:
Och blä! Jag låtsas som att ”min” råtta är liten och gullig! Med ståltänder :nailbiting:
 
Jag vill ha ett betyg (dvs F till A) för att som sagt kunna göra en testning vid senare tillfälle och då höja betyget. Tex om jag får ett F, så skulle jag kunna göra en testning för att höja betyget till godkänd nivå. Men enligt min studie och yrkesvägledare går det inte om en har ett streck på kursen. Det är "enda" anledningen. Och så klart för att ha bättre chanser att komma in på universitet/högskola i framtiden :)

Jag har knappt någon närvaro alls, oftast kommer jag inte ens in i salen innan jag går därifrån. Och de få gånger jag kommer in i salen är jag snabbt ute igen pga fixar inte mer. Mina föräldrar frågade hur mycket närvaro som skulle behövas för ett E eller till och med F och rektorn och mentorer hänvisade till idrottsläraren som propsade på hur viktigt det var med ett högt betyg i kursen och verkade ignorera frågan. Skulle dock tro att jag ligger på streck-nivå just nu pga så lite närvaro.

Är särskild prövning samma sak som att tenta av? I så fall är det det jag har ansökt om att få göra.

Vi funderar lite på om det är värt att ta det vidare till skolinspektionen just nu. Men vi tänker i alla fall vänta på det slutgiltiga beslutet. Chansen finns ju fortfarande att det blir ett ja och i så fall tänker vi inte ta det till skolinspektionen även om det kanske skulle vara bra av ren princip. Jag eller mina föräldrar orkar egentligen inte göra något sånt just nu. Vi tänkte anmäla en lärare på förra skolan också till skolinspektionen, men har inte orkat med det heller.

Rektorn hänvisar tyvärr bara till idrottsläraren och att vi ska prata med honom. Vilket ju är tusen gånger lättare sagt än gjort.

Det med simhallen var en bra idé, men jag har precis fått igenom att jag befrias från simningen i skolan pga min diagnos, så att föreslå simning istället för ordinarie lektioner skulle inte matcha så bra. Det står tydligt i mitt diagnospapper att jag hela mitt liv haft ett avsky mot att duscha och få vatten på mig, det är nog för mig att sköta duschning liksom (kunde i dagisåldern lägga mig ner på marken och skrika, sprattla och gråta om vatten kom innanför mina ytterkläder tex :angel:).

Just nu har jag nog inte heller någon läkare, eftersom bup vill skriva ut mig på direkten och att jag inte fått plats på nästa bup mottagning än :(
Jag har inte läst alla svar. Men BEHÖVER du verkligen gympan? Jag har inte sett den som krav på de utbildningar jag sökt. Däremot svenska, engelska, kemi, biologi tex. Man kan ju skriva högskoleprovet och komma in på det. Obs! Jag vet inte, utan gissar lite.
 
Alltså, jag orkar inte! Har precis hört en råtta i väggen :arghh:

Kan inte göra mycket åt saken men behöver lite moraliskt stöd :nailbiting:

Trodde också betonghus var förskonade mot gnagare? O_o
Haha de gnagde rejäla gångar i betongen i hönshuset så de kan nog ta sig igenom det mesta
 
Jag har inte läst alla svar. Men BEHÖVER du verkligen gympan? Jag har inte sett den som krav på de utbildningar jag sökt. Däremot svenska, engelska, kemi, biologi tex. Man kan ju skriva högskoleprovet och komma in på det. Obs! Jag vet inte, utan gissar lite.

Gymnastik är väl inget kärnämne? Eller är det ändrat numera?
Annars är det väl bara att skaffa bra betyg i resten av ämnena och skippa gympan? Såvida man inte ska bli typ läkare och behöver 20.0? Men i värsta fall är det väl "bara" att typ spika högskoleprovet annars? ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Imorgon börjar Vinterstudion klockan 9. Jag vill helst ha stallet och gymmet klart då :cautious:
Det får helt enkelt bli så att jag tar gymmet först och sen direkt till stallet. Så jag sätter klockan på 6.06, ungefär som när jag börjar jobbet 7.30 :p
 
På tal om tull. När jag reste till nice i våras blev jag knarkkollad 3/4 flyg. Till slut skrattade jag och frågade om jag såg misstänkt ut. Dom påstod att det fortfarande var slump.
Jag har även blåst i alkomätare 3 gånger på en dag. :rofl:
 
Urrk, vaknade just, jag har haft ont i magen de senaste dagarna och igår åt jag en macka vid tretiden och fick en varning att jag hade 23.5 i BS. Ville inte äta något mer och tog en relativt hög dos långverkande. Vaknade med 2.7. Tur i oturen att jag handlat så jag faktiskt har sorbet hemma som jag sitter och tuggar i mig dystert. Hatar insulinkänningar och BS fall. Rekylen är illa nog. :crazy:
 
Imorgon börjar Vinterstudion klockan 9. Jag vill helst ha stallet och gymmet klart då :cautious:
Det får helt enkelt bli så att jag tar gymmet först och sen direkt till stallet. Så jag sätter klockan på 6.06, ungefär som när jag börjar jobbet 7.30 :p

Orimlig tidpunkt!
Grannen knackade precis på och bjöd in sig själv på frukost imorgon. Jag bara "ok vi säger 11.30 men dubbelkolla så att jag är vaken först" :p
 
På tal om tull. När jag reste till nice i våras blev jag knarkkollad 3/4 flyg. Till slut skrattade jag och frågade om jag såg misstänkt ut. Dom påstod att det fortfarande var slump.
Jag har även blåst i alkomätare 3 gånger på en dag. :rofl:

För länge sen hamnade jag i Israeliska säkerhetskontrollen som "slumpmässigt utvald" och höll på att missa flyget. De topsade ÖVERALLT och sen började de kolla igenom kameran. Stelt, minst sagt.
 
Orimlig tidpunkt!
Grannen knackade precis på och bjöd in sig själv på frukost imorgon. Jag bara "ok vi säger 11.30 men dubbelkolla så att jag är vaken först" :p

Jag går upp ännu tidigare om jag ska träna före jobbet ;) Dock inte så tidigt som 25-åringen som ibland går upp 3.45. Det är faktiskt helt orimligt! :p
 
Ska rida både mina två hästar och kompisens häst i morgon. Vill ha dom klara innan lunch då vi ska till skogen och grilla korv när det faktiskt tänkt vara fint väder :) Får gå upp och fodra vid 7 och sen ha första hästen sadlad till 8.30 ca då det blivit nog ljust. Så nu blire dusch och sen ljudbok en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp