Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter stallfixet la jag på hoppsadeln och skrittade ut en knapp timme på min härliga häst 😍 med trevligt sällskap 😀. Sen lördagsmys med älsklingen 😍; kyckling, råstekt potatis med rödvinsås och cider 😋 och så filmkväll (Shame The Devil) med lite gotta; inte helt onyttigt till mig 😄. En bra lördag 😊.
 
Att det antagligen sprids genom aerosoler från t.ex. toaletten är ju inget nytt. Förordningen (852/2004) har ju vägledningen om förrum till toaletter bland annat pga detta. Luftburent som i aerosoler från hostning eller nysning är dock något helt annat :) . Att gå på IKEA två dygn efter symptom måste ses som helt ok :) .
 
Råkade hamna på hundens madrass istället för i min egen säng eftersom den ligger mot ett element. Första hoppträningen på typ 5 år tog rätt hårt på kroppen, 45 mins väntan i +2 och isregn gjorde mig totalt nedkyld trots att jag svettades rejält som alltid sen vid själva ridningen.
Samlar kraft för att gå ut och kvällsfodra och linda storfot. Undrar vem som har mest träningsvärk imorn 😁
 
Åh, fy...... :crazy: Jag är uppe strax innan kl 5 på vardagarna. Tycker nog egentligen att det är i tidigaste laget, men jag börjar kl 7 och vill hinna både att fixa med hästar och att ta det lugnt innan jobbet...... :)

Det vanligaste för mig är att jag börjar 7.30. Ska jag inte träna så kör jag hemifrån ca 6.45. Då behöver jag inte gå upp förrän efter 6 så jag klagar inte :)
 
På tal om tull var de visst rätt stela när kompisen kom i sista minuten för att hinna med ett flyg med familjen. Dottern var väl i typ 4-5 års åldern och hade packat sitt handbagage själv. Hela familjen blev in vinkade i ett rum och flera vakter. De håller upp dotterns väska och bara: "Har ni packat den här väskan själva?" Kompisen rätt svettig och börjar tjata om sitt flyg tills hon kände av stämningen. Men hon öppnade väskan och det visade sig att dottern hade tagit med sig en My little ponny som kunde blinka i sitt släp = en massa trådar och el och en vattenpistol = rätt misstänkt form. Vakterna blev lite mer avslappnade och de fick eskort för att hinna med sitt flyg. :D
 
Men då tycker jag att du ska fråga hur hon menar att du ska göra för att lösa problemet med idrotten. Jag tänker att syv har inblick i vad som kan göras och vad gymnasieförordningen (tror jag den heter?) säger. Problemet med gymnasiet är ju att det är frivilligt och, vad jag vet, inte lika hårt reglerat som grundskolan (där jag jobbar). Men det kan inte vara upp till dig att lösa detta. Någon måste kunna ta ansvaret och jag tänker att om inte syv vet så vet hon var du kan vända dig.
Jo, ska som sagt fråga igen. Tycker bra om syven på våran skola så jag hoppas att hon kan hjälpa mig att hitta en fungerande lösning även denna gången :) Usch vad jag hatar att vara krånglig och inte bara göra som "alla andra" :(
Jag tycker att det mesta med gymnasiet känns extremt krångligt med alla regler och förbud hit och dit. Det känns typ som ett heltidsjobb att bara sätta sig in i reglerna :grin:
Jag har inte läst alla svar. Men BEHÖVER du verkligen gympan? Jag har inte sett den som krav på de utbildningar jag sökt. Däremot svenska, engelska, kemi, biologi tex. Man kan ju skriva högskoleprovet och komma in på det. Obs! Jag vet inte, utan gissar lite.
Nej, det är inget krav. Men för att få ett så högt meritvärde som möjligt så behövs även idrotten. Kan i alla fall säga med mycket stor säkerhet att jag inte kommer att välja idrott och hälsa 2 som elevens val 🤷🏽‍♀️
Gymnastik är väl inget kärnämne? Eller är det ändrat numera?
Annars är det väl bara att skaffa bra betyg i resten av ämnena och skippa gympan? Såvida man inte ska bli typ läkare och behöver 20.0? Men i värsta fall är det väl "bara" att typ spika högskoleprovet annars? ;)
Alltså, jag ÄLSKAR hur du får ALLT att låta så himla enkelt :rofl: :love:
Jo alltså... jag har funderat lite på läkarlinjen. Har väl dock kommit fram till att jag inte vill ha det ansvaret så är väl på ruta noll igen. Men tänker att jag vill ha så höga betyg som möjligt för att öka chanserna att komma in på någon linje/utbildning sen när jag har bestämt mig.

Och nej, idrott är inget kärnämne.
 
Jo, ska som sagt fråga igen. Tycker bra om syven på våran skola så jag hoppas att hon kan hjälpa mig att hitta en fungerande lösning även denna gången :) Usch vad jag hatar att vara krånglig och inte bara göra som "alla andra" :(
Jag tycker att det mesta med gymnasiet känns extremt krångligt med alla regler och förbud hit och dit. Det känns typ som ett heltidsjobb att bara sätta sig in i reglerna :grin:

Nej, det är inget krav. Men för att få ett så högt meritvärde som möjligt så behövs även idrotten. Kan i alla fall säga med mycket stor säkerhet att jag inte kommer att välja idrott och hälsa 2 som elevens val 🤷🏽‍♀️

Alltså, jag ÄLSKAR hur du får ALLT att låta så himla enkelt :rofl: :love:
Jo alltså... jag har funderat lite på läkarlinjen. Har väl dock kommit fram till att jag inte vill ha det ansvaret så är väl på ruta noll igen. Men tänker att jag vill ha så höga betyg som möjligt för att öka chanserna att komma in på någon linje/utbildning sen när jag har bestämt mig.

Och nej, idrott är inget kärnämne.
Skriv högskoleprovet. Då kan du strunta i idrotten :up:
 
Jo, ska som sagt fråga igen. Tycker bra om syven på våran skola så jag hoppas att hon kan hjälpa mig att hitta en fungerande lösning även denna gången :) Usch vad jag hatar att vara krånglig och inte bara göra som "alla andra" :(
Jag tycker att det mesta med gymnasiet känns extremt krångligt med alla regler och förbud hit och dit. Det känns typ som ett heltidsjobb att bara sätta sig in i reglerna :grin:

Nej, det är inget krav. Men för att få ett så högt meritvärde som möjligt så behövs även idrotten. Kan i alla fall säga med mycket stor säkerhet att jag inte kommer att välja idrott och hälsa 2 som elevens val 🤷🏽‍♀️

Alltså, jag ÄLSKAR hur du får ALLT att låta så himla enkelt :rofl: :love:
Jo alltså... jag har funderat lite på läkarlinjen. Har väl dock kommit fram till att jag inte vill ha det ansvaret så är väl på ruta noll igen. Men tänker att jag vill ha så höga betyg som möjligt för att öka chanserna att komma in på någon linje/utbildning sen när jag har bestämt mig.

Och nej, idrott är inget kärnämne.

Du kan alltid spika högskoleprovet! ;)
Jag läste extra poäng på gymnasiet (franska) och på det sättet kunde jag räkna bort gymnastiken.
Vet ej om det funkar så idag? Är ingen direkt ”sportig person” (😅🙄) och jag kunde gå ut med typ 19,9 pga detta :angel: Hade A i allt utom matte (där jag tack vare att jag mutade (ok såhär i efterhand: HOTADE :angel: ) min matematiska bror till hemundervisning ändå hade ok betyg trots värdelös på matte).
 
Ska strax lägga mig. Tror att jag ska prova att ha katten i sovrummet inatt.
Hon är normalt sett utvisad från sovrummen. Det är jättemysigt ända tills hon vaknar vid 3 och välter vattenflaskan, rullar iväg lypsylet längst in under sängen eller tuggar i mitt hår :p
Men när jag är ledig kan jag ibland låta henne sova där för det gör inte lika mycket om hon väcker mig :)
 
På tal om tull var de visst rätt stela när kompisen kom i sista minuten för att hinna med ett flyg med familjen. Dottern var väl i typ 4-5 års åldern och hade packat sitt handbagage själv. Hela familjen blev in vinkade i ett rum och flera vakter. De håller upp dotterns väska och bara: "Har ni packat den här väskan själva?" Kompisen rätt svettig och börjar tjata om sitt flyg tills hon kände av stämningen. Men hon öppnade väskan och det visade sig att dottern hade tagit med sig en My little ponny som kunde blinka i sitt släp = en massa trådar och el och en vattenpistol = rätt misstänkt form. Vakterna blev lite mer avslappnade och de fick eskort för att hinna med sitt flyg. :D

:rofl: Min kusin hade som kiddo packat ner ett bowlingklot i sitt handbagage när han fick packa själv. Det fick han aldrig mer ;)
 
Skriv högskoleprovet. Då kan du strunta i idrotten :up:
Oops, tänkte inte på det. Har tänkt att skriva högskoleprovet "för att det är kul" men har inte tänkt på att det faktiskt kan ge en chans att komma in på högskola/universitet också :D tack för påminnelsen :up:
Du kan alltid spika högskoleprovet! ;)
Jag läste extra poäng på gymnasiet (franska) och på det sättet kunde jag räkna bort gymnastiken.
Vet ej om det funkar så idag? Är ingen direkt ”sportig person” (😅🙄) och jag kunde gå ut med typ 19,9 pga detta :angel: Hade A i allt utom matte (där jag tack vare att jag mutade (ok såhär i efterhand: HOTADE :angel: ) min matematiska bror till hemundervisning ändå hade ok betyg trots värdelös på matte).
Alltså, är inte SÅ smart att jag tror att jag kommer spika högskoleprovet direkt ;) men jag ska ju ändå testa så varför inte sikta högt också :rofl:

Tänkte inte på det heller, alltså att vissa kurser ger extra poäng... det här ser ändå ljust ut. Buke levererar, jag verkar ha både en plan B och C här nu :bow: :D
 
Oops, tänkte inte på det. Har tänkt att skriva högskoleprovet "för att det är kul" men har inte tänkt på att det faktiskt kan ge en chans att komma in på högskola/universitet också :D tack för påminnelsen :up:

Alltså, är inte SÅ smart att jag tror att jag kommer spika högskoleprovet direkt ;) men jag ska ju ändå testa så varför inte sikta högt också :rofl:

Tänkte inte på det heller, alltså att vissa kurser ger extra poäng... det här ser ändå ljust ut. Buke levererar, jag verkar ha både en plan B och C här nu :bow: :D
Ni kanske kan göra en egen skoltråd :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 199
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp