Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du prata med en syv om hur du kan göra? Vet inte hur det funkar med nya reformen men innan kunde man ju stryka betyg ur sitt program om man läste ett utökat program. Så om det är för att komma upp i en viss kurspoäng när du tar studenten kanske det finns möjlighet att läsa till kurser, som är mindre jobbiga, för att öka kurspoängen och sen kunna räkna bort idrottsbetyget? Syv brukar ju vara bra på att hitta lösningar, och vet säkert hur man kan komma runt poängproblemet i så fall.
Jo, ska prata med henne igen nästa vecka. Jag har uppfattat det som att problemet är att idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs på de nationella programmen och att det inte går att stryka kursen pga det. Hon nämnde också någon gång att hon inte vill att en lägger till fler kurser för att det riskerar att ta tid och fokus från de obligatoriska kurser.
Men det är absolut värt att fråga igen. Tack för tips :)
 
Jo, ska prata med henne igen nästa vecka. Jag har uppfattat det som att problemet är att idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs på de nationella programmen och att det inte går att stryka kursen pga det. Hon nämnde också någon gång att hon inte vill att en lägger till fler kurser för att det riskerar att ta tid och fokus från de obligatoriska kurser.
Men det är absolut värt att fråga igen. Tack för tips :)
Men då tycker jag att du ska fråga hur hon menar att du ska göra för att lösa problemet med idrotten. Jag tänker att syv har inblick i vad som kan göras och vad gymnasieförordningen (tror jag den heter?) säger. Problemet med gymnasiet är ju att det är frivilligt och, vad jag vet, inte lika hårt reglerat som grundskolan (där jag jobbar). Men det kan inte vara upp till dig att lösa detta. Någon måste kunna ta ansvaret och jag tänker att om inte syv vet så vet hon var du kan vända dig.
 
Fasen...

Hamnade i soffan.

20200111_195902.webp


Sambon kom nyss hem så tvingar honom till matlagning. Jag är inte på humör. Vill inte göra något alls mer ikväll.
 
Det har ju kommit nya teorier om att magsjuka ev. kan smitta via luften. Man forskar på det nu.

"Magsjuka" är ju ett vitt begrepp ;). Om du med magsjuka menar vinterkräksjuka (norovirus), så finns det inget som tyder på att det skulle vara luftburent. Det utsöndras via kroppsvätskor som diarre eller kräk. Däremot ska det extreeeemt få partiklar till för att du ska bli sjuk. Så det räcker med att en person som inte har tvättat händerna efter toalettbesök tar i samma dörrhandtag som du, för att du ska bli sjuk. Diarré och kräkningar kan man ju ha av många orsaker, till exempel om man blir exponerad för bakterier som salmonella eller bacillus cereus. Bakterier är heller inte luftburna.
 
En kollega åkte till Thailand idag. Jag och en annan kollega var ruskigt avundsjuka när vi satt på jobbet igår, det var jämngrått väder hela dagen och allt vår kära vän gjorde var att prata om hur underbart han snart ska ha det.

Vi funderar på att tipsa den thailändska tullen om att vår kollega tänker smuggla in knark och hoppas på att tullen bjuder vår stöddiga vän på en rektalundersökning innan han får lov att komma in i landet 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp