Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@godisklubba nu har det säkert blivit striktare regler men på min tid (yngre stenåldern) så efter traumat som var gymnastik i högstadiet - har aldrig haft mens så ofta :angel: så lyckades jag och föräldrarna ha ett möte med rektorn och gymnastikläraren (bra var att det var en till tjej som var i samma situation) och vi kom överens om att vi båda kunde simma enskilt på badet som låg bredvid gymnasiet och sedan fylla i ett kort (eller om det behövdes fylls i av någon av personalen) och vi fick godkänt om än med usla betyg. Vi/jag skulle också lära oss reglementet för vissa idrotter och kunde tenta av det skriftligt. Varför jag skulle lära mig regler för handboll och bandy (eller om det var något annat) fattar jag fortfarande inte.

Kan du prata med din läkare och be att få ett intyg om hur dåligt du mår? Och med tanke på din vidriga gymnastiklärare skulle jag definitivt gå över huvudet på hen och direkt på rektorn.
 
Meeeeen så trist att det inte fick fortsätta vara kallt och vackert frostigt som i morse 😍. Haha red förbi vattenpölar som ju hade frusit och nu när det är plusgrader igen sprack det i isen och det var läskigt tyckte hästen 😅.
 
Sådär! Huset städat :up: Hela familjen hjälptes åt så det gick snabbare. Nu ska jag ut i sketvädret och middagsfodra och ta en promenad med hunden. Sen ska hon få en dusch! Hon har nyss löpt klart så då behövs dusch för att fräscha upp och så hon kan träffa mina föräldrars hanhundar igen😅
 
Har hämtat ut paket innehållande en ny klänning och underkjol :love: mycket nöjd! Förutom att det var hål i axelsömmen så fick ta fram symaskinen och fixa lite, tur jag kan sy! (Har kontaktat företaget om detta)
Mitt nyårslöfte är att uppdatera min garderob med kläder jag verkligen gillar, så det börjar bra :)

Visa bifogad fil 43860
Supersnygg klänning som sitter som en smäck på dig :love:

Var har du köpt den? *vill också ha* ;)
 
Tagit in hästarna. Håller på att blåsa upp här, får se om hundarna vill gå ut en sväng. Den ena gillar inte när det blåser, så hon bara sätter sig ner och vägrar gå fram.
 
Äntligen landat hemma efter en fylld dag. Förmiddag gick åt till tävling med dottern och övriga föreningsungar. Superduktigt gäng och sju skyttar till regionsfinalen. Sen släppa maken på hockey, hem och byta om och sen dra iväg med Ville och gå spår. En kompis ringde och frågade igår om jag ville gå några spår. :D Så ett längre med älgklöv och ett kortare med vildsvinsklöv där han gick som andra hund. Nyttig träning och duktig hund! :love:
 
När datorn stängs av utan att man sparat på sims :cry: Visserligen hade jag inte kommit så långt med ändåååå :D

Annars tinar jag fisk och har beställt bl.a en slow cooker som jag ska hämta imorgon! Ska bli intressant att testa, tror att den jag köpte var på 6,5 liter så då kan man ju göra några matlådor på det också. :up:
 
Vadå snyggt? Ett dygn efter sista kräkningen är det som rekommenderas för vuxna.
Enligt folkhälsomyndigheten kan man smitta i flera dygn efter att man tillfrisknat. Aldrig hört om mindre än 48 timmar efter sista symptom, vilka brukar rekommendera det? Och varför mer för barn än för vuxna?
 
Enligt folkhälsomyndigheten kan man smitta i flera dygn efter att man tillfrisknat. Aldrig hört om mindre än 48 timmar efter sista symptom, vilka brukar rekommendera det? Och varför mer för barn än för vuxna?
Citat från 1177: Stanna hemma från skola eller arbete i minst ett dygn efter att du senast kräktes eller hade diarré. För barn i förskolan gäller minst två dygn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp