Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna för att knäna klarar dagens benträning :crazy: Värmde upp lite extra på cykel och höger knä knäppte precis hela tiden men gjorde iofs inte ont :p
 
E158EDB2-D23A-49A3-A0A5-07D3B9C00E16.webp


Fanns nog för mkt bevis som inte gick att sopa undan... bra med ett erkännande men fruktansvärd händelse såklart.
 
Hänger med barnet i vardagsrummet, är helt slut fortfarande. Men det är nog dubbla kursavslut som är en del av orsaken. På em är det dags för julgransplundring :) Ska baka några pepparkakor till knytisen tror jag.
 
Väntar på att en station ska bli ledig så jag kan köra dagens sista övning.
Tycker att det är mycket bättre när jag tränar udda tider så jag slipper vänta på en massa människor som är i vägen :p
 
@godisklubba Går det att få bli befriad från idrotten? När jag gick högstadiet fick jag intyg av en läkare om att idrotten var negativ för mig (minns inte exakta formuleringen) så jag behövde inte vara med på de lektionerna. Idrott är väl inte ett kärnämne så det gör inget om det saknas i betyget.
Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs i alla nationella gymnasieprogram, så nej det går inte att bli befriad från idrotten. I högstadiet hade jag en förstående lärare som lät mig ta idrotten med en parallellklass och det gjorde att idrotten fungerade hyfsat och att jag i alla fall blev godkänd.

Idrotten är klart negativ för mig, men eftersom den kursen är obligatorisk så är den just... obligatorisk. Det går att droppa kursen men då får en ta den året efter istället. Eftersom jag knappt ens visat mig så är risken stor att jag får ett streck i kursen stället för ett F och då finns inte möjligheten att göra en testning vid ett senare tillfälle. Det behövs ett betyg (A till F) för att göra det, om en vill ha med betyget på examensbeviset... vilket jag vill och kommer behöva.

Min mentor tycker att jag ska sikta på minsta möjliga deltagande och ta ett F och göra en testning efter gymnasiet. Men idrottsläraren vägrar säga var skillnaden mellan F och streck går och pratar bara om hur viktigt det är med ett högt betyg (A eller B...) i kursen. Så jag vet inte riktigt. Allra bäst vore att få tenta av kursen och få ett betyg och sedan vara befriad från idrottslektionerna i skolan.
 
Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs i alla nationella gymnasieprogram, så nej det går inte att bli befriad från idrotten. I högstadiet hade jag en förstående lärare som lät mig ta idrotten med en parallellklass och det gjorde att idrotten fungerade hyfsat och att jag i alla fall blev godkänd.

Idrotten är klart negativ för mig, men eftersom den kursen är obligatorisk så är den just... obligatorisk. Det går att droppa kursen men då får en ta den året efter istället. Eftersom jag knappt ens visat mig så är risken stor att jag får ett streck i kursen stället för ett F och då finns inte möjligheten att göra en testning vid ett senare tillfälle. Det behövs ett betyg (A till F) för att göra det, om en vill ha med betyget på examensbeviset... vilket jag vill och kommer behöva.

Min mentor tycker att jag ska sikta på minsta möjliga deltagande och ta ett F och göra en testning efter gymnasiet. Men idrottsläraren vägrar säga var skillnaden mellan F och streck går och pratar bara om hur viktigt det är med ett högt betyg (A, B eller C...) i kursen. Så jag vet inte riktigt. Allra bäst vore att få tenta av kursen och få ett betyg och sedan vara befriad från idrottslektionerna i skolan.
Min dotter har fått läkarintyg och slipper idrotten
Hon har dock reumatism och överrörliga leder , inte nån bra kombo, så hennes kropp klarar inte idrotten
 
Min dotter har fått läkarintyg och slipper idrotten
Hon har dock reumatism och överrörliga leder , inte nån bra kombo, så hennes kropp klarar inte idrotten
I gymnasiet?

Jag antar att det går att få slippa idrotten. Men får din dotter ett godkänt betyg i kursen?

För mig är det inget fysiskt som gör att jag inte klarar av idrotten. Jag upplever att det är mycket svårare att få "rätt" hjälp och anpassningar när svårigheten inte är fysisk.
 
I gymnasiet?

Jag antar att det går att få slippa idrotten. Men får din dotter ett godkänt betyg i kursen?

För mig är det inget fysiskt som gör att jag inte klarar av idrotten. Jag upplever att det är mycket svårare att få "rätt" hjälp och anpassningar när svårigheten inte är fysisk.
Jadu jag får fråga sen
Vet inte hur de gjort..
 
I gymnasiet?

Jag antar att det går att få slippa idrotten. Men får din dotter ett godkänt betyg i kursen?

För mig är det inget fysiskt som gör att jag inte klarar av idrotten. Jag upplever att det är mycket svårare att få "rätt" hjälp och anpassningar när svårigheten inte är fysisk.
Vill bara säga att jag lider med dig och vet hur svårt det är att få hjälp. :heart Det är så himla jobbigt och man mår ännu mer dåligt eftersom man ju "måste" få godkänt där.
Jag har gått igenom samma sak men med skillnaden att vi bytte lärare på vårterminen när jag gick i 1an på gymnasiet.
Jag letade upp läraren och krävde ett möte asap, innan första idrottslektionen. Han ordnade det och jag förklarade i detalj hur jag upplever idrott, ren och skär panik, att jag går och är nervös 24/7 för att snart är det idrott igen, att jag blir skakis och kallsvettig och knappt kan andas när jag är i en gymnastiksal...
Efter alla idioter i grundskolan hade jag 0 förväntningar, men han köpte det! Jag började storböla när han sa att nämen det är klart vi fixar det!

Han fixade så jag kunde mäta min puls (pulsklocka) och la upp mål för mig, jag fick vara ute och springa mycket eftersom jag fick sådan panik av gymnastiksalarna i sig. Jag fick skriva ner hur jag tränat osv efter varje lektion, och han såg ju på pulsklockan att jag varit uppe i puls. Fick mycket mer läxa än de andra där jag skulle skriva om olika sporter och reglerna i de sporterna, eller omvad mina klasskompisar gjorde på lektionen och hur det är bra för hälsan (typ killerball är bra för reaktionsförmåga och blablabla), eller kost/annat.
Till slut kunde jag gå genom gymnastiksalen och bara få lite panik för att komma till ett litet gym som fanns där och gymma.
I trean var jag nog med på 50% av lektionerna, och kanske 50% av de gångerna hade jag inte en tanke på att det var psykiskt jobbigt.
Jag vill typ kidnappa den läraren och ge honom till dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 222
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp