Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Huu, sånt är outhärdligt!Lyssnar på en föreläsare som pratar som om hon berättar en saga för dagisbarn.
Märklig upplevelse
Jag var på ett studiebesök med min klass från uni. Dom brukar ha fjärdeklassare på besök där också. Det märktes.Lyssnar på en föreläsare som pratar som om hon berättar en saga för dagisbarn.
Märklig upplevelse
Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs i alla nationella gymnasieprogram, så nej det går inte att bli befriad från idrotten. I högstadiet hade jag en förstående lärare som lät mig ta idrotten med en parallellklass och det gjorde att idrotten fungerade hyfsat och att jag i alla fall blev godkänd.@godisklubba Går det att få bli befriad från idrotten? När jag gick högstadiet fick jag intyg av en läkare om att idrotten var negativ för mig (minns inte exakta formuleringen) så jag behövde inte vara med på de lektionerna. Idrott är väl inte ett kärnämne så det gör inget om det saknas i betyget.
Min dotter har fått läkarintyg och slipper idrottenIdrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs i alla nationella gymnasieprogram, så nej det går inte att bli befriad från idrotten. I högstadiet hade jag en förstående lärare som lät mig ta idrotten med en parallellklass och det gjorde att idrotten fungerade hyfsat och att jag i alla fall blev godkänd.
Idrotten är klart negativ för mig, men eftersom den kursen är obligatorisk så är den just... obligatorisk. Det går att droppa kursen men då får en ta den året efter istället. Eftersom jag knappt ens visat mig så är risken stor att jag får ett streck i kursen stället för ett F och då finns inte möjligheten att göra en testning vid ett senare tillfälle. Det behövs ett betyg (A till F) för att göra det, om en vill ha med betyget på examensbeviset... vilket jag vill och kommer behöva.
Min mentor tycker att jag ska sikta på minsta möjliga deltagande och ta ett F och göra en testning efter gymnasiet. Men idrottsläraren vägrar säga var skillnaden mellan F och streck går och pratar bara om hur viktigt det är med ett högt betyg (A, B eller C...) i kursen. Så jag vet inte riktigt. Allra bäst vore att få tenta av kursen och få ett betyg och sedan vara befriad från idrottslektionerna i skolan.
I gymnasiet?Min dotter har fått läkarintyg och slipper idrotten
Hon har dock reumatism och överrörliga leder , inte nån bra kombo, så hennes kropp klarar inte idrotten
Jadu jag får fråga senI gymnasiet?
Jag antar att det går att få slippa idrotten. Men får din dotter ett godkänt betyg i kursen?
För mig är det inget fysiskt som gör att jag inte klarar av idrotten. Jag upplever att det är mycket svårare att få "rätt" hjälp och anpassningar när svårigheten inte är fysisk.
Fruktansvärt verkligen. De tar iaf på sig ansvaret för det.Visa bifogad fil 43858
Fanns nog för mkt bevis som inte gick att sopa undan... bra med ett erkännande men fruktansvärd händelse såklart.
Vill bara säga att jag lider med dig och vet hur svårt det är att få hjälp. Det är så himla jobbigt och man mår ännu mer dåligt eftersom man ju "måste" få godkänt där.I gymnasiet?
Jag antar att det går att få slippa idrotten. Men får din dotter ett godkänt betyg i kursen?
För mig är det inget fysiskt som gör att jag inte klarar av idrotten. Jag upplever att det är mycket svårare att få "rätt" hjälp och anpassningar när svårigheten inte är fysisk.