Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kill me please! Sen i höstas har ALLT gått rakt åt helvete i skolan och känner mig så misslyckad :arghh:
F2218BEA-889B-48A4-9C6A-ADF4AB8C08D6.png
Det här är andra "omtestet" jag gör sedan i Autusti och jag har aldrig tidigare behövt göra något omtest eller catch-up. Jag fattar verkligen inte, VAD HÄNDER?!

Ja, jag skulle vara snällare mot mig själv. Men detta är så mycket mer än bara ett test. Jag har ansökt om att få tenta av kursen i idrott med anledning att jag har så mycket jobbiga minnen från grundskolans skolidrott och att min klass triggar de minnena vilket ’causes’ panikångestattacker. Ett krav för att få tenta av är att vara ’on track’ i alla andra ämnen och ett omtest visar tydligt på att en inte riktigt är ’on track’. Att få tenta av idrotten har varit min enda lösning på hur jag ska få ett godkänt betyg i kursen, för jag klarar verkligen inte av att ha idrott med min klass. Det går bara inte, jag har ångest inför det varje vecka och när jag väl kommer dit slutar det oftast med att jag ringer mamma eller pappa och att de sjukanmäler mig för den klassen. Jag har klarat av att delta i en lektion sen i höstas... för att den lektionen var teori.

Att läraren är korkad hjälper inte heller... hen säger typ "skärp dig, så jobbigt är det inte" och "varför skakar du? Du kan inte frysa här inne, det är ju jättevarm!" så jag känner mest att antingen går jag in och är med hela lektionen eller så går jag därifrån innan hen har sett mig. För att försök förklara panikångest för hen går inte riktigt :cry:
 
Vaken. Måste försöka sova lite till. Ska på ett 1-kalas i eftermiddag och ett 50-årskalas ikväll.
Våndas inför festen ikväll. Inte riktigt min grej. :nailbiting: Bordsplacering, middag, dans och fri bar. Jag dricker inte ens alkohol själv, så att kolla på alla andra som blir fulla känner jag att jag vill undvika.:crazy:

edit. Äter mediciner är inte kompatibla med alkohol. tyvärr. Men erfarenhet är att det är lättare att stå ut själv om man är lite salongsberusad sådär.
 
@godisklubba Går det att få bli befriad från idrotten? När jag gick högstadiet fick jag intyg av en läkare om att idrotten var negativ för mig (minns inte exakta formuleringen) så jag behövde inte vara med på de lektionerna. Idrott är väl inte ett kärnämne så det gör inget om det saknas i betyget.
 
Vaken. Måste försöka sova lite till. Ska på ett 1-kalas i eftermiddag och ett 50-årskalas ikväll.
Våndas inför festen ikväll. Inte riktigt min grej. :nailbiting: Bordsplacering, middag, dans och fri bar. Jag dricker inte ens alkohol själv, så att kolla på alla andra som blir fulla känner jag att jag vill undvika.:crazy:

edit. Äter mediciner är inte kompatibla med alkohol. tyvärr. Men erfarenhet är att det är lättare att stå ut själv om man är lite salongsberusad sådär.

Din stackare, jag hade inte pallat något av de kalasen nykter :crazy:
 
Vaknar med en förkylning på g. Suck. (Nah, blev väckt vid kl 5 av katter som härjade och tyckte att matte försovit sig.. Men lyckades somna om. Nu ligger de och surar :D )
 
Lider nästan av någon slags systemkollaps.
Kliande ögonlock, rinnande ögon, eksem på armar och ben, inflammation i höften så jag knappt kan varken gå eller sitta. Och för att toppa det hela har magen ballat ur totalt.

Intalar mig själv att jag älskar min kropp, men just nu är det svårt. Mycket svårt.
 
Vaknade med ångest, behöver prata med en vän men han sover nog nu.
Idag ska jag på någon vernissage för en väns vän. Gillar väl inte vernissager, går mest för att vi ska ut på krogen efteråt. Föredrar att se utställningar när det inte är vernissage och en massa folk att mingla med.
Ska även på dejt ikväll, men är opepp..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 222
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp