Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmmmmm - blev bra :d !
20200112_142125.webp
 
Tänkte att jag skulle höra med min kollega om hon ville byta bort lite kvällar på sitt schema mot några av mina dagpass. Men såg nu att det skulle bli svårt :( Jag har så jäkla många dagpass, tycker det är skittråkigt. Får alltid ta upp dem, duscha och fixa. Föredrar kvällar, då lägger man dem och så är det slut sen :D
 
Sällskapade med maken när han tävlade på morgonen, minglade lite och hjälpte en av våra nya tillrätta. Sen handlade vi storhandling, det började eka tomt både i skafferi och kyl, frysen är välfylld men det behövs lite annat också. :D
Sen passade jag på att ta en långpromenad med Ville i solen och samlade på mig lite D-vitamin. :heart När jag kom hem gjorde vi ett ryck i källaren och sorterade upp skräp som ska iväg, nu är det bara att packa in lådorna i bilen och köra iväg och tippa i rätt container. Värst är att de byter lite då och då hur saker ska sorteras så vi har säkert sorterat fel i alla fall. :D
 
Korvgrillning i skogen, spårning med hunden och allt stalljobb för dagen avklarad :) Nu är jag lite trött faktiskt😅 Gått i ett från kl 7 och jag började dagen med tre ridpass.
Nu blir det snart älgstek och potatis till middag! Sen ska jag duscha och inte göra så mycket mer idag. Kanske unnar mig en öl faktiskt även fast det är söndag.
 
Dricker cola. Ska strax ner till postombudet en sväng och lämna in paket, sen städa av hemma (ja, jag städar ofta. Liten lägenhet med två katter + blivit helt "skadad" efter ett angrepp av klädesmal förra året - det var ett helvete och Anticimex var här två gånger..). Fixa matlåda lär jag göra också.. Katterna sover i hög.
 
Jag tror det är om man går vid 65. I det orangea kuvertet (tror jag det är?) stod det att jag skulle få 18 kr :D För att förtydliga så var min kommentar om 18kr en lättsam sådan, då jag bara är 28 och har närmare 40 år kvar till pension.
Samma här ^^ borde verkligen se över det här med pension känner jag. Är pinsamt dåligt insatt i hur det fungerar, får förutom det orangea kuvertet 1-2 andra kuvert med information om pension, vilket är typ i nivåer av 5kr i månaden :p har haft ganska många olika arbetsgivare under åren på ströjobb så det blir lite rörigt. Just nu spar jag 200kr i månaden till ett isk-konto, längtar tills jag tjänar mer då jag gärna får upp det till 500-1000 som jag tänkt ska vara mitt egna pensionssparande.
(kanske dags för en pensionssparande-tråd? ^^)
 
Samma här ^^ borde verkligen se över det här med pension känner jag. Är pinsamt dåligt insatt i hur det fungerar, får förutom det orangea kuvertet 1-2 andra kuvert med information om pension, vilket är typ i nivåer av 5kr i månaden :p har haft ganska många olika arbetsgivare under åren på ströjobb så det blir lite rörigt. Just nu spar jag 200kr i månaden till ett isk-konto, längtar tills jag tjänar mer då jag gärna får upp det till 500-1000 som jag tänkt ska vara mitt egna pensionssparande.
(kanske dags för en pensionssparande-tråd? ^^)
Jaa jag hade ett stabilt (inofficiellt) pensionssparande ett tag men sen gick livet åt helvete så fick panta alla fonder. Borde verkligen ta tag i det nu igen, och börja pensionsspara åt sambon också.
Jag tror det finns en pensionstråd som bröts ut ut ekonomisk-oberoende-tråden. Men det kan ha varit ett par år sen så den kanske är död nu.
 
Tänkte att jag skulle höra med min kollega om hon ville byta bort lite kvällar på sitt schema mot några av mina dagpass. Men såg nu att det skulle bli svårt :( Jag har så jäkla många dagpass, tycker det är skittråkigt. Får alltid ta upp dem, duscha och fixa. Föredrar kvällar, då lägger man dem och så är det slut sen :D

Hehe sant. Jobbar du på äldreboende eller så? 😊
 
Städade innan jag åkte till stallet i em, och vet ni att sooolen sken 😍. Idag lät jag mor min få rida; hon har inte ridit sen i våras såå hon lär nog få träningsvärk efter skritt och lite trav i 45 min 😄. Så stolt över min mamma som har MS och har så fin sits och jobbat upp balansen och så stolt över min häst som är så stadig och bussig när hon behöver vara det ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 204
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp