Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fågelsång är trevligt.
Men nu har jag nån tjatig variant i dungen vid tomten. Ett ständigt kvittkvitt, utan uppehåll. Dygnet runt verkar det som. Börjar bli irriterad.
Vilket känns sjukt. Hur kan man bli irriterad för att någon intill låter.:banghead:

Nar jag bodde i South Carolina hade jag ett trad precis utanfor sovrums fonstret. Dar satt en Mockingbird i tradet. Aret runt. Klockan 6 varje morgon. Mockingbirds harmar saker de hor och orsaken att de "sjunger" ar for att fa tag pa en tjej. De ar ocksa mycket hogljudda.

De harmar allt, allt fran en grasklippare, andra faglar, musik fran radion, eller ... bil alarm och lagger ihop alla ljud till langa kedjor av oljud. Ju langre kedjor med "sang" desto mer atravarda ar de sma liven till en eventuell tjej. Det ar inte direkt skonsang man vaknar till da. Den utanfor mitt fonster hade ett billarm i mitten nagon stans, det var kul och jag skrattade forsta veckan ... sedan drev det mig till ett milt vansinne varje dag.😳
 
Äter mellanmål i form av äpple med mandelsmör och väntar på att maken ska höra av sig och säga att han är på väg från kontoret så att jag kan gå och möta upp honom på gymmet. Dagen har varit över förväntan och jag ser fram emot att väcka musklerna lite smått på gymmet efter en vilovecka.
 
Någon jävel har snott en stol på uteplatsen vi badet och min sop åkte med i samma gång .Börjar bli läge för att sätta upp kameror .Förra veckan var epaåkarna där och spelade så det hördes nästan en km bort.Klart det var på andra sidan älven .Skräp fulla parkeringen .Mest synd tyckte jag om tyskarna med ett barn på ett år som bodde på campingen 20 meter ifrån dom .Spelar dom dagtid måsåhända men kl 10 på kvällen . Får hålla ögonen på dom
 
Pappa är helt inne på att han ska vara med på Veteran SM i friidrott nästa år, trots att han bara tränar på gym.
Så nu har vi mätt upp 60 metersbana ute på gatan och han sprang medan jag tog tid. Längdhopp och stående längdhopp blev två grenar på gräsmattan.
Kan ju säga att självförtroendet var betydligt bättre än utförandet. 😅

Men roligt hade vi och han har fortfarande siktet inställt på tävlingen, även om jag tänker att det skulle vara till hans fördel att träna lite friidrott tills dess. 😅
 
Idag var vattnet i lägenheten 29 grader. Till slut tog dom in någon som hittade något som kan vara felet så nu är vattnet 49 grader. Nu är det bara spännande och se om det fortsätter vara det.

Har skrivit ett hyllningstal till min ”huvudelevs” förälder. Inte alla förunnat att samarbeta tätt med någon i 8 år utan en enda konflikt.

Sen har jag köpt en liten present till en person som jag uppskattar och som behöver det lite extra.

I morgon går jag på sju veckors semester.
IMG_8845.jpeg
 
Har en läkartid imorgon klockan 8 på Karolinska. Aldrig varit där och får lite panik att jag inte ska hitta, som vanligt. Och när jag är stressad är det lilla lokalsinne jag har försvunnet. De sa, hoppa av vid Karolinska, men det finns två (tre?) stationer som heter Karolinska.
 
Eugeniavägen 3. De öppnar klockan åtta och det är tiden jag har. Så för att vara på den säkra sidan kommer jag vara där tidigt. Förhoppningsvis behöver jag inte sitta utanför dörren och vänta på att de låser upp.
Det är väl huvudentrén och där inne brukar det vara tydligt skyltat.
Och busshållplatsen är karolinska eugeniavägen.

Jag brukar alltid komma typ en halvtimme innan även när jag vet exakt vart jag ska :laugh:
 
Det är väl huvudentrén och där inne brukar det vara tydligt skyltat.
Och busshållplatsen är karolinska eugeniavägen.

Jag brukar alltid komma typ en halvtimme innan även när jag vet exakt vart jag ska :laugh:

Jag också! Men eftersom de öppnar åtta och jag vill komma tidigare så är risken att jag blir sittande i korridoren :D
 
  • Gilla
Reactions: kma
Fågelsång är trevligt.
Men nu har jag nån tjatig variant i dungen vid tomten. Ett ständigt kvittkvitt, utan uppehåll. Dygnet runt verkar det som. Börjar bli irriterad.
Vilket känns sjukt. Hur kan man bli irriterad för att någon intill låter.:banghead:

Är du nyfiken på vad det är för art kan du ladda ner Birdnet och spela in sången så artbestämmer appen den.
 
Tagit ut soffa, bord och krukor på balkongen igen. Ska försöka plocka lite, pö om pö här hemma och gå och lägga mig tidigt
 
Sista obligatoriska dagen, sjukt intensiv men intressant. Men inte en sekund över för att andas och så hängde jag med några ut en liten stund, skrämde några som kom senare med att säga att jag skulle köra hem tills de blev lugnade av att jag drack alkoholfritt bubbel. ;)

I morgon lite sovmorgon och sen frukost hos en kollega och avslutning med ämneslaget. Sen lite jobb på jobbet. :)
 
Sitter med beställningar. Tror att jag ska lägga beställningsstopp några veckor i sommar så att jag kan få pausa helt från måsten. (Nå, när jag väl kommit ifatt med dessa! 😅) Kul med stort intresse, men jobbigt att känna att jag inte räcker till. 😕🙈

Fick fråga om utökad tjänst på jobbet också. Går ner till mina vanliga 60% igen i höst, men har nu fått frågan om jag vill bli mentor. Det skulle ge en ganska ordentlig procentökning vilket ger trygghet iom högre inkomst. Å andra sidan innebär det mer ansvar, som jag innan sagt att jag absolut inte vill ha och jag har sett fram emot en lugnare höst. 🤔
Decisions, decisions… Blörk!
 
Sitter med beställningar. Tror att jag ska lägga beställningsstopp några veckor i sommar så att jag kan få pausa helt från måsten. (Nå, när jag väl kommit ifatt med dessa! 😅) Kul med stort intresse, men jobbigt att känna att jag inte räcker till. 😕🙈

Fick fråga om utökad tjänst på jobbet också. Går ner till mina vanliga 60% igen i höst, men har nu fått frågan om jag vill bli mentor. Det skulle ge en ganska ordentlig procentökning vilket ger trygghet iom högre inkomst. Å andra sidan innebär det mer ansvar, som jag innan sagt att jag absolut inte vill ha och jag har sett fram emot en lugnare höst. 🤔
Decisions, decisions… Blörk!
Tjänst innefattande mentorskap kan som du vet vara riktigt tufft.
Av det jag har läst så skulle jag råda dig att avstå.
Om du behöver tjäna lite extra kanske du kan gå in extra i verksamheten i stället?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp