Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska se klart sändningen från EM och sen sova.
Imorgon ska vi till stallet på förmiddagen och sen till öppningen av en Jem&Fix. I övrigt rätt lugnt. PW, duscha, se på fotboll.
 
Har en envis huvudvärk som har suttit i hela dagen. Illamående ovanpå det. Har shoppat lite i dag- lämnade tillbaka hörlurarna som inte passade min smak och fick pengarna tillbaka, köpte en vattenkittel till mitt spritkök, två hållare till vattenflaskor, en termos, en kompass och en matlåda med mugg, bestick, durkslag, kryddburk osv samt även en flaska till t-spriten. Ett knivset jag spanat in tidigare fick följa med hem från Cervera, och så lite mat.
Påmint dottern om att skicka mitt tält, väska och sovsäckar....

Hämtat in väskan med tält och sovsäckar jag har i förrådet igen och först råkade jag slå mig själv i nyllet med spritköket så glasögonen nu är alldeles sneda och jag blev rejält öm osv och sedan trillade väskan av från ryggen för att axelbanden inte sitter i som de ska. Sedan hittade jag inte sladden till powerbanken och inte heller mitt bestickset man har när man kampar... Bra start, tur jag inte kommit i väg!

Däremot lyckades jag få fram lådan med hundsaker och hittade väskan till spionen, men när jag gick igenom lite av de andra sparade sakerna slängde jag faktiskt en del därifrån. Hade hoppats att där skulle vara lite att sälja, men inte mycket. En del sparade jag för framtida behov, men inte mycket blev kvar där heller. Skönt med rensning.

Åt en äcklig potatissallad med vinägrett och alldeles för stark korv jag fick i Smakbox i lördags.

Jag kanske ska slå upp tältet i köket och gå och lägga mig där och sura :D
 
Har en envis huvudvärk som har suttit i hela dagen. Illamående ovanpå det. Har shoppat lite i dag- lämnade tillbaka hörlurarna som inte passade min smak och fick pengarna tillbaka, köpte en vattenkittel till mitt spritkök, två hållare till vattenflaskor, en termos, en kompass och en matlåda med mugg, bestick, durkslag, kryddburk osv samt även en flaska till t-spriten. Ett knivset jag spanat in tidigare fick följa med hem från Cervera, och så lite mat.
Påmint dottern om att skicka mitt tält, väska och sovsäckar....

Hämtat in väskan med tält och sovsäckar jag har i förrådet igen och först råkade jag slå mig själv i nyllet med spritköket så glasögonen nu är alldeles sneda och jag blev rejält öm osv och sedan trillade väskan av från ryggen för att axelbanden inte sitter i som de ska. Sedan hittade jag inte sladden till powerbanken och inte heller mitt bestickset man har när man kampar... Bra start, tur jag inte kommit i väg!

Däremot lyckades jag få fram lådan med hundsaker och hittade väskan till spionen, men när jag gick igenom lite av de andra sparade sakerna slängde jag faktiskt en del därifrån. Hade hoppats att där skulle vara lite att sälja, men inte mycket. En del sparade jag för framtida behov, men inte mycket blev kvar där heller. Skönt med rensning.

Åt en äcklig potatissallad med vinägrett och alldeles för stark korv jag fick i Smakbox i lördags.

Jag kanske ska slå upp tältet i köket och gå och lägga mig där och sura :D

Vilken smak på korv fick du? Vi fick vanlig grillkorv :meh:
 
Vilken smak på korv fick du? Vi fick vanlig grillkorv :meh:
Chorizo, vi hade kunnat byta :D

Jag gillar inte vinägrett så det var därför jag inte gillade potatissalladen! Och i ärlighetens namn, jag har ju Extraboxen också och har nu fått tre primedrickor, har aldrig köpt dem men drack den första jag fick och den smakade kemiskt och nu har jag fått två olika smaker till. Det är lite samma samma ibland tycker jag, speciellt om man har extraboxarna, då blir det mycket upprepning. Har faktiskt "klagat" på just det vegetariska och veganska utbudet, att det är lite FÖR mycket. För mycket av samma vegetariskt också, tex färs och vegobullar, samma sort alltså.

I övrigt tycker jag det har blivit lite snålt. Bytte till box Matig, tror jag den heter. Har haft den tidigare, men fick inte mycket mat ändå....
 
Alla sover, bara jag och Tuva är uppe och vakna.
Skönt!

Druckit en kopp kaffe och ätit en macka. Hade inget pålägg så det blev en tråkig macka..

Har bestämt oss för att börja smyga in lite animaliskt i kosten igen. Börjar med mejeriprodukter.
Vill ju inte att lilleman ska vara vegan sen när han börjar äta riktig mat. Och det blir för besvärligt att hålla på med två olika kosthållningar parallellt tycker jag nog.
 
Jag kunde uppenbarligen inte alls sova länge utan inatt blev tankar och Bruce- the river mitt fall. Hade en macka redo som jag värmde så får iaf i mig frukost i väldigt god tid och katten envisas redan med att tigga frukost nr 2:D
 
Åhhhh pust. Efter att ha slitit mitt hår i frustration såååå drog jag några extra djupa andetag och klickade runt på hemsidan/webbshopen jag skulle bygga upp sååå nuuuu jäklar lyckades jag efter att ha insett vad som felat. Skam den som ger sig men nu blev det bra ✌️. Nu ska jag släppa studierna och ladda om för att se vad foten tycker om några timmars jobb på maxi-planten 😊.
 
Hönan som rymde igår hade överlevt natten och satt i hönsgården när jag kom ut! 😍 Lämnade öppet igårkväll i hopp om att hon skulle hitta hem igen. 🙌🏻

Ryggen gör ont. Inbillade mig igår att det börjar klinga av. Det har det inte. :mad:

Måste ta mig till butik som har vadderade kuvert i storpack, funderar på om dollarstore fortfarande har. 🤔
 
1000005990.jpg

Det har kläckts sex små dunbollar hos mig 🐥😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp