Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit runt på stan för att hitta rätt förvaringsgrejer till mitt odlingdparadis. Vet inte var allt ska vara än så nu är de köpta grejerna monterade och jag inser att jag behöver 4 runda krokar till och 2 L-krokar, takkrokar, kedjor samt Tralltvätt som jag kunde svära på att vi hade hemma.

Känner mig yr och är sjukt osugen på att tvätta trädäcket men samtidigt vill jag ju kunna njuta av det när/om våren kommer på riktigt 🙄

Smälter en styck pannkakslunch och funderar på att ta en liten tupplur. Dagen inleddes med ett oerhört svettigt träningspass och helst skulle min trötta kropp vilja stanna i soffan resten av dagen, men "tyvärr" ska jag ut och fira en väns födelsedag senare idag så det blir till att ta sig samman. Men först ska jag bejaka min inre latmask i en timme eller två! 😊

Har precis städat färdigt hela råttburen och käkat mat. Ska se om det finns lite påskmust kvar och smälta maten innan det är dags för ett styrkepass.

Har precis lagt mig en stund efter att katterna nyss fick mat. Är så ruskigt trött och känner mig väldigt sliten. Hönsen får vara ute en stund till, ska bära vatten åt dem när jag sedan går ner och stänger. Plockade in nio fina ägg så åkte iväg och köpte kartonger så jag kan ta med mig till jobbet igen till försäljning. Finns inte en chans att jag orkar äta upp allt!

Köpte även med mig pizza hem men orkade inte äta upp trots hundarnas hjälp med kanterna så det blir nog pizza sen med.

Kycklingburgarna blev mycket mumsiga :) ! Köttsmeten var så lös att jag fick i princip klicka ut den i stekpannan, men det var nog delvis det som gjorde att burgarna blev så möra och saftiga. Det stod 10-15 min i ugn på 150 grader, men eftersom jag är lite försiktig med kyckling lät jag dem vara inne i 30 min istället. Helt perfekta :)!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 503
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt