Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag sa till spionen att det var skönt att snön töat bort "det tycker vi om" så fick jag en mycket mörk mördarblick, så jag fick ändra mig till "jag tycker om, jag, inte du, förlåt". Men det ÄR skönt att den försvinner nu och antagligen inte kommer igen! Han däremot letar varje fläck att köra nosen i, snö är ju så treeeeeeevligt. Det är faktiskt riktigt komiskt, och intressant, hur det ligger i generna att tycka om snö! Att verkligen tycka om snö, och minusgrader. För det gör han, blir vildare när det är kyla i luften, som om han kan känna att det är vinter och snö på gång, och så fort han ser snö får han spring i benen på ett helt annat vis! Djur är häftiga! Är det så hos människor på något vis, beroende på var man är född sedan generationer?

Åt potatisbullar och bacon i dag. Orkade inte göra annat, orkade inte ens äta upp så spionen tackade och tog emot, han har blivit lite väl tiggig, förväntar sig att det alltid är rester till honom när jag äter. Så till den milda grad att han håller låda oom mat står kvar framme på bänken en stund. Jag måste plocka undan det för att han inte ska gå bananas liksom. Mitt eget fel...

Blev lite stekfett i stekpannan så hällde över lite av gårdagens makaroner i det och rörde runt noga och skrapade ner i en skål åt honom. Mycket glad hund. Han är lite spinkig, som så många huskysar (feta huskysar är verkligen något sjukt att se då de överhuvudtaget inte har anlag för det, utan tvärtom är kinkiga med mat och klarar sig på mycket lite) så lite fett är inte fel ibland.

Har huvudvärk igen så tog värktabletter och ska nog försöka se fortsättningen på Dödligt Vapen jag påbörjade i förrgår. Kan de där utantill, men har inte kommit in i någon serie ännu.

Jag har bara varit hemma i dag och det enda ansträngande har varit promenader med hunden, men ack så slut jag är, det har varit soffhäng och sänghäng i stort sett hela dagen, för orken finns inte alls längre. Och så är jag sjukskriven bara en vecka till. Hur ska jag ens orka jobba helt (mina 50%) igen är en gåta.
min granne har blandras mellan Husky, Schäfer och Leonberger (de ser ut som Huskys) och de vill sova ute på vintern.

min granne har blandras mellan Husky, Schäfer och Leonberger (de ser ut som Huskys) och de vill sova ute på vintern.
Det vill spionen också. han fick det när jag bodde i Skåne. Bodde på andra våningen och hade balkong med dörr som öppnades inåt, hade min egen säng precis vid dörren. Han fick fri tillgång till balkongen på ett annat sätt än här och var där hela dygn nästan, även vid flera minusgrader och snö. Jag stängde bara till balkongdörren lite och när han ville in petade han upp den med nosen och la sig en stund i soffan. Var balkongdörren tillstängd när han var inne så öppnade han den med tassen och gick ut. Han skulle mer än gärna göra samma här och jag skulle mer än gärna låta honom- om det inte vore för att grannar kan se det på ett helt annat sätt och folk har en förmåga att tro en massa ont om andra och jag skulle antagligen bli anmäld för att ha stängt ute honom på balkongen. Här öppnas dörren utåt, men man missar INTE om han vill in om han inte kan öppna, jag menar, han är utrustad med rätt ordentlig röstkapacitet och är inte rädd att använda den vid behov. :)

Påbörjat nytt projekt.

Bifogade filer

• IMG_9634.webp
    IMG_9634.webp
    192,8 KB · Visningar: 95
Jobbet gick i omgångar. Började i full fart och sedan tvärlugnt för att sedan avsluta med tusen ärenden varav en del tämligen orimliga :cautious:
Efter jobbet har jag fixat stallet samt packat upp och ner. Nu ska jag äta kvällsmat och sedan duscha.

Påbörjat nytt projekt.
Vad är det? Fär man målar med eller sådan diamond grej med någon slags pärlor? Jag "målar" på ett spel på mobilen, efter nummer, väldigt avslappnande. Ser det också som bra träning för min hjärna och syn. Älskade att få sådana bilder i skolan och göra när alla uppgifter var färdiga. :)

Efter stallsysslor, en kort skrittur på grusvägen på härligaste hästen 😍, pluggat klart för veckan och skickat in uppgifterna och städat golven blev det fredagsmys med varsin pinsapizza och Masked Singer tillsammans med älsklingen 🥰. Så gott med rödbetor, chevreost, honung och ruccola (sambon toppade sin med bla musslor) och sååå mätt 😄, snart sovdags, jobbhelg väntar ☺️.

Vad är det? Fär man målar med eller sådan diamond grej med någon slags pärlor? Jag "målar" på ett spel på mobilen, efter nummer, väldigt avslappnande. Ser det också som bra träning för min hjärna och syn. Älskade att få sådana bilder i skolan och göra när alla uppgifter var färdiga. :)
Färg man målar med, paint by Numbers heter det.

Wohoo, jag gjorde faktiskt 15 minuter med mitt gummiband (lättaste versionen iofs). Katten mycket konfunderad och när jag låg på rygg och gjorde bensparkar så var hon framme och bet mig i fötterna som dinglade i luften. Lite extra tyngd på momentet :up:

Maken försöker komma på en bra doppresent till sin systerdotter som döps nästa helg. Jag har ingen aning om vad man ger, har aldrig varit på dop. Tänker inte följa med den här gången heller. Det blir för jobbigt (och ärligt talat är jag totalt ointresserad av ett spädbarns inträde i kyrkan).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 505
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama