När jag sa till spionen att det var skönt att snön töat bort "det tycker vi om" så fick jag en mycket mörk mördarblick, så jag fick ändra mig till "jag tycker om, jag, inte du, förlåt". Men det ÄR skönt att den försvinner nu och antagligen inte kommer igen! Han däremot letar varje fläck att köra nosen i, snö är ju så treeeeeeevligt. Det är faktiskt riktigt komiskt, och intressant, hur det ligger i generna att tycka om snö! Att verkligen tycka om snö, och minusgrader. För det gör han, blir vildare när det är kyla i luften, som om han kan känna att det är vinter och snö på gång, och så fort han ser snö får han spring i benen på ett helt annat vis! Djur är häftiga! Är det så hos människor på något vis, beroende på var man är född sedan generationer?
Åt potatisbullar och bacon i dag. Orkade inte göra annat, orkade inte ens äta upp så spionen tackade och tog emot, han har blivit lite väl tiggig, förväntar sig att det alltid är rester till honom när jag äter. Så till den milda grad att han håller låda oom mat står kvar framme på bänken en stund. Jag måste plocka undan det för att han inte ska gå bananas liksom. Mitt eget fel...
Blev lite stekfett i stekpannan så hällde över lite av gårdagens makaroner i det och rörde runt noga och skrapade ner i en skål åt honom. Mycket glad hund. Han är lite spinkig, som så många huskysar (feta huskysar är verkligen något sjukt att se då de överhuvudtaget inte har anlag för det, utan tvärtom är kinkiga med mat och klarar sig på mycket lite) så lite fett är inte fel ibland.
Har huvudvärk igen så tog värktabletter och ska nog försöka se fortsättningen på Dödligt Vapen jag påbörjade i förrgår. Kan de där utantill, men har inte kommit in i någon serie ännu.
Jag har bara varit hemma i dag och det enda ansträngande har varit promenader med hunden, men ack så slut jag är, det har varit soffhäng och sänghäng i stort sett hela dagen, för orken finns inte alls längre. Och så är jag sjukskriven bara en vecka till. Hur ska jag ens orka jobba helt (mina 50%) igen är en gåta.