Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte van att hålla igång hela dagarna längre. Först IKEA, sen hobbybutik, sen mässa. Sen lite över tre timmar i bil hem. Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes.
Men en stund till ska jag allt vara vaken. Ska titta på Muren och äta cheeseballs. Bra kväll :up:

Jag körde ett 45-minuterspass på robothästen med diverse sitsövningar. Jätteroligt!
Men jag skulle nog inte haft kläder för minusgrader i stall. Satans vad varmt med underställ, vinterkängor etc. 😅 Höll också på att klappa roboten på halsen och tacka efteråt. Så konstigt att man får ”riktig-häst-impulser”! 🙈:laugh:

Tar ett par djupa andetag efter att ha avrundat arbetsveckan med en bra känsla, mycket tack vare det fina stöd jag fick av en kollega inför en läskig jobbgrej jag ska göra nästnästa vecka. Nu laddar jag för att ge mig ut i ösregnet och knata bort till gymmet för att springa intervaller på löpbandet. Det tar emot så in i bängen, men jag vet att jag kommer att kunna njuta mycket mer av en mysig, lugn hemmakväll i soffan om jag rastar kroppen lite först. Heja heja!

Min 50 årspresent från Samhall

Bifogade filer

• 20240405_190230.webp
    20240405_190230.webp
    220 KB · Visningar: 136
Jobbat hela dagen idag :) Känner att det nog är lite stressrelaterat även denna förkylningen, för har ett jobbigt ärende som jag behövt reda i en del denna veckan och mår skräp när jag jobbar med det, men när jag gör andra arbetsuppgifter mår jag mycket bättre 😅 Hänvisade kunden till min chef framöver, så förhoppningsvis blir det lugnare i det ärendet iaf nästa vecka 😊

Ikväll kom en kompis hit med sin son, min gudson :love: De ska övernatta, så när pojken somnat ska vi testa ett nytt brownierecept :d

När jag satt i väntrummet så började en ur snygg tjej prata med mig. Hon frågade lite allmänna saker och jag frågade lite allmänna saker. och nu några timmar senare hoppas jag så att jag får träffa henne igen!

Hemma. Sitter i soffan. Handlade på Ica efter jobbet och kunde inte låta bli att köpa choklad när det var extrapris. Nu ska jag dricka riktigt kallt, gott vatten och äta lite av nämnda choklad, spela lite med sambon och försöka att bara koppla av. Imorgon har jag öppningspass på jobbet, men det blir nog bra. Idag var det flera kunder som var supertrevliga, sådär så att deras glädje verkligen smittade av sig på mig, så de ska jag försöka tänka på nu under kvällen så blir det nog åtminstone ok.

När jag sa till spionen att det var skönt att snön töat bort "det tycker vi om" så fick jag en mycket mörk mördarblick, så jag fick ändra mig till "jag tycker om, jag, inte du, förlåt". Men det ÄR skönt att den försvinner nu och antagligen inte kommer igen! Han däremot letar varje fläck att köra nosen i, snö är ju så treeeeeeevligt. Det är faktiskt riktigt komiskt, och intressant, hur det ligger i generna att tycka om snö! Att verkligen tycka om snö, och minusgrader. För det gör han, blir vildare när det är kyla i luften, som om han kan känna att det är vinter och snö på gång, och så fort han ser snö får han spring i benen på ett helt annat vis! Djur är häftiga! Är det så hos människor på något vis, beroende på var man är född sedan generationer?

Åt potatisbullar och bacon i dag. Orkade inte göra annat, orkade inte ens äta upp så spionen tackade och tog emot, han har blivit lite väl tiggig, förväntar sig att det alltid är rester till honom när jag äter. Så till den milda grad att han håller låda oom mat står kvar framme på bänken en stund. Jag måste plocka undan det för att han inte ska gå bananas liksom. Mitt eget fel...

Blev lite stekfett i stekpannan så hällde över lite av gårdagens makaroner i det och rörde runt noga och skrapade ner i en skål åt honom. Mycket glad hund. Han är lite spinkig, som så många huskysar (feta huskysar är verkligen något sjukt att se då de överhuvudtaget inte har anlag för det, utan tvärtom är kinkiga med mat och klarar sig på mycket lite) så lite fett är inte fel ibland.

Har huvudvärk igen så tog värktabletter och ska nog försöka se fortsättningen på Dödligt Vapen jag påbörjade i förrgår. Kan de där utantill, men har inte kommit in i någon serie ännu.

Jag har bara varit hemma i dag och det enda ansträngande har varit promenader med hunden, men ack så slut jag är, det har varit soffhäng och sänghäng i stort sett hela dagen, för orken finns inte alls längre. Och så är jag sjukskriven bara en vecka till. Hur ska jag ens orka jobba helt (mina 50%) igen är en gåta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 511
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10