Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag far nog sluta hanga har pa Buke. Det ar aldeles for manga som entuiastiskt pratar om vilken jord det ska vara till vissa plantor, hur den speciella plantan nu borjar visa att det ar var, och vilka nya fantastiska plantor de kopt eller odlat upp. :cautious:

Nu har jag just bestallt en stor hog jord som ska laggas in pa tomten innan jag kommer hem i morgon. Sedan ska jag specialbygga nagra plant boxar (jag har ju en "boy dog" som pinkar [och bajsar🤷‍♀️] pa allt som blir lite hogt, for sadana personliga aktiviteter kan man ju inte gora pa platt gras inte) som ska ha lite olika grejor i sig.

Dessutom kopte jag en rabarber planta som ska gravas ner i byttan med rabarber plantor och sa har jag en svart vinbars buske som ar over 3 ar och blommar som koptes in for den facila summan av 200kr. Dessutom star det nu ett storre antal nyinkopta kryddvaxter pa racket runt bak-verandan och jag kom pa att jag nu maste kopa fler. Vad har hant med mig.:eek:

Jag var inne på jobbet idag och fick en extra genomgång hur jag ska lägga in böcker i biblioteksystemet, det gick ju fint att lära sig, men kursen i hur man plastar in böcker skulle jag behöva gå. :o Nåja det blev hyfsat men det tog orimligt mycket tid. :cautious::idea:
Vad är det för typ och mängder av böcker som ska plastas?

Vad är det för typ och mängder av böcker som ska plastas?
Lite blandad kompott av sånt jag köpte in på bokrean till biblioteket, jag håller på och smyger in i rollen som ansvarig för skolans bibliotek som är sorgligt eftersatt. Det är framför allt böcker med hårda pärmar och omslag som jag har plastat in just nu, pocket och mjuka böcker får klara sig ändå. :)

Åhhh så skön sängen var i ottan; segt att lämna den men när sambon åkte till jobbet och efter frukost och kaffe tog jag tag i studierna och så trotsade jag den förbannade halkan och blåsten och tog mig ut på en halvtimmes promenix I solskenet 😍. Höll på att halka omkull tre gånger varav ena gången åkte mobilen (hade svarat på samtal) i asfalten men tack och lov klarade den sig! Menä vid stallet slog jag istället omkull rakt framför pållan och brevid hennes kompis i den lilla slänten vid ena grinden men hästarna var superduktiga; såg mest undrade ut vad jag gjorde på marken 😂❤️, pållan fick vilodag; räcker med rörelse i hagen utan snösulorna 🙃.Skööönt att avsluta dagen med ett bad 😍 och när det började bli väl varmt var det dags för älsklingen att få koppla av en stund; han vill ju ändå inte ha lika varmt som jag 😁.

Lite blandad kompott av sånt jag köpte in på bokrean till biblioteket, jag håller på och smyger in i rollen som ansvarig för skolans bibliotek som är sorgligt eftersatt. Det är framför allt böcker med hårda pärmar och omslag som jag har plastat in just nu, pocket och mjuka böcker får klara sig ändå. :)
Tips från ett annat skolbibliotek är att fasa in ”utrustningspaket” till kommande inköp, så att böckerna levereras med t.ex. plastning, etikett m.m. Vi har i princip helt slutat att plasta manuellt, det finns mycket annat att lägga den värdefulla tiden på 🙂

Tips från ett annat skolbibliotek är att fasa in ”utrustningspaket” till kommande inköp, så att böckerna levereras med t.ex. plastning, etikett m.m. Vi har i princip helt slutat att plasta manuellt, det finns mycket annat att lägga den värdefulla tiden på 🙂
Tack! Just nu gör jag som "vi alltid har gjort" men till hösten får jag göra vad jag vill. ;) Jag känner att jag skulle vilja ge mig ut på studiebesök för att kunna lyfta vårt biblioteket, det är inte pengar till inköp som saknas men det känns som ett gäng bortglömda hyllor mest. :)

Lämnade in en ledighetsansökan hos chefen. Ska ha medarbetarsamtal imorgon så tänker att jag tar upp det då. Behöver veta på en gång så det kan bokas färja och grejer. Hoppas innerligt att han godkänner. Farfar fyller 80 år och han bor på Gotland så det blir en hel dags resa dit i stort sett.

Tack! Just nu gör jag som "vi alltid har gjort" men till hösten får jag göra vad jag vill. ;) Jag känner att jag skulle vilja ge mig ut på studiebesök för att kunna lyfta vårt biblioteket, det är inte pengar till inköp som saknas men det känns som ett gäng bortglömda hyllor mest. :)
Ja, såklart behöver en börja någonstans 😊
Är det något jag förstått så är det att skolbibliotektsverksamheten och förutsättningarna för den kan skilja sig otroligt mycket från skola till skola. Jag jobbar mot gymnasiet, fritt fram att höra av dig framöver om behov finns! Lycka till :bump:

Ja, såklart behöver en börja någonstans 😊
Är det något jag förstått så är det att skolbibliotektsverksamheten och förutsättningarna för den kan skilja sig otroligt mycket från skola till skola. Jag jobbar mot gymnasiet, fritt fram att höra av dig framöver om behov finns! Lycka till :bump:
Åh det finns en stor risk att jag tar dig på orden! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 518
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama