Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såååå.... Igår regn och blåst. Idag -2 grader och snö. What will they think of next... 😜 ? Idag slapp hästarna i alla fall täcken för lite torr snö tål de :) !

Well ... nastan lika illa har. I gar 22*C och klarbla himmel, i dag 2-10*C med vind och inte regn, men det kanns som att kora igenom ett moln med skidor. :cautious: (Eller som jag brukar kalla det, "ett optimistiskt California regn")

Gulligt :) . Men lite intressant beskrivning att det är ett visst eftersatt underhåll och renoveringsbehov. Liiiite mer än så var det väl ändå... :D

Ja ... men till och med jag blev nastan sugen att "ta tag i det". Kan bli sa fint! :love:

Hemma med en hög katt som är lite sur efter besöket hos veterinären, rakningen på låren blev inte 100% som jag tänkt utan slutade med ett par polisonger :angel::laugh:

Det ar sa himla trevligt att se dig har igen!:heart

För tjock plast (b-vitaminhinken) att klippa i = trasig sax och skar mig i fingret. Får nyttja den tomma fågelmatsburken istället o köpa ny sax 🙃. Jäkla snö såhär sent!!

Blir sjukt irriterade på telia och Storbritannien, trodde att utlandssurfen skulle funka där också, men nu när de är på plats visar det sig att det inte alls gäller i Storbritannien och det går bara att köpa till 1 GB per vecka, helt sinnessjukt. Maken som har företagsabonnemang kan åtminstone köpa till 5 GB :cautious:

Vidrigt väder ute. Mindre angenäm promenad hem idag från kontoret men är iallafall nöjd över att slippa SL. Har 5-6 min promenad till jobbet numera!
Tyvärr har jag inget skrivbord ännu så en aning svårjobbat 😅

Ska dricka en kopp te nu. Stämningen här hemma är en aning oklar såhär på kvällskvisten 😅

Visa bifogad fil 142496

Det där är kutym hemma. Megara gnager varje dag, på hela mig :meh: även när hon sover under täcket och hoppar på mina fötter.

Fasar för att gå hem. Jag var en jubelidiot som satte på mig högklackade stövlar, tänkte med all snö skulle det vara bättre än vanliga skor. Det är knögglig glansis överallt och jag överväger att krypa hem. Önskade hett att fanns, beam me up Scotty just nu.

Satan vad det blåst idag med. Tack och lov ingen mer snö och nu t.o.m. lite sol.
Alla hästar, hundar och t.o.m. katten har röjt järnet i blåsten. Det går vita gäss på sjön. Så isen verkar släppt. 😅
Skulle vänta lite på att min pålle fick äta en stund innan jobb. Öppnade stalldörren och satt och fräknade mig i solen i lä. Sååå härligt! Och sån kontrast mot andra dörren ut mot gödselstacken som vi knappt får upp pga blåsten. 🤷‍♀️😅
IMG_4281.webp

Hemma efter stallet. Nu ska jag laga mat, äta och duscha innan jag ska hänga upp tvätten. Torktumlaren ska också tömmas samt så ska jag köra IPL och kanske baka något enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 511
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur