Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ser inte fram emot morgondagen.
Jag ska sitta med i en arbetsgrupp och den leds tydligen av en person med en helt skev dygnsrytm :p Hen bara "Lika bra att vi inleder runt 08.00". Alltså vaaaad i helv... Dessutom ska vi inte ens vara i stan utan jag måste ta ngn buss 07.30.

Tänk så olika man kan ha det. Jag börjar imorgon 7.30 och kör hemifrån ca 6.45. Är mycket nöjd med att ha sovmorgon :rofl:

Dricker go- kaffe ( noga utvalt och köpt på lösvikt), laddar för en mozartkula och funderar på om jag ev har fått reumatism. Finns i släkten så det föreligger en viss risk.

Här i Sthlm innerstad är det en skabbräv som stryker runt. Folk delar foton på den och bara "åh vad gullig". Själv hoppas jag att ngn skjuter av den så den slipper plågas till döds..
Är det säkert att det är skabb och inte att den byter päls? Vissa rävar kan se rätt slitna ut såhär på våren. Det kan förstås vara skabb och då hoppas jag också verkligen att den slipper lida. En del skabb-angrepp kan läka ut, men ibland är det ju riktigt allvarliga och plågsamma angrepp.

Är det säkert att det är skabb och inte att den byter päls? Vissa rävar kan se rätt slitna ut såhär på våren. Det kan förstås vara skabb och då hoppas jag också verkligen att den slipper lida. En del skabb-angrepp kan läka ut, men ibland är det ju riktigt allvarliga och plågsamma angrepp.

Det är skabb, svansen är typ en kal pinne

Hur typiskt boomerförälder är inte detta nör det kommer till känslouttryck;

Jag är ju på väg med att köpa lägenhet här i London, och här i UK så får man bättre ränta på bolånet ju högre kontantinsats man kan lägga, i 5% intervaller.

Jag hade en summa sparat kvar i Sverige, sedan min 25 årsdag då mina föräldrar generöst nog givit mig en summa som legat på ett ISK iich växt sedan dess - jag insåg att med dessa pengar skulle jag kunna komma in till ett nytt intervall - tight, men nog görbart

Pappa har nu överfört dessa pengarna till min brittiska bank, och summan som landat är dubbelt (!) mot vad jag förväntat mig, utan att pappa nämnt detta med ett enda ord... !
Detta kommer göra jättestor skillnad för mig då jag nu kommer kunna köpa lite mer möbler (och byta ut heltäckningsmatta i sovrummen!) och ha några kronor kvar på kontot för mat

1709761222373.webp
Såg detta nu och fnissade lite, går beställa till innan spelning jag ska på fredag :rofl:

Nope inget jag beställer, gissar jag kör nått elegant som Subway eller nått innan :bag::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 517
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 194
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 630
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 644
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar